کارخانه تولید نمک طعام دریایی


آیا می توانید کارخانه هایی را معرفی کنید که نمک طعام و نمک دریایی را تولید و به بازار عرضه می کنند؟ آیا می دانید که چرا نمک قبل از عرضه به بازار فروش، نیاز به تصفیه دارد؟
نمک که یکی از اصلی ترین چاشنی های غذایی می باشد و مواد معدنی موجود در آن می تواند به سلامت بدن کمک کند، از دو راه به دست می آید. این دو روش عبارتند از:

  1. استخراج از معادن سنگ نمک
  2. تبخیر آب دریا و به دست آوردن نمک دریایی

هم نمک های استخراج شده از معادن و هم نمک هایی که از تبخیر آب دریا به دست می آید، همگی شامل ناخالصی و عناصر غیر مفیدی می باشد که باید قبل از هرچیز، این عناصر از نمک مذکور حذف شود. به جدا سازی ناخالصی های نمک دریا و نمک معادن، تصفیه نمک گفته می شود و این پروسه در کارخانه های تولیدی با یکدیگر متفاوت است. برخی به روش تبلور مجدد این کار را انجام داده و بعضی به روش های سنتی گذشته.

چگونگی تولید نمک طعام دریایی

همانگونه که گفته شد، نمک از دو راه به دست می آید. حال در اینجا، مبحث مرتبط به نمک دریاییخواهد بود. طبق گفته های گذشته، فهمیدید که نمک دریا تنها با تبخیر آب دریا به دست می آید و شاید فکر کنید که این راهی ساده برای تولید نمک طعام می باشد. در صورتیکه چنین نیست و برای تولید نمک طعاماز نمک های دریایی، لازم است عملیاتی بر روی نمک اولیه انجام شود.
نمک دریایی چون که از آب های دریا به دست می آید و امروزه متاسفانه آلودگی های دریایی بسیار است، شامل مواد سمی و مضر زیادی می باشد که مصرف آن ها سلامت انسان را به طور جد به خطر می اندازد. به همین منظور، در کارخانه تولید نمک، این عناصر جدا شده و نمک تصفیه شده به دست می آید. چون نمک دریا عناصری بهتر و بیشتر از نمک های معدنی دارد، از نظر متخصصان تغذیه برای مصرف روزانه مناسب تر می باشد. از عناصر موجود در نمک طعام دریایی می توان به کلسیم، منیزیم، پتاسیم و … اشاره کرد که همگی نه تنها بر ضد عفونی کردن اندام های داخلی و دور کردن بیماری های ناشی از تجمع میکروب و ویروس ها به وجود می آید اثر می گذارد، بلکه باعث شفافیت پوست، پرپشت شدن مو و مواردی از این قبیل که مرتبط با زیبایی می باشد، خواهد شد.

نمک دریایی

تولید نمک در ایران

اگر آمار به دست آمده در خصوص میزان تولیدی نمک در کشور های مختلف جهانی را بررسی نمایید، متوجه می شوید که ایران بیستمین کشوری است که تناژ تولیدی نمک در آن بالا می باشد و این یکی از بهترین دستاورد های کشور به شمار می رود.
با توجه به وجود معادن نمک ایران، میزان تولید بهترین نمک و مرغوبترین نمک در کشور بالا بوده و نه تنها محصولات تولیدی به بازار فروش داخلی عرضه می شود و پاسخگوی نیاز های افراد جامعه می باشد، بلکه در بازار فروش کشور های دیگر هم یافت خواهد شد. به همین منظور، می توان گفت که تولید نمک در ایران به وفور صورت می پذیرد و سود حاصل از فروش نمک ایرانی در کشور های مختلف زیاد است.
کارخانه تولید نمک در ایران تعداد زیادی را به خود اختصاص داده است. کارخانه نمک تابان، سوده سبزوار، گلها و …، کارخانه های تولید نمک طعام در ایران هستند که کار خود را به بهترین نحو انجام داده و حتی برخی از آن ها، نمک طعام دریایی را هم چندیست در لیست محصولات تولیدی خود دارا می باشند.

 

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مدیر فروش: مهندس بهزاد بیوتی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09120437535
شماره موبایل: 09364130149
آدرس کانال: businesssalt@

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *