نمک معمولی و نمک دریا چه فرقی با هم دارند


نمک دریایی با نمکی که ما استفاده می‌کنیم از لحاظ تغذیه‌ای هیچ تفاوتی ندارد و تنها فرقش این است که کریستال‌های آن درشت‌تر است و در برخی غذاها سبب ارتقای کیفیت آن می‌شود. به عنوان نمونه در برخی نان‌ها و شیرینی‌ها اضافه کردن این نوع نمک، سبب قوام بهتر و حتی تردی بیشتر می‌شود و کیفیت را بالا می‌برد اما از لحاظ تغذیه‌ای تفاوتی با نمک سر میز ندارد.
پس باید همان نکاتی که در مورد نمک معمولی رعایت می‌کنیم، در مورد نمک دریایی نیز در نظر بگیریم یعنی روزانه بیش از 3 تا 4 گرم استفاده نشود زیرا زیاده‌روی در مصرف این نمک نیز بیماری‌های قلبی و سکته را به همراه خواهد داشت و طول عمر فرد را پایین خواهد آورد.
نمک دریا نمکی تصفیه نشده است و علاوه بر داشتن فلزات سنگین، دارای ماده خطرناکی همچون آرسنیک است. آرسنیک شبه فلز سمی، معروفی است که مصرف آن سرطان‌زا است
جالب است بدانید مطالعات نشان داده‌اند که داشتن رژیم‌های غذایی که نمک فراوانی در آن‌ها وجود دارد احتمال پوکی استخوان را به مراتب افزایش می‌دهد.
بنابراین مصرف این نوع نمک آن هم در حجم نامتعارف به فشارخونی‌ها و زنان باردار توصیه نمی‌شود.
نمک دریا را بیشتر از دریاچه ارومیه می‌آورند و نشانه آن نیز داشتن کریستال‌های بزرگ است. البته در نمک دریا کریستال‌های نمک‌های دیگری هم مانند منیزیم و پتاسیم وجود دارد که باعث ایجاد مزه تلخ نمک دریا می‌شود.

 

 

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مدیر فروش: مهندس بهزاد بیوتی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09120437535
شماره موبایل: 09364130149
آدرس کانال: businesssalt@

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *