خرید و فروش سنگ نمک صورتی هیمالیا

سنگ نمک صورتی

سنگ نمک صورتی


سنگ نمک صورتی هیمالیا خواص نمک هیمالیا؛ نحوه استفاده و خطرات نمک صورتی هیمالیا

نمک صورتی هیمالیا یا نمک هیمالیا نوعی سنگ نمک، از منطقه‌ی پنجاب پاکستان است. باورها و ادعاها در مورد خواص نمک هیمالیا حکایت از سرشار بودن این نمک از مواد معدنی و جلوگیری از کمبود آب بدن دارد. اما نمک صورتی هیمالیا با نمک معمولی چه تفاوتی دارد؟ در این مقاله شما را با خواص نمک هیمالیا، نحوه استفاده و خطرات مصرف نمک هیمالیا آشنا خواهیم کرد.

نمک صورتی هیمالیایی چیست‌؟

مردم ادعا می‌کنند که این نمک از نمک‌ عادی سالم‌تر است.

نمک هیمالیا از نظر شیمیایی به نمک خوراکی معمولی شباهت دارد و دارای ۹۸٪ سدیم کلراید است. سایر مواد نمک شامل مواد‌ معدنی‌ای نظیر پتاسیم، منیزیم و کلسیم هستند و به‌همین‌خاطر است که رنگ این نمک صورتی کم‌رنگ است. وجود این مواد معدنی دلیل متفاوت بودن مزه‌ی نمک صورتی هیمالیا با نمک‌ معمولی است.

مردم از سنگ نمک صورتی هیمالیا و نمک خوراکی معمولی به‌شیوه‌‌ی یکسانی استفاده می‌کنند: در آشپزی و پخت‌و‌پز و نگهداری مواد‌غذایی، مثل غذاهای کنسروی.

گاهی‌اوقات از بلوک‌های نمک صورتی برای ساخت ظروف، سطوح و تخته‌های آشپزی استفاده می‌کنند؛ بعضی‌ از مردم به‌عنوان نمک‌ حمام نیز از آن مصرف می‌کنند. جاشمعی و چراغ‌‌هایی ساخته‌شده از نمک صورتی هم وجود دارند.

چرا بدن ما به نمک احتیاج دارد؟

سدیم ماده‌ی معدنی حیاتی‌ای برای بدن ماست و بدن برای فرایند‌های مختلفی ازجمله موارد زیر به آن احتیاج دارد:

  • کشش و انبساط عضلات؛
  • حفظ تعادل آب بدن و جلوگیری از کم شدن آب بدن؛
  • ارسال ضربان‌های سیستم عصبی؛
  • جلوگیری از فشار خون

امروزه تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که نمک باعث ازبین‌رفتن باکتری‌های مضر می‌شود و احتمال عفونت را کاهش می‌دهد.

سنگ نمک صورتی

 

باورهای رایج در مورد خواص نمک هیمالیا

ادعاهای متعددی درباره‌ی منافع استفاده‌ ازسنگ نمک صورتی هیمالیا وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

سرشار از مواد‌ معدنی

در بعضی منابع ذکر شده که سنگ نمک‌ صورتی هیمالیا دارای ۸۴ نوع ماده‌ی معدنی است. این نمک حاوی ۹۸ درصد سدیم کلراید و دو درصد مواد‌ معدنی است. با‌توجه به اینکه به‌طور معمول میزان مصرف نمک کم است و مقدار این مواد معدنیِ موجود در نمک نیز بسیار ناچیز است، خواص این مواد‌معدنی برای سلامتی قابل‌اندازه‌گیری نیست.

داشتن سدیم کمتر

برخی بر‌ این باورند که نمک هیمالیا کمتر از نمک معمولی سدیم دارد؛ هر چند هر دو تقریبا دارای ۹۸ درصد سدیم کلراید هستند.

ازآنجایی‌که بلورهای کریستالی نمک‌ صورتی درشت‌تر از نمک‌ معمولی است، بنابراین یک قاشق غذاخوری نمک‌ صورتی حاویِ میزان سدیم کمتری است. میزان شوریِ این نمک نیز کمتر از نمک‌ معمولی است، بنابراین برای رسیدن به طعم دلخواه، احتیاج به مصرف میزان کمتری نمک وجود دارد.

بااین‌حال گرانول یا دانه‌های ریزتری از نمک‌ صورتی نیز وجود دارند. هنگام طبخ غذا به‌اندازه‌ی دانه‌های نمک و میزان سدیمی که دربر‌می‌گیرند، توجه کنید.

انجمن قلب آمریکا می‌گوید ۷۵ درصد جذب سدیم، از نمک موجود در غذاهای آماده و فراوری‌شده است. نمک‌ معمولی سدیم زیادی به غذا اضافه نمی‌کند.

 

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *