خرید وفروش نمک تصفیه شده تابان


آیا تا به حال، سایت شرکت تابان را که یک تولید کننده بسیار موفق در زمینه انواع نمک تصفیه شده، یددار و … می باشد، برای خرید نمک انتخاب کرده اید؟ نمک تصفیه شده تابان، از نظر کیفی در چه حد است؟
می دانید که نمک علاوه بر اینکه یک چاشنی و طعم دهنده غذا محسوب می شود، دارای مواد بسیار مفیدی است که خوردن آن، می تواند با فواید زیادی همراه باشد. به همین دلیل است که در زمان های دور، نمک را به عنوان یک ماده دارویی به همراه خوراکی های دیگر استفاده کرده و حتی نسل های قبل از ما، با خوردن کمی نمک قبل از شروع کردن غذا، هضم غذا و خوراکی را برای دستگاه گوارشی ساده و راحت می کردند.
با به وجود آمدن کارخانه های زیادی در زمینه تولید نمک، کمتر دیده می شود که نمک خوراکی، با کیفیت بالا و مرغوبیت راضی کننده ای به بازار فروش راه پیدا کند. معدود کارخانه های تولیدی که در زمان های گذشته فعالیت می کردند و کیفیت نمک تولیدی شان را در حد گذشته حفظ نموده اند، توانسته اند همچنان بازار فروش خوبی را در ایران، به خود اختصاص دهند.
استفاده نمک، محدود به مصارف صنعتی آن نمی شود و بخش اندکی از آن، برای استفاده های خوراکی به کار گرفته می شود. در ادامه، چند نمونه از ویژگی های نمک خوراکی برای علاقمندان مطرح خواهد شد.

ویژگی های نمک خوراکی چیست؟

متوجه هستید که نمک خوراکی موجود در بازار، بر دو نوع نمک دریایی و نمک معدنی می باشد. هر یک از این نمک ها، هم خواص و فواید بسیاری داشته و هم ضرر هایی در مصرف زیاد آن ها وجود خواهد داشت.
اما باید با در نظر گرفتن تمامی عوامل و شرایط، بهترین نوع نمک برای مصرف خوراکی استفاده شود.
نمک معدنی، از سنگ نمک های استخراج شده از معادن تهیه می شود. چون سنگ نمک معادن دارای ناخالصی هایی می باشد، برای اینکه مناسب خوردن شود، باید تحت عملیاتی قرار گرفته و تصفیه شود.
نمک تصفیه شده، یکی از بهترین نمک هایی است که امروزه در بازار وجود داشته و اغلب از آن به عنوان چاشنی دهنده به غذا استفاده می کنند.
توجه داشته باشید که نمک تصفیه شده، یددار می شود و ید موجود در نمک خوراکی، می تواند کمبود ید بدن انسان را تامین کرده و بیماری هایی از قبیل تیروئید را از وی دور سازد.
از ویژگی های نمک خوراکی تصفیه شده، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • داشتن بلور های شفاف
  • میزان شوری به اندازه
  • رنگ سفید برفی
  • عدم وجود ناخالصی در نمک تصفیه شده

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *