مرکز فروش سنگ نمک آبی رگه کریستالی


 

سنگ نمک آبی ایرانی چیست؟

برخلاف نمک دریا که از حوضچه های نمک استخراج می شود، نمک آبی ایرانی یک فسیل یا گوهر نمکی است که بلورهای آن 100 میلیون سال پیش در دریاها تشکیل شده است. این نمک آبی که به رنگ یاقوت کبود است به صورت تبخیر دریاها و دریاچه های داخلی تشکیل شده است.

 

نمک آبی ایرانی صد میلیون سال پیش همراه با گونه هایی وجود داشت که در زمان انقراض دایناسورها در پایان دوره کرتاسه به دلیل سیارک، فوران آتشفشان یا عقب نشینی اقیانوس ها ناپدید شد. نمک آبی ایرانی از دل معادن نمک در استان سمنان به دست می آید و رگه های “طلای آبی” مانند رگه های فلز گرانبهای طلا از دل سنگ نمک رد می شوند. استخراج نمک آبی یک کار دشوار است. برای دستیابی به بلورهای آبی گرانبها باید مقادیر زیادی نمک سنگ خارج شود.

 

دلیل رنگ آبی نمک:

 

اما چگونه نمک کریستال ایرانی رنگ آبی خود را به دست می آورد؟ میلیون ها سال پیش، حرکت صفحات قاره، رسوبات نمک را تحت فشار عظیم تکتونیکی قرار داده، ساختار بلوری نمک را تغییر داده و باعث می شود که ماده معدنی کلرید پتاسیم در شبکه بلوری قرار گیرد. چنین ترکیباتی معمولاً صورتی یا زرد به نظر می رسند، اما در نتیجه فشار زیاد، شبکه بلوری جابجا شد. وقتی نور روی بلورهای نمک می افتد، به شکل خاصی شکسته می شود و به نظر می رسد نمک آبی جادویی است.

 

خواص سنگ نمک آبی:

 

نمک آبی ایرانی سرشار از مواد مغذی است. ماده معدنی استخراج شده از کوه های ایران سرشار از کلسیم، منیزیم، آهن و پتاسیم است.

 

کاربرد نمک آبی ایرانی:

نمک آبی محتوای پتاسیم بالایی (13 درصد) دارد و همین است که به نمک طعم شور شدیدی می بخشد. برخی می گویند به دلیل داشتن نت های قوی و تقریباً لیمویی، اسیدیته غذا را کاهش می دهد. این یک نمک بسیار خشک است. بنابراین می توان آن را به راحتی در آسیاب نمک استفاده کرد. از این نمک آبی زیبا ایرانی به عنوان یک چاشنی قوی برای تقویت طعم ماهی، سالاد گوجه فرنگی، سس گوجه خانگی و طیف وسیعی از غذاهای روزانه می توان استفاده کرد.

 

از سنگ نمک آبی می توان در تزئینات و ساخت ظروف استفاده کرد. استفاده از نمک آبی گرانبها برای پخت و پز البته بیهوده خواهد بود. با اجازه دادن به اینکه بلورهای نمک طبیعی به آرامی روی زبان حل شوند، طعم و مزه آنها بهتر ارزیابی می شود. این واقعاً تجربه خوشبویی است.

 

شرایط نگهداری سنگ نمک آبی:

 

سنگ نمک آبی ایرانی را همیشه در شرایط خشک و تاریک نگه دارید. این سنگ تک را نباید در کنار شومینه، بخاری یا اجاق گاز قرار داد. زیرا گرما و رظوبت بافت وخواص آن را کاملا از بین می برد

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *