قیمت سنگ نمک صنعتی گرمسار


نمک صنعتی گرمسار چیست؟

نمک صنعتی نمکی است که درجه خلوص آن کمتر از نمک خوراکی می باشد. عمده تفاوت این نوع نمک با نمک خوراکی در درجه خلوص پایین تر، تصفیه نشدن و یددار نبودن نوع صنعتی است. میزان خلوص نمک خوراکی 99 درصد است. به علت تصفیه و پالایش نمک خوراکی، این نوع نمک موجب به وجود آمدن سنگ کلیه و سایر مشکلات مشابه نمی‌شود.

 

از آنجا که نمک کاربردهای گسترده ای دارد، صنعت نمک به مرور زمان رقابتی تر شد. این امر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را به طور یکسان تشویق می کند تا رقابتی ترین کاربرد نمک صنعتی را تعیین کنند.

کاربرد نمک صنعتی گرمسار چیست؟

اما نمک صنعتی چیست و در صنایع امروزی چه نقشی دارد؟ در صنعت نفت از نمک برای افزایش تراکم گل و خاک استفاده می شود که باعث ایجاد دکل حفاری ایمن تر و کارآمدتر می شود. اگرچه نمک زیادی در حفاری های ساحلی مورد استفاده قرار نمی گیرد، برای تسهیل حفاری در زمین مقدار زیادی نمک لازم است. شرکت های داروسازی همچنین در فرآیند ساخت کپسول و همچنین تولید محلول های نمکی که کاربردهای ثانویه گسترده ای دارند، از نمک استفاده می کنند. محلولهای شور نه تنها برای محلول تماسی، بلکه کاربرد های دیگری نیز دارند.

 مصرف نمک توسط شرکتهای پزشکی و دارویی درصد زیادی از کل نمک صنعتی ملی را تشکیل می دهد.

البته، بیشتر نمک صنعتی جهان برای ریختن در جاده ها و ایجاد سطح رانندگی ایمن تراستفاده می شود و نه تنها برای مردم بلکه برای مصارف دولتی نیز استفاده می شود. شصت تا هشتاد درصد از نمک در جهان معدنی برای بهبود ایمنی در حمل و نقل عمومی در یک ظرفیت یا ظرفیت دیگر استفاده می شود، اما معمولاً برای کاهش نقطه انجماد برف و یخ استفاده می شود.

نمک اغلب در جاده ها قبل از هوای مه گرفته پخش می شود و به یک لایه سطحی از آب نمک امکان محافظت بیشتر در برابر یخ زدگی را می دهد.

نمک یک عنصر حیاتی  است که در بسیاری از فرایندهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. بیش از نیمی از کل محصولات شیمیایی در مرحله ای از تولید خود به نمک تکیه می کنند. نمک در ساخت شیشه، کاغذ، پلاستیک، لاستیک، منسوجات، رنگها، چرم، آرایشی و دارویی استفاده می شود.

انواع نمک های صنعتی گرمسار

در بازار نمک انواع مختلفی از نمک های صنعتی وجود دارد که هر کدام در نوع ها، کاربرد ها و درجه های مختلف تولید و استفاده می شود برخی از مهمترین  انواع نمک های معدنی و صنعتی عبارتند از: نمک شکری، نمک شیلاتی، نمک پودری، نمک صدفی که در ادامه به بررسی انواع نمک های صنعتی می پردازیم.

1_ نمک پودری: همان طور که از نامش پیداست دارای دانه های بسیار ریزی است که شکل ظاهری نمک را تا حد زیادی با دیگر انواع نمک های صنعتی متفاوت می سازد تهیه اسید، کاربرد در صنعت تصفیه، صنعت بازیافت، استفاده در مرغداری از جمله کاربرد نمک صنعتی پودری است.

2_نمک شکری: نمک صنعتی 110 یا همان نمک حفاری، این نوع نمک به دلیل شباهت زیاد به دانه های نمک به نمک شکری مشهور است و از مشهورترین دانه بندی های نمک صنعتی در صنعت نمک است و مش 110 نیز نامیده می شود.

از جمله مهمترین کاربردهای این نمک می توان به گل کاری و نمک پاشی گوشت و پنیر و غیره اشاره کرد.

3_ نمک شیلاتی: بزرگترین نمک صنعتی موجود در بازار است که دارای اندازه ای در حدود 5 تا 10 میلی متر است دلیل نامگذاری نمک شیلاتی استفاده عمده آن در شیلات و گندزدایی است صنعت چرم سازی، دباغی و پنیر سازی از کاربرد های دیگر آن است.

4_ نمک صدفی: درخشندگی دانه های نمک صدفی موجب شده است که به این نام نامگذاری شود اگر دقت کرده باشید نمک خوراکی نیز دارای دانه های شفاف و درخشان است از این رو نمک صدفی از نظر شکل ظاهری کاملا شبیه نمک خوراکی است اما کاربرد های متفاوتی دارند چرا که نمک صدفی در صنعتی دباغی، صنعتی لبنیات و تصفیه مورد استفاده قرار میگیرد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *