خرید سنگ نمک رگه شکری


سنگ نمک چیست؟ کاربرد ها و انواع سنگ نمک

سنگ نمک چیست؟

سنگ نمک نام معمول هالیت است. سنگ نمک یک سنگ است، نه یک ماده معدنی و سنگ نمک همان چیزی است که آن را با نمکی که ممکن است روی میز شام خود پیدا کنید متفاوت می‌کند، گرچه ازنظر بسیاری ویژگی‌های آن ها مشترک است.

سنگ نمک را می‌توان در سراسر جهان یافت. کانسارهایی وجود دارد که در بسترهای خشک دریاچه، دریاهای حاشیه‌ای داخلی و خلیج‌ها و خوره‌ای محصور در مناطق خشک جهان قرار دارد. در دوره‌های مختلف گذشته زمین‌شناسی، آب‌های بسیار بزرگی از آب (مانند دریای مدیترانه و آب عظیمی که اکنون در اقیانوس اطلس قرار دارد) تبخیر شده و رسوبات عظیمی از سنگ نمک ایجاد می کرد. این رسوبات بعداً توسط رسوبات دریایی به خاک سپرده شدند، اما ازآنجاکه تراکم هالیت نسبت به مواد تشکیل‌دهنده رسوبات پوشاننده کمتر است، بسترهای نمکی غالباً از طریق رسوبات منگنه می‌شوند تا ساختارهای گنبدی مانند ایجاد کنند. اکنون این مواد بیشتر توسط رسوبات اضافی دفن می‌شوند.

کاربردهای سنگ نمک

  • حاوی مواد معدنی و عناصر طبیعی بیشتری است که در بدن انسان یافت می‌شود
  • هنگامی‌که برای استفاده در لیوان‌های استفاده می‌شود جذابیت چشم گیری را ایجاد می‌کند
  • ابعاد عطروطعم و بافت اضافی را روی نان‌ها و سایر محصولات پخته‌شده ایجاد می‌کند
  • می‌تواند برای بهبود و دفع سموم گوشت‌ها استفاده شود

انواع سنگ نمک:

در این مقاله ما تعدادی از انواع سنگ نمک را برای شما مثال خواهیم زد.

سنگ نمک هیمالیا

به‌عنوان خالص‌ترین نمک در جهان و حاوی ۸۴ ماده معدنی موجود در بدن انسان است، جای تعجب نیست که نمک هیمالیا تقویت‌کننده و طعم‌دهنده برای افراد در سراسر جهان است. این نمک پرجنب‌وجوش صورتی، با سنگ‌آهن و عاج که در سراسر کشور ردیابی می‌شود، از معدن نمک حورا در پاکستان استخراج می‌شود. نمک سنگ عطروطعم جسورانه‌تری از مواد معدنی بسیار پیچیده دارد و برای پخت‌وپز و انواع عالی است. نمک هیمالیا همچنین تحمل گرمای زیادی را دارد و اغلب برای درمان‌های آبگرم برای آزادسازی یون‌ها در هوا استفاده می‌شود.

سنگ نمک کوشر

در ابتدا در پخت‌وپز یهودیان برای پیروی از دستورالعمل‌های غذایی در تورات استفاده میشد، از نمک کوشر برای استخراج خون از گوشت استفاده می‌شود. اکنون به دلیل کاربردهای متنوع، بیشتر و بیشتر در همه غذاهای مختلف استفاده می‌شود. آشپزها خیلی از نمک کوشر استفاده میکنند، چون  برداشت و توزیع یکنواخت آن آسان‌تر است. دانه‌های سفید بزرگ، درشت و ناهموار به این نمک بافت مطلوبی می‌بخشد، درحالی‌که خصوصیات ذوب براق، ترد و آهسته باعث می‌شود این مشخصات عطروطعم بسیار مطلوب باشد.

سنگ نمک پخت

با حذف سموم از گوشت قبل از پخت کباب، استیک، مرغ و سوسیس، این نمک پخت باعث می‌شود که گوشت برای مصرف‌کنندگان بی‌خطر باشد. این نمک دانه‌درشت و درشت حتی برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها و همچنین کمک به پاکسازی بیشتر از نمک سفره، گاهی اوقات بارنگ غذایی به رنگ صورتی‌رنگ می‌شود.

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *