کارخانه تولید نمک به روش تبلور مجدد


آیا می دانید که تولید نمک به روش تبلور مجدد، به چه صورتی انجام می گردد؟ به نظر شما، چند درصد از کارخانه های تولید نمک طعام در ایران، این روش را به کار می گیرند؟
می دانید که نمک یکی از چاشنی های غیر قابل حذف از زندگی انسان می باشد. نمک می تواند فواید بسیاری برای بدن انسان داشته باشد، به شرطی که در میزان مصرف ان دقت کافی را به کار گیرد. زیرا مصرف زیاد نمک در برنامه غذایی انسان، می تواند فشار خون بالا را به همراه داشته باشد.
نمک هایی که در بازار به عنوان نمک طعام شناخته می شود، نمک هایی است که به روش های مختلفی تصفیه شده و تمام ناخالصی های آن از بین رفته است. این نمک ها دارای میزان قابل توجهی ید بوده که مصرف آن می تواند کمبود ید را در بدن افراد برطرف نماید. برای آشنایی با یکی از روش های تصفیه نمککه موضوع بحث می باشد، بهتر است به ادامه مطلب رجوع نمایید.

تولید نمک به روش تبلور مجدد

یکی از روش هایی که نمک در آن تصفیه می شود و نمک خوراکی را به وجود می آورد، روش تبلور مجدد است. این روش دارای مراحل بسیاری است و برای انجام این مراحل نیاز است تا کارخانه تولیدی، دستگاه ها و وسایل لازم برای تولید نمک تبلور مجدد را دارا باشد. مراحل آماده سازی نمک به روش مذکور، به صورت خلاصه در ادامه بیان شده است. این روش شامل مراحل زیر خواهد بود:

  1. آسیاب و یا خرد کردن دانه های نمک
  2. حل کردن ان در آب و به دست آمدن محلولی اشباع از نمک
  3. افزودن مواد شیمیایی برای از جدا شدن املاح
  4. رد کردن محلول از صافی های مخصوص
  5. تبخیر کردن محلول به دست آمده و تولید کریستال نمک
  6. اضافه کردن ید و مواد لازم به نمک به دست آمده
  7. قرار دادن آن تحت حرارت مشخص و خشک کردن آن
  8. بسته بندی و ارائه نمک تولیدی به بازار فروش

مراحل کلی تولید نمک تبلور مجدد به ترتیب برای شما بیان شد. این روش تا حدودی سخت تر از روش تولید نمک های معمولی می باشد. اما با این حال، کیفیت بالاتری را به خود اختصاص داده و در بازار فروش هم تقاضای بیشتری پیدا کرده است.

نمک تبلور مجدد

اغلب و یا بهتر است گفته شود تمام کارخانه های تولید نمک در ایران، دیگر از روش تبلور مجدد برای تولید نمک استفاده می کنند. زیرا این روش سبب می شود تا تمام ناخالصی هایی که درون نمک وجود دارد و سلامت انسان را به خطر می اندازد، حذف شود و پیرامون این مسئله، نمک تبلور مجدد دارای کیفیت بالایی می شود. در نتیجه، میزان تقاضا برای نمک مذکور در بازار بیشتر خواهد شد.
در تمامی شهر هایی از قبیل ارومیه، شیراز، اصفهان، یزد، سمنان و …، کارخانه نمک وجود دارد و تمام این ها محصولاتی تولید می کنند که دارای نشان استاندارد بوده و مصرف به اندازه آن مشکلی برای بدن افراد مصرف کننده به وجود نخواهد آورد.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:مدیر فروش: مهندس بهزاد بیوتی
راه های ارتباطی:شماره موبایل: 09120437535شماره موبایل: 09364130149آدرس کانال: businesssalt@

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *