صادرات نمک معدنی جهرم به عراق


معدن نمک جهرم می تواند در زمره بهترین معادن نمک ایران شناخته شود؟ آیا می دانستید که صادرات نمک معدنی جهرم به کشور هایی نظیر عراق صورت می گیرد؟
نمک خوراکی از دو راه در جهان به دست می آید. یکی به کمک استخراج سنگ نمک از معادن و تصفیه آن، دیگری از طریق تبخیر آب های دریا و حذف ناخالصی و املاح آن.
در طب سنتی گفته شده که نمک خواص بسیاری دارد و این مسئله بار ها و بار ها به اثبات رسیده است. آنقدر نمک در زمان های دور مورد توجه کشور ها و اقوام مختلف بوده است که جنگ های بسیار زیادی بر سر نمک صورت گرفته است. خواص نمک بر هیچکس پوشیده نیست. اما ممکن است برخی از افراد بامصرف زیاد نمک، خواص آن را تبدیل به ضرر کرده و به بدن خود آسیب برسانند. نمک با تمام ویژگی ها و خصوصیات مثبتی که دارد، سبب بالا رفتن فشار خون شده و افرادی که دچار بیماری فشار خون بالا هستند، بهتر است از نمک کمتری در برنامه غذایی خود استفاده کنند.
البته ناگفته نماند که امروزه با ایجاد تنوع در نمک های موجود در بازار، نمک هایی با عنوان نمک پتاسیم،نمک رژیمی و … به بازار عرضه شده که تا حدودی، موانع استفاده از نمک برای برخی از افراد را برداشته است.

نمک معدنی یا نمک دریایی؟

این سوال ممکن است ذهن بسیاری از شما را به خود درگیر کرده باشد. هر پزشک و یا متخصص تغذیه، نظر متفاوتی داشته و هر کدام با مصرف نوع خاصی از نمک موافق هستند.
ابتدا لازم است اطلاعاتی در خصوص نمک معدنی در اختیار شما قرار گیرد. نمک معدنی و یا همان سنگ نمک هایی که از معادن استخراج شده و تحت عملیاتی به نمک خوراکی تبدیل شده اند، سرشار از عناصر و مواد آلی مفید می باشند. البته ناگفته نماند که بسته به میزان درصد خلوص سنگ نمک، مقدار ناخالصی های موجود در نمک متفاوت بوده و همین مسئله سبب شده تا استفاده های متنوعی از نمک در صنعت شود.
نمک معدنی شامل پتاسیم، کلسیم، منیزیم و عناصری از این قبیل است که همه و همه به نحوی برای بدن مفید می باشند. پس می توان گفت که استفاده از نمک معدنی در برنامه غذایی روزانه هر فرد، به اندازه 5 گرم مجاز خواهد بود.
اما در رابطه با نمک دریایی لازم است بدانید که عناصر زیادی در دریا وجود دارد. به علاوه سموم و آلودگی هایی هم موجود می باشد که اگر در مراحل تولید نمک طعام از نمک دریا حذف نشوند، سلامتی فرد را به خطر خواهند انداخت.
اما به هر حال، نمی توان منکر خواص و فواید استفاده از نمک دریایی هم شد. زیرا عناصر مفید موجود در نمک دریایی هم بسیار زیاد بوده و حتی می توان از آن، استفاده های متنوع و گوناگونی کرد.
اگر می خواهید یک نوع از نمک معدنی و یا نمک دریایی را در برنامه غذایی خود و خانواده تان قرار دهید، بهتر است تمامی جوانب را سنجیده و در نهایت تصمیم بگیرید.

نمک معدنی جهرم

صادرات نمک معدنی جهرم

اگر اطلاعاتی در خصوص تولیدات و محصولات تولیدی ایران داشته باشید، می دانید که نمک یکی از اصلی ترین تولیدات ایران بوده که نه تنها در بازار داخلی بسیار طرفدار دارد، بلکه به کشور های مختلف هم صادر می گردد.
البته توجه کنید که میزان تناژ تولیدی نمک در ایران به صورت سالانه، بسیار زیاد بوده و به مقدار تولید نمکدر ایران به گونه ای نیست که اگر برای رفع نیاز داخلی بازار مورد استفاده قرار گیرد، دیگر چیزی برای صادرات باقی نخواهد ماند و برعکس.
صادرات نمک از ایران به کشور های زیادی صورت می گیرد. محدوده مشخصی برای صادرات نمک ایران به کشور های مختلف در نظر گرفته نشده است. عراق، گرجستان، افغانستان، پاکستان و کشور هایی از این قبیل، همه و همه وارد کننده نمک ایران در تناژ بالا به شمار می روند.
معدن های زیادی در ایران وجود دارد که دارای سنگ نمک مرغوب با درجه کیفیتی بالایی می باشد. اما یکی از آن ها که بهترین و مرغوب ترین نمک ایران از آن استخراج می شود، معدن نمک جهرم است.
نمک معدنی جهرم در بازار جهانی، تقاضای بسیاری دارد و تنها کشور های آسیایی نیستند که خریدار نمکمعدنی جهرم بوده، بلکه برخی از کشور های اروپایی هم تمایل به خرید نمک جهرم خواهند داشت.
برای اینکه از میزان تناژ استخراجی سنگ نمک از معدن نمک جهرم مطلع شوید و اطلاعات دقیقی در خصوص صادرات نمک به کشور های مختلف در دست داشته باشید، سایت های موجود در فضای مجازی می توانند راهنمای خوبی به شمار روند.

 

 

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:مدیر فروش: مهندس بهزاد بیوتی
راه های ارتباطی:شماره موبایل: 09120437535شماره موبایل: 09364130149آدرس کانال: businesssalt@

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *