فروش آنلاین نمک اپسوم دارویی نیم کیلویی


خواص بسیار جذاب نمک دارویی

نمک‌های صنعتی از طریق معادن سنگ نمک استخراج و پس از خرد شدن تحت عنوان انواعنمک صنعتی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروز در این مطلب  تصمیم گرفتیم درباره کاربرد نمک در صنعت پزشکی و دارویی صحبت کنیم.
پس همراه ما باشید…

فواید نمک دارویی

نمک یکی از مواد مهم و ضروری در بدن هر انسان به شمار می رود و کمبود آن ممکن است باعث بروز مشکلات زیادی در بدن شود. در اثر کمبود این ماده نیز پزشکان به بیماران دارو یا سرم‌هایی می‌دهند تا کمبود نمک را جبران کنند. تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که نمک مورد استفاده در دارو چه نوع نمکی است؟
نمک از دو عنصر سدیم و کلرید تشکیل شده است که علاوه بر استفاده در مصارف دارویی و پزشکی برای درمان بیماری‌های مختلف مانند گلو درد، از بین بردن تب‌خال، بهبود آبریزش بینی، علاج انواع دردها و موارد دیگر مفید است.

نمک دارای ۹۲ ماده معدنی است که ۲۴ نوع آن برای جلوگیری از کمبود در بدن ضروری است. در اثر کمبود نمک در بدن ممکن است یون‌ها کنترل خود را از دست بدهند
و مشکلاتی مانند آسیب سلول، ایجاد اسپاسم عضلانی، آسیب مغزی و اختلالات عصبی در بدن ایجاد شود.

 

نمک دارویی چست؟

نمک دارویی تحت عنوان کلرید سدیم باکیفیت و خلوص بالا در صنعت پزشکی و ساخت دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمک دارویی ترکیبی از نمک دریایی و داروسازی است که علاوه بر اینکه طعم طبیعی و سالمی دارد برای درمان انواع بیماری‌ها مانند سردرد، افسردگی و عفونت بسیار مهم و پراهمیت است.
نمک دارویی در مصارف زیر کاربرد دارد:

  • مناسب برای تولید سرم همودیالیز
  • مورد نیاز در دیالیز صفاقی
  • کاربرد در ساخت سرم و قرص‌های پزشکی
  • استفاده در دارو‌های تزریقی
  • در مایع عدسی چشمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در ساخت مواد آرایش و بهداشتی کاربرد دارد.

حمام نمک چیست؟

یکی از ارزان‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها برای درمان بیماری‌های روانی و جسمی استفاده از حمام نمک است. معمولا از نمک اپسوم (سولفات و منیزیم) و نمک دریایی استفاده می‌شود چرا که به‌راحتی در آب حل می‌شوند. مزایای زیر باعث شده حمام نمک در بین افراد به یک روش درمان عالی شناخته شود:

  • کاهش درد مفاصل و ماهیچه‌ها
  • جلوگیری از بیماری آرتروز
  • کاهش بیماری‌های گردش خون
  • کم کردن بیماری‌هایی مانند سردرد، میگرن
  • از بین برنده خشکی و خارش بدن
  • کاهش استرس و اضطراب

فواید نمک در صنعت پزشکی

نمک در صنعت پزشکی تحت عنوان کلرید سدیم برای تولید دارو و سرم‌های مختلف کاربر‌د‌ زیادی دارد. از نمک در رقیق‌کننده و رطوبت‌دهنده ها استفاده می‌شود هم‌چنین برای جلوگیری از انسداد مجاری کبد، کمک به هضم بهتر، انتقال مواد مغذی به سلول‌ها، تنظیم تعادل اسید، تنظیم فشارخون، جلوگیری ترشح اسید معده و غیره کاربرد دارد همواره دقت داشته باشیدبا مصرف کم یا زیاد نمک با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

نمک یکی از مواد تشکیل‌دهنده دارو است. با اضافه کردن نمک به ترکیبات داروها پزشکان می‌توانند حلالیت، میزان انحلال و کارایی دارو را کنترل کنند. اگر بیماری پس از عمل جراحی و یا هر اتفاق دیگر دچار درد زیاد شود معمولا پزشکان داروی مورفین، دی‌اتیلامین، متیل گلوکامین سفالوسپورین به بیماران می‌زنند تا میزان درد آن‌ها کاهش یابد. هم‌چنین داروهای کم‌مصرف که یون با وزن کم دارند هم دارای کلرید سدیم هستند. البته باید در انتخاب اشکال نمک توجه لازم را داشته باشید چراکه بر خواص فیزیکی و شیمیایی دارو تاثیر می‌گذارد.

 

انواع نمک دارویی

  1. نمک دریای مرده (dead sea salt)

این نوع نمک دارای ۲۱ ماده معدنی مانند کلسیم، منیزیم، روی، گوگرد، پتاسیم، سدیم،برومید و غیره است.
تحقیقات علمی نشان داده است که به کمک حمام نمک می‌توانید انواع بیماری پوستی مانند آکنه، آلرژی پوست، اگزما و موارد دیگر را درمان کنید. نمک موجب کاهش انواع درد و تورم گشته و برای شل کردن ماهیچه، بهبود حرکت گردش خون، کاهش چین‌و‌چروک و پیری، از بین بردن سموم بدن استفاده می شود.

  1. نمک اپسوم (epsom salt)

نمک اپسوم دارای دو عنصر اصلی منیزیم و سولفات است. منیزیم دارای خواص ضدالتهابی و سولفات باعث جذب مواد مغذی به پوست می‌شود. وجود منیزیم در نمک باعث کاهش استرس، بهبود گردش خون و کاهش درد مفاصل و سولفات باعث از بین بردن سموم مضر بدن، جوانی و سلامت اندام حیاتی مانند کبد، قلب و کلیه می گردد.

مهم‌ترین مزایای نمک اپسوم

  • بهبود گردش خون: با استفاده مداوم نمک اپسوم می‌توانید خطرات ناشی از گردش خون مانند سکته مغزی، حملات قلبی، دیابت و فشارخون بالا را کاهش دهید.
  • کمک به عملکرد درست عضلات و اعصاب بدن
  • درمان درد‌های عضلاتی و مفاصل مانند آرتروز، آرتریت و کاهش درد‌های دیگر
  • درمان میگرن به کمک حمام نمک
  • کاهش استرس: به دلیل وجود منیزیم زیاد در این نوع نمک پیشنهاد می‌شود سه روز در هفته برای کاهش استرس و بی‌خوابی حمام نمک بگیرید تا خوابی پر از آرامش داشته باشید.
  • مناسب برای بچه هایی که مشکل اوتیسم دارند.
  1. نمک کریستال هیمالیا

نمک کریستال حاوی ۸۴ عصنر بدن انسان است و برخلاف سایر نمک‌ها که تنها به صورت حمام نمک مورد استفاده قرار می‌گرفتند هم به صورت خوراکی و هم حمام نمک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مزایای این نوع نمک به شرح زیر است:

  • بهبود سلامت پوست: یکی از مزایای عالی نمک این است که پوست شما را تفذیه می‌کند تا سالم‌تر و جذاب‌تر به نظر آید.
  • خواب خوببا استفاده مداوم از نمک کریستال می‌توانید خواب راحت‌تری داشته باشید و حتی می‌توانید وزن خود را کاهش و به وزن ایده‌آل برسانید.
  • سلامت تنفسیبه دلیل وجود عناصر با خواص ضدالتهابی در این نوع نمک می‌توان خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی مانند آسم را کاهش داد.

نمک هیمالیا به دلیل غلظت بالای آهن و مواد معدنی صورتی رنگ شده است.

چرا حمام نمک صورتی توصیه می شود؟

یکی از سوالاتی که اغلب افراد از پزشکان خود می‌پرسند دلیل محبوبیت بالای حمام نمک صورتی است. نمک صورتی حاوی مواد معدنی ضروری برای پوست و بدن و دارای خواص جوان‌کنندگی است که پزشکان به بیماران خود این نوع حمام را توصیه می‌کنند.

 

 

  1. نمک دریایی آزتک (aztec artisanal sea salt)

نمک آزتک طمع بهتری نسبت به نمک معمولی دارد از طرفی نسبت به سایر نمک‌های دریایی مواد معدنی و رطوبت بیشتری دارد.

  1. نمک دریا دندریتیک (dendritic seo salt)

این محصول قادر به جذب روغن و عطر حمام است و می تواند مدت زمان طولانی آن را حفظ کند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *