کاربرد نمک های صنعتی در کارخانجات مواد شیمیایی


نمک های صنعتی و تصفیه نشده با دانه بندی مختلف در کارخانجات تولید مواد شیمیایی کاربرد دارند. آیا می توانید چند نمونه از کاربرد نمک صنعتی در کارخانه های مختلف را بازگو کنید؟
می دانید که از گذشته تا به امروز، نمک علاوه بر استفاده غذایی و به کارگیری در پخت و پز، استفاده های مختلف دیگری هم دارد. این گستردگی استفاده از نمک در موارد مختلف، نشان از پرخاصیت بودن و یا کاربردی بودن نمک در طبیعت می باشد.
لازم است بدانید، کلرید سدیم یا نمک خالص متشکل از دو عنصر با درصد وزنی 39.3% سدیم و 60.7% کلر است.
در حالت کلی، اگر قرار باشد نمک از نظر مصرفی به دسته های مختلفی تقسیم بندی شود، می توان از این دسته بندی ها به صورت زیر تعریف کرد:

  • نمک مخصوص خوراکی
  • نمک مخصوص صنعتی
  • نمک آرایشی و بهداشتی

در این مطلب قرار است پیرامون نمک صنعتی صحبت شده و در رابطه با کاربرد نمک صنعتی در کارخانجات مواد شیمیایی، اطلاعاتی در اختیار علاقمندان قرار گیرد.
البته توجه داشته باشید که حتی اگر قصد خرید نمک صنعتی برای کارخانجات تولیدی خود را دارید، داشتن اطلاعاتی در کنار آگاهی های خودتان، خالی از لطف نخواهد بود.

می دانید نمک صنعتی چیست؟

نمک صنعتی از نظر ظاهر شبیه به نمک های خوراکی می باشد، با این تفاوت که دانه بندی اش با دانه بندینمک خوراکی متفاوت بوده و مهم تر از همه، میزان درصد خلوص نمک صنعتی، بسیار کمتر از نمک خوراکی است.
وقتی که سنگ نمک از معادن استخراج می شود، طی عملیاتی به نمک خرد شده تبدیل می گردد. با بررسی میزان خلوص سنگ نمک ها، آن ها به دو دسته مناسب برای تولید نمک خوراکی و دیگری نمک صنعتی تقسیم بندی می کنند. نمک صنعتی بدون انجام هیچ عملیاتی، به صورت مستقیم به کارخانجات مورد نظر منتقل می گردد.
توجه داشته باشید که هر کارخانه تولیدی که صنعت مخصوص به خود را انجام می دهد و در خط تولید یا بخش های مختلف خود نیاز به نمک صنعتی دارد، باید دانه بندی مخصوصی از نمک صنعتی را خریداری نماید.
به همین دلیل است که نمک صنعتی در بازار فروش هم دارای انواع مختلف و گوناگونی می باشد.

نمک صنعتی

کاربرد نمک صنعتی در کارخانجات

حال که با نمک صنعتی آشنا شده و از ساختار آن مطلع شدید، لازم است در خصوص کاربرد نمک صنعتیدر کارخانجات مواد شیمیایی در اختیار داشته باشید. صنایع مختلفی هستند که نمک صنعتی در آن ها کاربرد بسیاری دارد که تصفیه و تولید آب آشامیدنی، دامداری، دامپروری و پرورش طیور، چرم سازی و دباغی و …، از جمله صنایعی هستند که سنگ نمک صنعتی در خط تولید آن ها بسیار کاربر دارد.
از از جمله کارخانجات مواد شیمیایی که نقش نمک در خط تولید آن ها غیر قابل انکار است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارخانه های تولید کننده گاز کلر
  • واحد های تولیدی سود سوز آور
  • مجموعه های تولید کننده کربنات سدیم

و … .
بیشترین حجم مصرفی نمک در حوزه شیمیایی نیز به تولید مواد بالا برمی گردد. البته موارد مصرف نمک در کارخانجات متعدد تولید مواد شیمیایی فراتر از موارد یاد شده است و تهیه سدیم نیز شامل آن می گردد.
کارخانجات تولید نمک، نمک را خود به صورت مستقیم تولید نکرده و تنها آن را بعد از اسخراج از معادن، تحت عملیاتی قرار می دهند تا مناسب برای استفاده های گوناگونی باشد. اگر شما هم در صنعت خود، نیاز مبرم به نمک صنعتی دارید، برای اینکه بتوانید نمک را با قیمت مناسب تر و به صورت عمده تهیه کنید، مستقیماٌ با کارخانه های تولیدی در ارتباط باشید.

 

 

 

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:مدیر فروش: مهندس بهزاد بیوتی
راه های ارتباطی:شماره موبایل: 09120437535شماره موبایل: 09364130149آدرس کانال: businesssalt@

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *