خرید انواع نمک معدنی زیر قیمت بازار


نمک معدنی چیست؟

نمک های معدنی نمک هایی هستند که ما برای رشد سالم به آنها نیاز داریم و دارای تمامی عناصر مفیدی هستند که بدن ما نیاز به جذب آنها دارد.

نمک های معدنی دارای عملکرد های ساختاری و کاربردی در تنظیم ph، فشار اسمزی و واکنش های بیوشیمیایی شامل یون های مشخص می باشند. آنها در واکنش های شیمیایی در سطح الکترولیت فعالیت دارند فرایند های حیاتی بدن نیاز به نمک های خاص که به شکل یون های کلرید، کربنات و سولفات ها هستند دارد.

نمک‌ معدنی از کجا به‌دست می‌آید؟

نمک معدنی از لایه‌های بالایی معادن نمک دریا به دست می‌آید. معادن نمک در ایران در نقاط مختلفی از کشور قرار گرفته‌اند و گاهی به شکل کوه‌های نمکی هستند.

نمک‌ معدنی چگونه استخراج می‌شود؟

نمک معدنی معمولاً به دو روش استخراج محلول و استخراج عمیق محوری به دست می‌آید.

در روش استخراج محلول، آب با فشار زیادی به لایه‌های نمکی موجود در زیرزمین تزریق می‌شود و نمک در آب تزریق‌شده حل می‌شود. سپس نمک محلول در آب بیرون کشیده می‌شود و وارد مرحله تبخیر می‌شود. طی فرآیند تبخیر، کریستال‌های کوچک نمک به دست می‌آیند.

در روش استخراج عمیق محوری، سنگ نمک، مانند دیگر مواد معدنی از معدن استخراج می‌شود و سپس آن را برای مصارف موردنظر خُردایش و تصفیه می‌کنند.

سنگ نمک نارنجی

مشخصات ساختار کریستالی انواع نمک های معدنی

نمک ها اغلب یک شکل بسیار منطم از مولکول ها را تشکیل می دهند که به آن شبکه کریستالی گفنه می شود این ساختار منظم و پیوند قوی یونی باعث می شود نمک های معدنی خواص ویژه ی فراوانی داشته باشند این نمک ها اغلب به صورت جامد کریستالی هستند که به دلیل پیوند یونی قوی در سراسر آن بسیار سخت و شکننده هستند آنها همچنین نقاط جوش و ذوب بالایی دارند چرا که برای شکستن آن پیوند ها و تغییر حالت ماه نمک به انرژی بسایر زیادی نیاز هست.

ظاهر نمک های معدنی به چه صورت هست؟

نمک های جامد تمایل زیادی به شفاف بودن دارند. در بسیاری از موارد کدر بودن یا شفافیت نمک تنها به دلیل تفاوت تعداد اندازه های تک بلور های فردی است از آنجا که نور از مرز بین کریستالیت ها منعکس می شود، کریستال های بزرگتر تمایل به شفاف بودن دارند در حالی که سنگ دانه های پلی کریستال مانند پودر های سفید به نظر می رسند.

 

الزامات نمک های معدنی

نمک های معدنی برای ارگانیزم ضروری هستند و حدود 4 درصد از جرم بدن ما را تشکیل می دهند این مواد در ترکیب با سایر مواد مغذی می توانند عملکرد مناسب ارگانیسم از جمله کمک به تقویت سازه ها یا آوردن اکسیژن به سلول های بدن را تضمین کنند.

ذخیره سازی مواد معدنی در بدن

استخوان‌ها مخازن طبیعی برای نمک‌های معدنی، به ویژه برای کلسیم و فسفر هستند. می‌توان انها را به عنوان بانک‌هایی در نظر گرفت که این نمک‌ها را به صورت مداوم در بدن دریافت و توزیع می‌کنند.

عناصر کمیاب و مختلف انواع نمک های معدنی

کلسیم عمدتا در شیر و دیگر محصولات لبنی یافت می شود، اما همچنین در سبزیجات سبز برگ دار، زرده تخم مرغ و غذاهای دریایی که برای اطمینان از سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها به ان نیاز است.

کلر و سدیم که معمولا برای حفظ آب بدن به آنها نیاز داریم و به صورت نمک میز استفاده می کنیم

گوگرد جزء ضروری پروتئینها و ویتامینهاست این گونه در تمام طول این ارگانیسم یافت می شود و عمدتا از گوشت، شیر، تخم مرغ بدست می آید.

پتاسیم برای نگه داشتن بدن به عنوان هیدرات کاربرد دارد، این ماده در بسیاری از مواد غذایی از جمله اووکادو، زردالو خشک و گوشت یافت می شود.

منیزیم به ویژه برای واکنش عضلانی و عصبی لازم است. این فراورده در مقادیر قابل توجهی در محصولات لبنی و غلات کامل موجود می‌باشد.

در نهایت فسفر جزئی از استخوان ها و دندان ها بوده و در بسیاری از فرایندهای ضروری نیز نقش دارد. که در گوشت و ماهی یافت می شود.

دیگر عناصر مفید انواع نمک های معدنی

فلوئور یک جزء ویژه از استخوان‌ها و دندان‌ها است.

کبالت و کروم در سراسر این ارگانیسم حضور دارند.

مس در کبد متمرکز است.

ید برای تولید هورمون های تیروئید ضروری است.

اهن برای انتقال اکسیژن در خون ضروری است.

در نهایت منگنز، سلنیوم و روی عمدتا در کبد متمرکز هستند.

 

 

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *