مرکز تولید نمک شکری پودری شیلاتی صدفی


نمک صنعتی خالص ویژه ی صادرات

سنگ نمک از زمان های بسیار قدیم وجود داشته است اما کاربرد های بسیار گسترده ای برای این مجصول هست که سبب شده است تولید کنندگان و مصرف کنندگان رقابت زیادی را در صنعت نمک داشته باشند و رقابتی ترین کاربرد استفاده از نمک صنعتی را تعیین کنند.

یکی از مشخصات عمومی نمک صنعتی این است که درجه خلوص نسبتا کمتری نسبت به نمک خوراکی دارد و تفاوت اصلی آن نسبت به نمک های دیگر نیز همین درجه خلوص پایین تر آن است اما این نوع نمک تصفیه شده نیست و به دلیل خالص بودن و اصلاح نمک خوراکی باعث ایجاد سنگ کلیه و مسائل مشابه دیگر نیست.

کشور ایران معادن نمک بسیار زیادی دارد و جز بیست کشور تولید کننده نمک های معدنی در جهان است ولی به دلیل هزینه بالای فرایند تصفیه  قسمتی از نمک استخراج شده از معادن و دریاچه های نمک را به عنوان نمک خام صنعتی به بازار مواد غذایی می دهد.

نمک صنعتی خوراکی

نمک صنعتی کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف دارد. کاربردهای صنعتی نمک بسیار زیاد است. نمک صنعتی و معدنی در صنایعی مثل تولید مواد بهداشتی و مواد شوینده، تولید اسید، برنزه کردن پوست، تصفیه آب و فاضلاب و بسیاری از صنایع دیگر کاربرد دارد.

انواع نمک های صنعتی

در بازار نمک انواع مختلفی از نمک های صنعتی وجود دارد که هر کدام در نوع ها، کاربرد ها و درجه های مختلف تولید و استفاده می شود برخی از مهمترین  انواع نمک های معدنی و صنعتی عبارتند از: نمک شکری، نمک شیلاتی، نمک پودری، نمک صدفی که در ادامه به بررسی انواع نمک های صنعتی می پردازیم.

1_ نمک پودری: همان طور که از نامش پیداست دارای دانه های بسیار ریزی است که شکل ظاهری نمک را تا حد زیادی با دیگر انواع نمک های صنعتی متفاوت می سازد تهیه اسید، کاربرد در صنعت تصفیه، صنعت بازیافت، استفاده در مرغداری از جمله کاربرد نمک صنعتی پودری است.

2_نمک شکری: نمک صنعتی 110 یا همان نمک حفاری، این نوع نمک به دلیل شباهت زیاد به دانه های نمک به نمک شکری مشهور است و از مشهورترین دانه بندی های نمک صنعتی در صنعت نمک است و مش 110 نیز نامیده می شود.

از جمله مهمترین کاربردهای این نمک می توان به گل کاری و نمک پاشی گوشت و پنیر و غیره اشاره کرد.

3_ نمک شیلاتی: بزرگترین نمک صنعتی موجود در بازار است که دارای اندازه ای در حدود 5 تا 10 میلی متر است دلیل نامگذاری نمک شیلاتی استفاده عمده آن در شیلات و گندزدایی است صنعت چرم سازی، دباغی و پنیر سازی از کاربرد های دیگر آن است.

4_ نمک صدفی: درخشندگی دانه های نمک صدفی موجب شده است که به این نام نامگذاری شود اگر دقت کرده باشید نمک خوراکی نیز دارای دانه های شفاف و درخشان است از این رو نمک صدفی از نظر شکل ظاهری کاملا شبیه نمک خوراکی است اما کاربرد های متفاوتی دارند چرا که نمک صدفی در صنعتی دباغی، صنعتی لبنیات و تصفیه مورد استفاده قرار میگیرد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *