تولید نمک شیلاتی نوین نمک


نمک N-SH – نمک شیلاتی – نمک پنیری

پس از اینکه سنگ نمک وارد دستگاه می شود، سنگ شکن قطعه های بزرگ سنگ نمک را شکسته و نمک خرد شده با ابعاد ۰ تا ۵ ، ۶ ، … تا ۱۰ میلی متر تولید می شود. دانه های نمک با اندازه حدوداً بزرگتر از یک میلیمتر و کوچکتر از یک سانتی متر که تقریباً بزرگترین سایز دانه بندی محسوب می شود، نمک شیلاتی نامگذاری شده است. دلیل این نامگذاری کاربرد عمده این سایز از دانه بندی در صنعت شیلات و گندزدایی است که البته این تنها یکی از موارد مصرف نمک شیلاتی است. البته این دانه بندی از نمک در صنایع دیگری هم کارایی دارد. بعنوان مثال در مراحل ابتدایی از فراوری زیتون(تلخی گیری)

نمک شیلاتی با نام نمک بلغوره در برخی از شهرستانهای کشور شناخنه می شود.

 

معمولا درشتترین سایز خروجی از تفکیک سرندها این نوع سایز بوده است و دربالاترین طبقه سرند بعداز اورسایز درنمک پاینده  این نوع سایز نمک تولید میشود
دراکثرکارخانجات و همچنین نمک پاینده  سایز این نمک از ۳ مش کوچکتر و تا ۸ مش بوده است البته درصدی هم حدودا ۱۰درصد زیر ۸مش تا ۱۵مش یاحتی گاها تا ۳۵مش نیز مشاهده میشود که بعلت درست عمل نکردن تفکیک سرندها ویا خردایش نادرست وهمچنین عدم  تقسیم یکنواخت باروری سرندها این ایراد دردانه بندی این محصول دیده می شود.
ازآنجای که درنمک هرچه دانه بندی ریزتر میشود تاحدودی خلوصیت نمک کمتر شده لذا بهتراست در درشت دانه ها سعی شود از ورود دانه های غیر مجار ریز جلوگیری شود که درنمک پاینده روی این مورد توجه خاصی شده است
درنمک پاینده با توجه به اینکه این سایز نمک معمولا اهمیت خاصی درصنایع

– زیتون

-سختیگیری آب

– بویلرها

– دیگ های بخار

– دستگاهای تفکیک اتمیک

– صنعت پنیرسازی

-صنعت شیلات

بکارمی رود و لذا خلوصیت محصول ازاهمیت بالای برخوردار است در این امر سعی شده یک نواختی دامنه محصول و پراکندگی دانه ها را به حداقل ممکن برسانیم تاجای که  زیر ۸مش وجود نداشته باشد و دامنه به حداقل پراکندگی برسد.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مدیر فروش: مهندس بهزاد بیوتی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09120437535
شماره موبایل: 09364130149
آدرس کانال: businesssalt@

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *