خرید و فروش سنگ نمک صورتی خوراکی


نمک صورتی

با پیشرفت تکنولوژی اگاهی انسان نسبت به انچه در پیرامون او می گذرد،بیشتر و بیشتر شده است.برخلاف گذشته که انسانها نسبت به مواد خوراکی روزانه خود بی تفاوت بودن،انسان دوره مدرن باتوجه به دانشی که از منابع گوناگون کسب می کند،نسبت به انچه به صورت روزانه مصرف میکند،حساس و دقیق است.یکی از نگرانی های حال حاضرمصرف انواع نمک و فواید و مضررات انها می باشد.
اخیراً ، نمک صورتی هیمالیا توسط چندین متخصص تغذیه به عنوان جایگزین سالم تری برای نمک سفره و نمک های معمولی دیگر توصیه شده است. از آنجا که نمک معمولی یک ماده بسیار رایج در غذا است ، باید به برخی از آثار مضر آن توجه کرد.

اگرچه سدیم برای بدن مهم است ،اما مقدار زیاد سدیم می تواند منجر به فشار خون بالا شود .در این مقاله سعی داریم تا شما را با نمک صورتی و فواید ان اشنا کنیم.و بدانیم که چرا نمک صورتی می تواند جایگزین خوبی برای بقیه نمک های دیگر باشد.

نمک صورتی چیست؟

نمک صورتی که با دست استخراج می شود ، به دقت و با جزییات استخراج می شود ، به این معنی که تصفیه نشده و عاری از مواد افزودنی است. روند طبیعی برداشت این نمک ،مواد معدنی آن را از بین نمی برد. نمک صورتی شامل مقدار قابل توجهی مواد معدنی بیشتر از نمک معمولی است .و این همان چیزی است که به آن رنگ صورتی می دهد. یعنی به عبارت ساده تر وجود مواد معدنی در این محصول طبیعی باعث ایجاد رنگ صورتی آن شده است.

ممکن است که رنگ صورتی ان باتوجه به مواد معدنی ان کمی تیره تر یا روشن تر باشد.باید توجه داشت که رنگ صورتی ان با هر نوع شستشوی از بین نمی رود و یکی از راه های تشخیص نمک صورتی از اصل همین رنگ صورتی طبیعی آن است که با شستن از بین نمی رود.امروزه معدن های زیادی در کشورهای مختلف ازجمله در ایران(سمنان) در حال برداشت این ماده معدنی گرانبها هستند.

فواید و کاربرد خوراکی نمک صورتی؟

1.مناسب برای افرادی که دچار تیروئید کم کار هستند.
2. برخلاف نمک معمولی ، نمک صورتی بدن شما را کم آب نمی کند. در واقع به هیدراتاسیون کمک می کند زیرا به حفظ تعادل مایعات و فشار خون در بدن شما کمک می کند.
3.برخلاف نمک معمولی نمک صورتی داری درجه شوری بیشتری می باشد. و این امر می توانید در مصرف کمتر نمک موثر ،در نهایت برای بدن مفید باشد.
4. نمک صورتی به تقویت استخوان ها بدن کمک می کند زیرا حاوی چندین ماده معدنی و مورد نیاز بدن ،مانند کلسیم و منیزیم است که برای تشکیل و استحکام استخوان مهم است.
5. نمک صورتی حاوی 84 ماده معدنی است که برای بدن انسان مهم است. در نگهداری استخوان ها ، ماهیچه ها و سیستم گردش خون نقش چشمگیری دارد.استفاده از نمک صورتی در آشپزی به عنوان جایگزین نمک معمولی ،یک راه حل ساده برای مراقبت های بهداشتی است.
6.با مصرف نمک صورتی بدن مواد مغذی و معدنی لازم را جذب میکند و در نتیجه به هضم غذا کمک میکند.

7. تسریع هضم غذا. نمک صورتی به عنوان یک داروی خانگی عالی برای مشکلات گوارشی مانند یبوست ، سوزش معده ، نفخ شکم ، انواع درد معده سودمند است. نمک صورتی سرشار از مواد معدنی است که هضم را بهبود وتسریع می بخشد.همچنین حرکات روده را تقویت می کند و به تمیز کردن مواد سمی از روده ها کمک می کند. در کاهش اشتها خیلی موثر است. نتیجه مطالعه نشان می دهد که نمک صورتی انسولین را در بدن تحریک میکند که از ولع مصرف قند جلوگیری می کند و این عامل می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

فواید غیر خوراکی نمک صورتی

1. استفاده از نمک صورتی در حمام نمک باعث ایجاد آرامش ، تسکین درد ماهیچه ها و جوانسازی پوست می شود.اگر نمک صورتی را به عنوان اسکراب، ارامی روی پوست بمالید.یک لایه بردار خوب و طبیعی محسوب می شود.

2. نمک صورتی اغلب در لامپ های نمکی برای کمک به تصفیه هوا و پاکسازی انرژی منفی استفاده می شود.در این روش قالب های نمک را به شکل اباژور تراش میدهند.
3. نمک صورتی همچنین در ساخت انواع آباژورها و گوی های زیبا مورد استفاده قرار میگیرد.و زیبای زیادی به محیط اطراف میدهد.
4. دانه های خشن نمک صورتی آن را به ماده ای متداول در درمان آبگرم مانند اسکراب صورت و بدن تبدیل می کند.

خواص نمک صورتی به صورت کلی

رفع انواع مشکلات معده و مشکلات گوارشی

درمان تیروئید کم کار

درمان سردردها و حساسیت های فصلی

درمان کم خونی

کاهش ورم دست و پا و صورت 

جلوگیری از عطسه های آلرژیکی

برطرف کننده خستگی و بی حالی بدن 

تقویت سیستم ایمنی بدن

از بین بردن و کاهش بلغم و سودا

برطرف کننده و درمان گرفتگی عضلات بدن

نحوه ی مصرف نمک صورتی دانه ریز :

نمک صورتی دانه ریز مخصوص نمک ساب است.البته میتونید بعد از تهیه نمک دانه ریز آنرا در آسیاب قرار داده و به پودر نمک صورتی تبدیل و خرد کنید.

افرادی هم که سالم و بدون مشکل هستن هیچ محدودیتی برای مصرف این نوع نمک (نمک صورتی )ندارند
در غذاهای روزمره مثل نمک معمولی از نمک صورتی میتونید استفاده کنید

تبصره:

افرادی که مشکل فشار خون و تیروئید کم کار دارن حتماً باید از نمک آبی و صورتی با هم استفاده کنند نسبت به صورتی ۴ آبی ۱ مثلا اگر صورتی چهار کیلو خریدتون هست نمک آبی یک کیلو باشه

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *