مرکز تولید و پخش نمک دریا


خواص نمک دریایی ، فواید نمک دریایی
نمک دریا عطر و طعم خاص خود را دارد و همچنین رنگ های مختلفی دارد، البته  نمک دریایی دارای فواید بسیاری برای سلامتی است و به درمان برخی بیماری ها کمک شایانی می کند.

خواص و فواید سلامت و درمانی نمک دریا

قبل از صحبت درباره اینکه فواید نمک دریا برای سلامتی چه هستند؛ اول از همه، بهتره نگاهی به تعریف  نمک دریا بیندازیم. نمک دریا در واقع به عنوان نمکی شناخته می شود که در فرآیند تبخیر آبِ نمک تولید می شود. آنچه که نمک دریا را از نمک سفره (نمک طعام) مجزا می سازد، حضور مواد مغذی بیشتر و مواد معدنی تیره تر است. ما می دانیم که نمک تصفیه شده شامل فرآیند سنگینی (پیچیده) است که اغلب مواد معدنی آن به جز سدیم و کلر، از بین می رود. علاوه بر آن طعم ها و ساختارهای مختلفی نیز دارد. در ادامه بررسی خواص خوردنی های طبیعی باید بگوییم که نمک دریا عطر و طعم خود را دارد که این خاصیت آن را برای پخت و پز، مطبوع تر می کند. همچنین نمک دریا از آن جهت شناخته شده است که در رنگهای مختلفی همچون سفید، صورتی، سیاه یا خاکستری وجود دارد درحالیکه نمک دریا صرفا سفید رنگ است.خواص نمک دریایی

خواص نمک دریایی
از طرفی، انواع مختلفی از نمک دریا وجود دارند که شامل نمک دریای هیمالیا، نمک دریای سلتی، نمک دریای برفکی، نمک دریای هاوایی و نمک دریای ایتالیایی می شوند.
در نتیجه، نمک دریا، به نحوی منبع ضروری مغذی به حساب می آید. نمک دریا شامل مواد معدنی طبیعی است که به بهبود عملکردهای بدن کمک می کند. در واقع نمک دریا شامل مواد معدنی حیاتی مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، کلر، آهن، مس و روی (زینک) است.

چرا به سدیم نیاز دارید؟

سدیم مسئول دو عملکرد در بدن ماست؛
اولا، ضربان های عصبی و انقباض های ماهیچه ای که محصول فعالیت الکترو شیمیایی هستند همگی به وسیله ی سدیم انجام می شوند. دوما سدیم نقش عمده ای را در حفظ (تثبیت) حجم خون به وسیله حفظ آب و کنترل غلظت ذرات در پلاسما بر عهده دارد.

ارزش غذایی نمک دریا؛

نمک دریا ۸۲ نوع ماده مغذی ضروری از گنجینه مواد غذایی حاضر در آب دریا را داراست. این مواد مغذی ضروری بسیار برای عملکردهای سالم بدن ارزشمند هستند.
مزایای سلامتی نمک دریا شامل مجموعه ای مشابه از عناصر شفابخش معدنی و طبیعی است که در سلول های پوست یافت می شوند. این خاصیت نمک دریا آن را یک ذره ی طبیعی کاملی می سازد که در درمان تراپی و محصولات زیبایی، استفاده می شود.
محتوای معدنی در نمک بحر المیت (یا همان دریای مرده واقع در اردن) از گذشته با توجه به آثار جوان سازی آن بر روی پوست قدر دانسته شده است.
استحمام در نمک بحرالمیت راه حلی است که به مرطوب نگاه داشتن و تازه نگاه داشتن پوست کمک می کند. حمام نمک بحرالمیت همچنین به بهبود عملکرد ممانعت و از بین بردن خشن بودن و التهاب سطح پوست کمک می کند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *