خرید نمک تصفیه شده یددار دلچسب

نمک پوسان

اگر دوست دارید آشپزی کنید و دستور العملهای جدیدی را برای خوشحال کردن خانواده و یا دوستان خود کشف کنید، احتمالاً متوجه شده اید که در بیشتر دستور العملها نمک یددار تصفیه شده دریایی کریستال و نمک صنعتی نیاز است.

نمک خود اساساً کلرید سدیم است، چه نمک دریا باشد و چه نمک دلچسب، کلرید سدیم است و تفاوت اصلی بین انواع نمک، بافت آن است که نقش مهمی در «قدرت» نمک برای طعم دادن به غذای شما دارد.

نمک دلچسب نوعی نمک است که به هیچ وجه عاری از هرگونه افزودنی است.

به این ترتیب آن را خالص ترین نمک موجود می دانند و نام نمک دلچسب به این دلیل است که از این نوع نمک عمدتاً برای پختن گوشت  استفاده می شد و بیشتر اوقات، نمک دلچسب به دلیل طعم ملایمی که دارد، بهترین نوع نمک برای سرآشپزهای حرفه ای است و از طرف دیگر نمک یددار با ید غنی می شود.

این تفاوت بزرگی است که با سایر انواع نمک دارد و نمک یددار از نظر بافت، شکل و اندازه مانند نمک معمولی است.

نمک

مزیت اصلی که هر فردی با استفاده از نمک یددار می تواند داشته باشد این است که می تواند به راحتی از کمبود ید جلوگیری کند بدون اینکه مجبور باشد.

چیزهای زیادی در مورد رژیم غذایی خود تغییر دهد و کمبود ید می تواند منجر به گواتر، تاخیر در رشد و انواع دیگر مشکلات مربوط به سلامت عمومی شود.

نمک یددار تصفیه شده

با این حال، نمک یددار نسبت به سایر انواع نمک برتری دارد، اما باید دانست که نمک یددار تصفیه شده بسیار بهتر از دیگر نمکها می باشد .

به همین دلیل سرآشپزها آن را ترجیح می دهند زیرا چسبندگی بهتری به پوست، هم برای ماهی و هم برای گوشت دارد و این پایبندی نه تنها فرآیند چاشنی را بسیار آسان تر و ساده تر می کند، بلکه به مسئول غذا اجازه می دهد تا به راحتی مقدار مناسب نمک را در غذا قرار دهد.

نمک تصفیه شده

انواع دیگر نمک که به خوبی نمی‌چسبند، می‌توانند به راحتی از دست نگهدارنده، نمک‌زدایی غذا یا زیر نمک بریزند و وقتی صحبت از طعم و مزه به میان می آید.

هر دو نوع نمک، چه قبل و چه بعد از پختن، نتایج مشابهی دارند، با تفاوتهای بسیار کمی در نتایج و با این وجود، نمک یددار کمی رقیق‌تر از نمک کوشر است، بهتر است به عنوان نمک خوراکی، برای پخت و پز یا چاشنی غذاهایی مانند سالاد و سوپ استفاده شود.

برای هر نوع استفاده دیگری که ممکن است داشته باشید، نمک کوشر بهتر است، فقط به این دلیل که به شما امکان می دهد غذای خود را دقیقاً تا جایی که می خواهید به راحتی مزه دار کنید و نمک یددار باید بیشتر به عنوان راهی برای درمان کمبود ید استفاده شود.

زیرا در هر نوع مصرف دیگری به جز برای سرو نمک رقیق، ضرری نسبت به نمک کوشر دارد و جدا از فواید سلامتی که در بالا ذکر شد، نمک یددار مقدار دیگری نیز تولید می کند.

صادرات نمک صنعتی

مانند: جلوگیری از کیست سینه، کمک به کنترل وزن، درمان خشکی و پوسته پوسته شدن پوست، دفع سموم، جلوگیری از اختلالات رشدی، درمان سندرم روده تحریک پذیر، بهبود رشد مو و ناخنها، دندانهای سالم را رشد داده و حفظ می کند،.

با سرطان مبارزه می کند، سلامت قلب را افزایش می دهد، ضربان قلب و فشار خون را تنظیم می کند، از گواتر بومی جلوگیری می کند و از کمبود ید جلوگیری می کند.

نمک یددار دریایی

ید یک ماده مغذی ضروری است و بدن انسان برای تولید دو هورمون تیروئیدی که برای اهداف مختلف به آن نیاز دارد به نمک ید دار دریایی نیاز دارد و قبل از تولد و در دوران نوزادی، این هورمونهای تیروئید برای رشد سیستم عصبی و مغز ضروری هستند.

در مراحل بعدی زندگی، بزرگسالان برای کنترل متابولیسم و تنظیم سایر هورمونهای بدن به این هورمونهای تیروئیدی نیاز دارند.

بدون ید کافی قبل از تولد، در نوزادی و در دوران کودکی، کودکان ممکن است به کوتولگی و عقب ماندگی ذهنی مبتلا شوند و در بزرگسالی سطوح ناکافی ید می تواند منجر به ضعف مهارتهای فکری و انحطاط ذهنی، همراه با سرطان تیروئید، ناباروری، متابولیسم کند و سایر مشکلات شود.

قیمت نمک یددار

در دهه 1900، پزشکان متوجه علائم کمبود شدید ید در بین مردم ایالات متحده شدند، به گفته دانشگاه هاروارد، شایع ترین این علائم گواتر بود که در دهه 1920 شیوع زیادی داشت و در پاسخ، گروهی از کارشناسان ایالات متحده پیشنهاد کردند که ید به نمک اضافه شود.

این استراتژی قبلاً در سوئیس به خوبی جواب داده بود، بنابراین راه حل معتبری به نظر می رسید و نمک یددار برای اولین بار در سال 1924 در میشیگان فروخته شد و تا پایان همان سال صادرات نمک در سراسر کشور در دسترس قرار گرفت و در عرض ده سال، بروز گواتر در میشیگان از 30 درصد به کمتر از 2 درصد کاهش یافت.

نمک یددار کریستال

علاوه بر تسکین علائم کمبود ید، به نظر می رسد که افزودن ید به نمک ید دار کریستال باعث بهبود هوش مردم در جهان، به ویژه در مناطقی که به طور طبیعی ید در آنها وجود دارد شده است.

در واقع، مطالعه ای که توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی در جولای 2013 منتشر شد، افزایش آماری معنی داری در میانگین IQ را نشان داد و امتیازات پس از معرفی نمک یددار در اوایل دهه 1900 بر اساس این مطالعه، کمبود ید در ایالات متحده قبل از یدسازی نمک، به ویژه در مناطق خاصی، فراگیر بود.

محققان با استفاده از داده‌ های جمع‌آوری‌شده در طول جنگ جهانی اول و دوم، همراه با داده ‌های جمع‌آوری‌شده در سالهای اخیر، به این نتیجه رسیدند که رفع این کمبود باعث افزایش IQ می‌شود و نمره قابل توجهی کسب می کند.

به طور خاص، در یک چهارم جمعیت با شدیدترین کمبود ید، افزودن یدید به نمک میانگین IQ را افزایش داد و با 10 امتیاز در سایر جمعیتها، این افزایش حتی قابل توجه تر بود.

این نتایج نشان می دهد که ید نه تنها برای اطمینان از عملکرد صحیح بدن هر فرد مورد نیاز است، بلکه همچنین حفظ سطح کافی ید برای همه از پیشرفت جامعه به عنوان یک کل حمایت می کند.

محتوای ید نمک یددار در دوران بارداری به حفظ عملکرد طبیعی تیروئید کمک می کند و تیروئید به تنظیم هورمونهایی که دمای بدن، ضربان قلب، متابولیسم و سایر عملکردهای اصلی را کنترل می کنند.

کمک می کند و دریافت ید کافی از نمک یددار باعث می شود که کودک تیروئید طبیعی و سالم داشته باشد و نمک یددار از رشد کم تیروئید در جنین جلوگیری می کند.

همچنین از ناشنوایی، تاخیر در رشد، ضریب هوشی پایین، نقایص مادرزادی، کرتینیسم و غیره که به دلیل کمبود ید به وجود می آیند، جلوگیری می کند و مصرف نمک یددار ید کافی را برای مادر باردار فراهم می کند و از مرده زایی، سقط جنین، زایمان زودرس و ناهنجاریهای مادرزادی در نوزادان آنها جلوگیری می کند.

برای تندرستی بدن خود می بایست از نمک یددار استفاده نمایید که می توانید آن را از طریق این سایت فراهم کنید، فقط کافیست از طریق شماره های درون سایت با ما تماس حاصل نمایید تا تجارت نمک داشته باشید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *