قیمت فروش انواع نمک اپسوم


شاید نام نمک اپسوم بارها به گوشتان خورده باشد بی آنکه با آن آشنا بوده یا از خواص و مضرات آن اطلاع داشته باشید،در ادامه مقاله قصد داریم این ماده بیشتر آشنا شویم.ترکیبات سولفاته معمولا کاربرد های فراوانی در صنایع مختلف دارند،موادی نظیر سولفات مس، سولفات روی و … از دسته ترکیبات سولفاته هستند در این میان استفاده از سولفات منیزیم که از آن با نام نمک اپسوم هم یاد می شود ،در کشاورزی، صنایع پزشکی و ساخت داروهای حاوی منیزیم برای تامین نیاز بدن به این ماده و همچنین به واسطه فواید آن برای زیبایی و پوست و مو برای بهداشت و زیبایی پوست و مو  اخیرا افزایش یافته است .

نمک اپسوم چیست ؟

این ماده مانند نمک سفره سفید رنگ بوده و مزه ای شور و تلخ دارد و آن را نمک حمام نیز می نامند،  بدن به مقادیر مشخصی از منیزیم احتیاج دارد که این نیاز را هم از طریق مواد غذایی مصرفی در طول روز و هم از طریق مکمل های مختلف دریافت می کند، از طرفی این ماده را به هنگام استحمام در مقادیر مشخصی در آب حل نموده و بدن را با آن شستشو می دهند.با اینکه پزشکان استفاده از این نمک را به صورت ذکر شده توصیه می کنند اما تا کنون دلیل علمی مشخصی مبنی بر اثر بخش بودن آن بوسیله جذب از طریق پوست گزارش نشده است.

انواع نمک اپسوم

در حالت کلی سه نوع نمک اپسوم وجود دارد

1_ نمک اپسوم دوآبه که غیر خوراکی بوده و برای مصارف همچون آرایشی و بهداشتی، لایه برداری، شفافیت پوست، کاهش التهاب مفاصل، از بین بردن دردهای عضلانی، ساخت پدیکور و مانیکور، برای مخلوط کردن با شامپو برای شفافیت مو و از بین بردن شوره سر

2_ نمک اپسوم پنج آبه نیز غیر خوراکی بوده و برای مصرف در کشاورزی و کشت گلخانه ای مورد استفاده قرار میگیرد.

3_ نمک اپسوم هفت آبه خوراکی بوده و خواص فراوانی دارد که برای درمان یبوست، برای دفع سنگ کیسه صفرا، ناکارایی کبد و درمان نقرس مورد استفاذه قرار می گیرد.

فواید و خواص برای زیبایی :

فواید زیادی در اثر استفاده از این محصول ذکر شده که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

1- خاصیت لایه برداری :

یکی از فواید مهمی که برای این ماده بیان شده کمک به لایه برداری پوست به دلیل ساختار بلوری و کمک به جداسازی سلولهای مرده سطح پوست می باشد که باعث می شود پوستی شاداب و جوان داشته باشید.

2- از بین بردن جوش و لکه پوستی

پاکسازی لکه های پوست و جوش های سر سیاه و از بین بردن باکتری های روی پوست و تمیز سازی آن.

3- افزایش رشد مو

تحقیقات تایید نشده نشان می دهند استفاده از این نمک به صورت حل شده در آب و اسپری روی پوست سر می تواند افزایش میزان رشد موها، تقویت و جلوگیری از خشک شدن و شکنندگی آنها را به همراه داشته باشد.

4- ضد چروک پوست :

لوسیون های حاوی این نمک می توانند در جلوگیری از پیری زود رس و ایجاد چین و چروک روی پوست موثر باشند.

موارد مهم پیش از مصرف این ماده :

یکی از مواردی که این نمک برای آن تجویز می شود ویژگی ملین بودن آن است اما باید همواره توجه داشت در صورت درد شدید معده، حالت تهوع . استفراغ، مشکل روده یا یبوست و یا ایجاد هرگونه تغییر ناگهانی در فرآیند گوارش باید استفاده از آن را متوقف نمود. این ماده در تسکین دردهای عضلانی، لایه برداری و رفع خشکی پوست استفاده می شود. به خاطر داشته باشید در صورت ابتلا به دیابت یا بیماری های کلیوی باید با مشورت پزشک از داروهای یا مواد حاوی این ترکیب استفاده نمود.

 

مصرف در دوران بارداری :

یکی از نکاتی که هنوز نتیجه خاصی پیرامون آن به دست نیامده استفاده از نمک اپسوم در دوران بارداری می باشد که مشخص نیست استفاده از آن در این دوران می تواند موجب آسیب به نوزاد می شود یا خیر بنابراین اگر مجبور به استفاده از سولفات منیزیم هستید لازم است با پزشک خود مشورت نمایید.

 

نحوه مصرف این ماده چگونه است ؟

به طور کلی این ماده به عنوان ملین و برای تامین منیزیم بدن به دو صورت خوراکی یا با حل کردن در آب  و استحمام در آن (اثربخشی آن ثابت نشده است) استفاده می شود.برای مصرف خوراکی معمولا دوز توصیه شده توسط پزشک را در آب حل نموده و بعد از به هم زدن فورا بنوشید،با توجه به اینکه این نمک طعم شور و تلخی دارد برای بهبود مزه می توان چند قطره آبلیمو به محلول مورد نظر اضافه کرد.اثر بخشی این ماده طبق بررسی های انجام شده از 30 دقیقه تا 6 ساعت اعلام شده است.

مصرف مقادیر زیاد این نمک چه تبعاتی دارد ؟

مصرف بیش از حد نمک مذکور می تواند کشنده باشد، از علائم دریافت مقادیر بالای این ماده در بدن می تواند شامل تهوع، استفراغ، گرفتگی عضلات، حس گرما، خواب آلودگی و پایین آمدن شدید ضربان قلب باشد.

آیا مصرف این ماده با سایر داروها تداخل ایجاد می کند؟

بررسی ها نشان می دهد مصرف این ماده به همراه آنتی بیوتیک ها می تواند اثر بخشی آنها را کمتر نماید لذا توصیه می شود از مصرف همزمان آنها خودداری کرد.

 

عوارض جانبی استفاده از این محصول چیست؟

بروز علائم آلرژیک، خارش و سوزش پوست، سختی تنفس، مشکلات گوارشی و تورم صورت و لب می تواند از علائم حاد استفاده از این محصول تلقی شود، البته بروز این علائم به ندرت بوده و در صورت استفاده طبق مقادیر توصیه شده مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

فرق نمک دریا و نمک اپسوم چیست؟

نکته مهم این است که ماده مذکور حاصل رشته ای از فرآیند های شیمیایی است  در حالیکه نمک دریا در اثر تبخیر آب دریا به دست می آید.

عنصر اصلی در نمک اپسوم منیزیم بوده در حالیکه برای نمک دریا این عناصر ید، سدیم و پتاسیم هستند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *