معرفی نمک صنعتی شیلاتی بیوتی سالت


نمک صنعتی چیست؟

نمک صنعتی به آن دسته از نمک ها گفته می شود که به نسبت نمونه ها خوراکی درجه خلوص کمتری دارد. از دیگر تفاوت های نمک ها صعنتی تصفیه نشدن و ید دار نبودن آن ها است. کاربرد نمک های صنعتی در حوزه صنایع معدنی و صنعتی گسترده است. از انواع نمک های صنعتی در زمینه تصفیه آب و فاضلاب، مواد بهداشتی و شوینده وبسیاری دیگر از موارد استفاده می شود.

نمونه های خوراکی باید از درصد خلوص بالایی برخوردار باشند که در اثر مصرف فرد را به بیماری های نظیر سنگ کلیه مبتلا نکند. کشور ایران جزو 20 کشور برتر دنیا در حوزه تولید نمک های صنعتی است. نمک ها بعد از طی روند تصفیه بسته به نوع کاربری که دارند در بازار به فروش می رسند.

موارد مصرف و کاربرد نمک های صنعتی

کاربرد نمک های صنعتی در حوزه های مختلفی چون موارد زیر وجود دارند.

  • نمک صنعتی در حوزه احیای رزین
  • سنگ نمک صنعتی برای تصفیه آب خانه ها
  • حفظ سختی آب با استفاده از سنگ های نمک
  • کاربرد نمک صنعتی در دامپروری و دامداری
  • کاربرد سنگ نمک در ساخت دیگ بخار بویلر

معرفی انواع نمک های صنعتی بیوتی سالت

نمک های صنعتی در انواع گرید تولید و مصرف می شوند. از مهمترین انواع آنها می توان به نمک شکری، نمک شیلاتی، نمک نخودی، نمک صدفی، نمک های چودی و نمک های جاده اشاره کرد. در کنار نام هر نوع نمک صنعتی گرید آن درج می شود.

نمک صدفی 120 و 130

نمک ها صدفی از ریزترین انواع نمک های صنعتی است. این نوع نمک بر اساس دانه بندی با نمک های پودری تقریبا هم اندازه است. دلیل نام گذاری این اسم شفافیت و درخشندگی این نمک ها است. بر اساس سایز بندی با نمک ها تصفیه نیز شباهت دارند.

نمک صنعتی شکری 110

این نوع نمک با نام نمک حفاری نیز شناخته می شود. این نوع نمک که از نظر ظاهر با دانه های شکری شباهت دارند؛ از پرکاربردترین انواع نمک های صنعتی است. از مهمترین کاربرد نمک های صنعتی شکری می توان به حفاری گل، فرایند نمک سودکردن گوشت به ویژه گوشت خوک و استفاده از آن در پنیر لیقوان اشاره کرد.

 

مش بندی نمک های صنعتی 100 و 90

نمک های صنعتی با دانه یا مش بندی بین 90 و 100 دیده می شوند. نمونه 100 اندازه ای در حدود دو برابر دانه های شکر دارند. اندازه دانه های مش در حدود یک نخود است. اندازه دانه تقریبا مشابه و یکسان است.

معرفی نمک صنعتی شیلاتی

این مدل سنگ ها ابعاد نسبتا بزرگی دارند که با قرار گرفتن درون دستگاه های خرد کن شکسته و در نهایت به اندازه سنگ های خورد در حدود 5 الی 10 میلی متر می رسند. ابعاد این نمک کمی از دانه ها نخود بزرگتر و از یک گردو کوچکتر است. کاربرد نمک های صنعتی شیلاتی که از نام آنها پیداست در حوزه شیلات است.

از نمک های شیلاتی به منظور گندزدایی، سخت گیری آب، احیای رزین های غیر فعال شده استفاده می شود. از دیگر کاربرد های این نمک می توان به صافکاری دقیق و جزئی، کاربرد در صنایع دباغی و چرم سازی نیز اشاره نمود.

نمک پودری یا نرم صنعتی

آخرین دسته از انواع نمک های صنعتی شامل سنگ های نرم است که از نظر دانه بندی با نمونه های خوراکی شباهت دارد. کاربرد نمک های صنعتی نرم در حوزه تولید اسید و دان و نهاده هایی در طیور و به ویژه مرغ ها می باشد. این مدل نمک به خاطر دانه ها ریزی که دارد به سرعت رطوبت را به خود جذب کرده و مثل یک کلوخه می شوند.

نام دیگری که به نمک های پودری اطلاق می شود؛ نمک خیابانی است. به این خاطر که از کاربرد نمک های صنعتی پودری استفاده از آنها روی شن و ماسه برای برف روبی خیابان ها در فصول زمستان است. در صنعت کلرسازی، خوراک طیور، کارخانه کاغذ سازی، آجیل سازی و… از این نمک استفاده می شود.

سخن پایانی

نمک های صنعتی به آن دسته از نمک ها گفته می شود که از درصد خلوص کمتری به نسبت نمونه های معمولی برخوردار است. از کاربرد نمک های صنعتی بیوتی سالت استفاده از آنها در حوزه آجیل سازی، تصفیه و… می باشد.

شما می توانید برای تهیه انواع نمک های صنعتی از قسمت تماس با ما اقدام کرده و یا با شماره 09120437535 تماس بگیرید

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *