سایت خرید و فروش نمک اپسوم


نمک اپسوم چیست و چه خواص و فوایدی دارد؟

نمک اپسوم چیست ؟

در حدود 1500 سال پیش، به کمک عناصری از قبیل منیزیم و سولفات، نمکی به نام نمک اپسوم تولید گردید. بر خلاف تصور خیلی ها این نمک مناسب برای خوردن نمی باشد و به صورت موضعی معمولا مورد استفاده قرار می گیرد نمک اپسوم و یا همان منیزیم سولفات می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند و اغلب هم خانم هایی که با این نوع از نمک آشنایی دارند از آن به عنوان یک تسکین دهنده درد های عضلانی و اسکراپ های لایه بردار پوست استفاده می کنند تا هم جوانی را به پوست خود بازگردانده و هم اینکه درد ها را از خود دور نمایند.

خواص نمک اپسوم آنقدر زیاد و متعدد می باشد که اغلب شرکت ها و کارخانه های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی، در تهیه و آماده سازی برخی از محصولات جوانسازی خود، نمک اپسوم را به کار می گیرند درست است که نمک اپسوم مناسب برای خوردن نمی باشد اما نمونه هایی از آن در بازار هم وجود دارد که امکان میل نمودن آن را توسط مصرف کنندگان فراهم می نماید.

 

نمک اپسوم برای ورزشکاران

ورزشکاران معمولا از نمک اپسوم برای درمان گرفتگی عضلات استفاده می کنند، در حالی که باغبان از آن برای رشد بیشتر گیاهان خود بهره می برند. نمک اپسوم دارای تاریخچه ای طولانی در کاربرد و منافع اش در سلامتی، زیبایی، تمیز کردن خانه و باغبانی است. این ماده اوایل از آب معدنی تهیه شد در حالی که امروز عمدتا از عملیات استخراج معادن به دست می آید.

نمک اپسوم یک درمان طبیعی و ضد التهابی است که می تواند برای درمان عوارض و درد عضلات، خشکی پوست و حتی مبارزه با مشکلات مختلف داخلی مورد استفاده قرار گیرد میتوانید این ماده را به وان پر از آب گرم اضافه کنید تا بتوانید بدن خود را با آن سم زدایی کنید.

عوارض کمبود منیزیم

سطح نرمالی از منیزیم در بدن برای سلامتی خوب است و کمبود منیزیم در بدن که به عنوان هایپومنیزمی شناخته می شود با اعتیاد به الکل و اسهال شدید، سوء تغذیه یا سطح بالای کلسیم در بدن ایجاد می شود با استفاده از پاشویه این نمک و قراردادن پای خود در آن و یا کل بدن می توانید سطح داخلی منیزیم بدنتان را به طور طبیعی بدون استفاده از مکمل های منیزیم افزایش دهید. منیزیم بیش از ۳۰۰ آنزیم را در بدن تنظیم می کند و نقش مهمی در سازماندهی بسیاری از عملکردهای بدن مانند کنترل عضلات ، تولید انرژی، ضربه های الکتریکی و حذف سموم مضر دارد. کمبود منیزیم به افزایش بیماری های زیر منتهی می شود :

1– گرفتگی عضلات

2-مشکلات قلبی-عروقی

3-دیابت

4-فشار خون

5-مشکلات عصبی

6-میگرن

7-پوکی استخوان

8-آنفارکتوس قلبی

و…

 

خواص و فواید نمک اپسوم :

نمک اپسوم

منیزیم سولفات یا همان نمک سولفات دارای مزایای بسیاری برای سلامتی ، پزشکی و زیبایی است. شما می‌توانید از این نمک برای رفع مشکلات سلامتی و زیبایی خود کمک بگیرید. نمک اپسوم ترکیبی از دو ماده معدنی منیزیم و سولفاتمیباشد که از 1500 سال پیش برای حفظ زیبایی بیشتر و کمک به جوانسازی پوست مورد استفاده قرار گرفته شده است. از فواید بسیار مهم این نمک میتوان به طور خلاصه بموارد زیر اشاره کرد :

1- کاهش دهنده استرس

زمانی که استرس به شما وارد می شود سطح منیزیم در بدنتان سریعا کاهش پیدا میکند بنابراین برای جبران منیزیم از دست رفته بدنتان می توانید مقداری نمک اپسوم را در آب گرم حل کنید و پاهای خود را در آن قرار دهید. منیزیم موجود در نمک اپسوم از طریق پوست به راحتی جذب بدنتان می شود.

2-کاهش درد و گرفتگی عضلات

همانطور که در مطلب بالا اشاره شد با توجه به اینکه نمک اپسوم به راحتی از طریق پوست جذب بدن می شود ، می توان با کمک این نمک ارزشمند به کاهش درد ماهیچه ها و التهاب مفاصل خصوصا در ورزشکاران و افرادی که در طول روز کارهای سنگین فیزیکی انجام می دهند و همواره در معرض کشیدگی تاندولیت ماهیچه های خود هستند کمک شایانی کرد. برای اینکار بهتر است این افراد بعد از اتمام ورزش و فعالیت روزانه ، بدن خود را در آب گرمی که این نمک در آن حل شده غوطه ور سازند.تکرار این عمل حس لذت بخش آرامش بدنی و رفع خستگی سریع را برای این افراد در پی خواهد داشت.

3-بهبود عملکرد اعصاب و ماهیچه ها

محققان از سالهای دور با آزمایشات بالینی مختلف بر روی افراد پی به این مطلب برده اند که مصرف نمک اپسوم موجب بهبود عملکرد آنزیم های بدن و کمک به تنظیم احتباس مایع در سلول ها و جذب آسانتر کلسیم در بدن میشود، لذا مصرف محدود خوراکی و یا تن شویه این نمک بی نظیر در سنین بالا خطر ابتلا به بیماری های پوکی استخوان ، استئوفیزی ، پارکینسون و رعشه اندام های مختلف را به طور چشمگیری کاهش می دهد. مصرف این نمک بصورت موضعی با افزایش عملکرد نورون های عصبی در سطح زیرین پوست و کاهش سدیم انباشته شده در آنها به فاصله بسیار کمی از مصرف آن موجب تمدد و تسکین عصبی ناشی از ناراحتی های عصبی  ، تنش و استرس و اضطراب های روزمره ، عصبانیت های آنی و درد های عضلانی با منشاء عصبی نظیر بیماری CTS و سردردهای میگرنی می شود.

 

4-جلوگیری از سخت شدن عروق و لخته شدن خون

کاهش استرس با نمک

نمک اپسوم موجب بهبود گردش خون در بدن می شود و از گرفتگی و لخته شدن خون و کشیده شدن شریان ها جلوگیری میکند. داشتن شریان های سالم قلبی در گرو کاهش لخته شدن خون و آسیب به دیواره رگ های شریانی و افزایش پلاکت های خون می باشد. برای این کار می بایستی بدن خود را حداقل هر هفته  3 الی 4 بار در آب گرمی که نمک اپسوم در آن حل شده خیس کنید. انجام این عمل بطور معجزه آسایی موجب کاهش استرس و هیجانات عصبی با علایم افزاینده فشارخون و سلامت قلب میگردد.مکانیسم اثر نمک اپسوم در درمان فشار خون بطور خلاصه بدین صورت میباشد که منیزیم طبیعی جذب شده از طریق پوست با مصرف موضعی نمک اپسوم و یا مقادیر بسیار کم خوراکی آن با مشورت پزشک ، سبب کاهش جذب سدیم در دیواره عروق قلبی و به تبع آن کاهش فعالیت الکترولیتی ماهیچه های قلبی که موجب افزایش فشارخون می شود می گردد. کاهش سدیم در عروق خونی منتهی به قلب مانع رسوب مواد پرتراکم خونی شده و از بروز لخته های خطرناک که زمینه ساز ترومبوز و CVT است می شود.

5-افزایش اثربخشی انسولین

منیزیم و سولفات هر دو توانایی بدن برای تولید و استفاده از انسولین را بهبود می بخشند. مصرف منظم نمک اپسوم به تنظیم قندخون و کاهش خطر ابتلا به دیابت و بهبود کلی انرژی روزانه شما کمک بسیار زیادی می کند.

6-کمک به درمان یبوست

یکی از رایج ترین موارد  استفاده از نمک اپسوم به عنوان یک ملین می باشد که با دفع سدیم اضافی انباشته شده در روده ها در اثر مصرف غذاهای شور موجب لینت مزاج و اجابت مزاج طبیعی می باشد . برای این منظور یک قاشق چای خوری نمک اپسوم را در فنجان آب گرم حل کرده و به تدریج بنوشید . توجه داشته باشید مقادیر خوراکی این نمک در طول هفته بایستی حتما توسط پزشک تجویز و مصرف شود.

7-کاهش التهاب و کبودی بدن

خاصیت ضد التهابی نمک اپسوم موجب کاهش درد و التهاب و کبودی بدن می شود. برای این منظور بهتر است فقط دو فنجان نمک اپسوم را به آب وان حمام گرم خود اضافه کرده و در آن بنشینید. بعد از گذشت 15 الی 20 دقیقه به تدریج متوجه کاهش اثرات التهاب و کبودی بدن خود خواهید شد.

 

8-درمان ناراحتی های ناشی از نقرس

درمان نقرس

نقرس نوع رایجی از آرتریت است که باعث ایجاد درد شدید، تورم و سفتی در مفاصل می شود. مصرف غذاهای گوشتی در سال های اخیر با افزایش جگرکی های خیابانی در سطح ایران همراه بوده و این امر شمار افراد مبتلا به بیماری مردافکن نقرس را چندین برابر کرده است . این بیماری غالبا انگشت شست یکی یا هر دو پای بیمار را درگیر کرده و حرکت فرد را بطور جدی تحت تاثیر خود قرار می دهد . برای درمان ناراحتی های ناشی از این بیماری یک راه حل بسیار ساده با مصرف نمک اپسوم پیشنهاد می شود. شما میتوانید چند قاشق غذا خوری نمک اپسوم را به آب گرم اضافه کرده و پای خود را از قوزک به پایین و یا نواحی که سفت و متورم شده است در آن قرار دهید. منیزیم سولفات به سرعت از طریق پوست بدن به قسمت متورم و آسیب دیده نفوذ میکند و موجب کاهش درد و التهاب درد ناشی از نقرس و مفاصل میگردد.

 

برخی موارد استفاده نمک اپسوم در زیبایی عبارتند از:

نمک اپسوم

1- رفع جوش های سرسیاه

برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه، یک قاشق چایخوری نمک اپسوم را با مقداری آب جوشیده ترکیب کنید و با دستمال پارچه‌ای نخی به روی جوش‌های سر سیاه بمالید.

2-حجیم کردن موها

حتما شما هم به عنوان یک خانم و یا حتی یک آقا، به حجیم بودن موها و داشتن موهایی زیبا اهمیت می‌دهید. اگر چنین است، مقدار مساوی از نرم کننده مو و نمک اپسوم را با یکدیگر مخلوط کنید و 30 دقیقه، موهایتان را به آن آغشته کنید. بعد از شستشو و خشک شدن موها، خواهید دید که چه موهای زیبا و حجیمی دارید.

 3-جلا دادن موها

نحوه درست کردن اسپری جلا دهنده موها :

برای اینکه موهای  ابریشم وار و زیبایی داشته باشید، ترکیب زیر را تهیه کنید :

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

کمی آب

یک فنجان نمک اپسوم

مواد را کاملا در یکدیگر مخلوط کنید و در آن را بپوشانید و بگذارید تا 24 ساعت بعد، به همان شکل بماند. سپس آن را به مدت 20 دقیقه به موها اسپری کنید و بعد آن را بشویید و خشک کنید. با استفاده مداوم از این ترکیب، موهای بسیار زیباتری خواهید داشت که حتی باورتان هم نخواهد شد.

4- لایه‌برداری پوست

یک فنجان نمک اپسوم را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و به روی پوست مرطوب خود (هر قسمت از پوست بدن) بمالید تا کاملا نرم و لطیف شود و پوست خشک و لایه‌های سلولی مرده از روی آن برداشته شود. برای پوست صورت هم می‌توانید یک قاشق چایخوری نمک اپسوم را با کمی کرم پاکسازی پوست، مخلوط کنید و به آرامی روی صورت ماساژ دهید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *