نمک دریاچه ارومیه شفا


چرا نمک دریاچه ارومیه شفاء؟

 

سدیم کلراید با فرمول شیمیایی «NaCl» یک ترکیب یونی است که از نسبت‌های معادل «سدیم» و «کلر» تشکیل شده است. این ترکیب که به صورت پودری سفید رنگ است، مسیر تمدن نوین بشر را هموار کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قدس آنلاین، بشر از چهار هزار سال پیش، از آن، برای نگهداری سبزی و گوشت استفاده می‌کرد. ضمن اینکه پیشینیانِ ما توانستند با استفاده از آن ترکیب یونی، مواد غذایی را برای روزگار سختی، ذخیره کنند. به سفرهای طولانی بروند و در وضعیت‌های آب و هوایی دشوار زنده بمانند. افزون بر این، نمک یکی از اجزای مهم برای تولید مواد شیمیایی گوناگون از جمله صابون و کاغذ است. ماده‌ای که دلیل اصلی شوری آب اقیانوس‌ها و دریاهاست. ترکیبی که قرن‌هاست اغلب به عنوان چاشنی و طعم‌دهنده در آشپزی و تولید مواد غذایی به کار می‌رود. همچنین به دلیل تأثیر آن در جلوگیری از رشد ریزجانداران یا همان میکروارگانیسم‌ها، در نگهداری مواد غذایی مانند رب و ترشی یا انواع کنسرو مصرف شده است.

کلرید سدیم یا همان نمک طعام، از رایج‌و پُر مصرف‌ترین مواد موجود در دنیا و برنامه غذایی ما محسوب می‌شود. گفت‌وگوی ما با دکتر پروانه کاظمی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره این ماده سفید رنگ و شور مزه است.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *