خرید نمک تصفیه شده فله تبلور مجدد سودمند


نمک تصفیه شده بدون ید

هنگامی که برای خرید نمک سفره قفسه ها را بررسی می کنید، دو گزینه اصلی وجود دارد:

نمک تصفیه شده یددار یا نمک تصفیه شده بدون ید که نمک بدون ید و نمک یددار برای افزایش طعم و مزه از مزایای تغذیه ای و غذاهای چاشنی شور هستند.

اددعاهای زیادی مبنی بر بهتر بودن یکی از دیگری وجود دارد اما مسئله در اینجا این است که تفاوت بین نمک بدون ید نمک یددار را بدانید و اینکه کدام برای شما بهتر است.

نمک یددار و نمک بدون ید یگانه هر دو یکسان به نظر میرسند طعم آنها یکسان است و احساس یکسانی دارند.

این نمکها به صورت نمک دریا و سنگ نمک در طبیعت یافت می شوند که توسط کارخانجات تولید محصولات غذایی و فرآوری نمک تصفیه می شوند و بعد از بسته بندی به بازار ارائه می شوند.

روند استخراج نمک دریایی به این صورت است که آب دریاچه های شور را مانند دریاچه قم و یا دریاچه ارومیه را به داخل مخازن و حوضچه های بزرگی می ریزند و در برابر حرارت نور خورشید آب تبخیر می شود و نمک آن به صورت شوره باقی می ماند که مواد را برای تصویه به داخل دستگاه های بزرگ کارخانه می ریزند.

نمک تصفیه شده بدون ید چیست؟

از نظر شکل ظاهری، بافت و طعم نمک های بدون ید و یددار یکسان است. می توانید از یکی به جای دیگری استفاده کنید و به همان عطر و طعم برسید.

با این حال، هنگامی که ما در مورد نمک های بدون ید صحبت می کنیم، طیف گسترده ای از انواع نمک وجود دارد که می تواند شامل نمک هیمالیای صورتی، نمک آبی، نمک نارنجی و دلنمک و … باشد.

مواد تشکیل دهنده نمک تصفیه شده بدون ید سودمند

نمک غیر یددار نمکی است بدون افزودن ید از سدیم وکلرید تشکیل شده است.

در نمک تصفیه شده بدون ید یگانه برخی از مواد افزودنی و ضد انعقاد مانند آلومینوسیلیکات سدیم، در اکسید سیلیسیم و کربنات منیزیم را می توان به نمک سفره اضافه کرد

بنابراین، حتی اگر ید به آن اضافه نشود، عوامل دیگری که باعث افزایش طعم و ماندگاری طولانی می شوند ممکن است در تولید وجود داشته باشد

نمک تصفیه شده بدون ید سودمند

یکی از محصولات و مواد غذاییهایی  که برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و در برخی از موارد از آن به عنوان ادویه در پختن غذا استفاده می کنند تصفیه شده بدون ید می باشد که بسته بندیهای مختلف آن در بازار به وفور یافت می شود.

از آنجایی که فاقد ید می باشد قیمتهای بالایی ندارند و می توان با مبالغ پایین مقدار زیادی از آنا را برای مصارف مختلف تهیه نمود. برخی از نمکهای دریایی که مورد تصفیه قرار می گیرند خود دارای مقدار کمی ید می باشند که این ماده را از املاح معدنی درون دریا بدست آورده اند و با واکنشهای مختلف پیووند ید با مولکولهای این نمکها شکل گرفته است.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *