خرید پودر و سنگ نمک سفید


نمک یک چاشنی و طعم دهنده معروف در غذا است که در اکثر غذا ها استفاده می شود. نمک خوراکی که استفاده می کنیم از پودر سنگ نمک سفیدی است که از سنگ های معدنی گرمسار در سمنان به دست می آید. از سنگ های مدنی گرمسار سنگ نمک آبی نیز بدست می آید که خواص آن را می توانید در لینک مربوطه مشاهده کنید.

این نمک ترکیبی از سنگ معدنی کلرید سدیم می باشد که به شکل بلور وجود دارد و به مقدار زیادی در آب دریا نمک وجود دارد که از ماده اصلی مواد معدنی در دریا تشکیل می شود.

تاریخچه نمک

در ۶۰۰۰ سال قبل میلاد از این نمک استفاده می شد. زمانی در رمانی مردمی زندگی میکردند که آب چشمه را می جوشاندند تا نمک بدست بیاورند و از آن به بعد نمک را به یک محصول تجاری تبدیل کردند و با آن تجارت می کردند و از طریق دریای مدیترانه و صحرای بزرگ با کاروان شتر نمک خوراکی را حمل می کردند. حتی برای کمبود نمکی که وجود داشت ملت ها با هم جنگ می کردند و برای اینکه درآمد های مالیاتی را زیاد کنند آن را برای مالیات استفاده می کردند.

 

خواص پودر نمک سفید

این نمک چون عناصر معدنی و آلی زیادی دارد و همچنین سدیم دارد خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی دارد و استرس بدن را کم می کند. ولی چون ممکن است فشار خون را بالا ببرد برای کسانی که فشار خون دارند مناسب نیست.

در مشکلات تنفسی هم مصرف این نمک مناسب است و از اسپاسم عضلات پیشگیری می کند.

مصرف این نمک برای بهداشت دهان و دندان مفید است و استفاده دارویی و پزشکی از نمک سفید می شود.

 

کاربرد پودر نمک سفید

نمک برای هر انسانی در زندگی ضروری می باشد و هر کس به شوری علاقه خاصی دارد و از چاشنی های قدیمی در غذا به حساب می آید. در بسیاری از فراین صنعتی مانند :پلی وینیل کلراید، پلاستیک، کاغذ و بسیاری محصول های دیگر هم استفاده می شود.

از دیگر مصارف آن تهویه آب، یخ زدایی از بزرگ راه ها و استفاده کشاورزی را می توان نام برد.

نکته

گرانول سنگ نمک سفید منبع غنی از سدیم است و کمبود سدیم را در بدن می تواند جبران کند.

مصرف بیش از اندازه نمک فشار خون را بالا و سلامت بدن را به خطر می اندازد.

همچنین نارسایی قلبی، سیروز کبدی و بیماری کلیوی را به وجود می آورد و قبل از مصرف باید با پزشک مشورت شود.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *