تولید نمک اپسوم در وزن های نیم کیلویی


نمک اپسوم چیست و چه خواص و فوایدی دارد؟

نمک اپسوم چیست ؟

در حدود ۱۵۰۰ سال پیش، به کمک عناصری از قبیل منیزیم و سولفات، نمکی به نام نمک اپسوم تولید گردید. بر خلاف تصور خیلی ها این نمک مناسب برای خوردن نمی باشد و به صورت موضعی معمولا مورد استفاده قرار می گیرد نمک اپسوم و یا همان منیزیم سولفات می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند و اغلب هم خانم هایی که با این نوع از نمک آشنایی دارند از آن به عنوان یک تسکین دهنده درد های عضلانی و اسکراپ های لایه بردار پوست استفاده می کنند تا هم جوانی را به پوست خود بازگردانده و هم اینکه درد ها را از خود دور نمایند.

خواص نمک اپسوم آنقدر زیاد و متعدد می باشد که اغلب شرکت ها و کارخانه های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی، در تهیه و آماده سازی برخی از محصولات جوانسازی خود، نمک اپسوم را به کار می گیرند درست است که نمک اپسوم مناسب برای خوردن نمی باشد اما نمونه هایی از آن در بازار هم وجود دارد که امکان میل نمودن آن را توسط مصرف کنندگان فراهم می نماید.

 

ورزشکاران معمولا از نمک اپسوم برای درمان گرفتگی عضلات استفاده می کنند، در حالی که باغبان از آن برای رشد بیشتر گیاهان خود بهره می برند. نمک اپسوم دارای تاریخچه ای طولانی در کاربرد و منافع اش در سلامتی، زیبایی، تمیز کردن خانه و باغبانی است. این ماده اوایل از آب معدنی تهیه شد در حالی که امروز عمدتا از عملیات استخراج معادن به دست می آید.

نمک اپسوم یک درمان طبیعی و ضد التهابی است که می تواند برای درمان عوارض و درد عضلات، خشکی پوست و حتی مبارزه با مشکلات مختلف داخلی مورد استفاده قرار گیرد میتوانید این ماده را به وان پر از آب گرم اضافه کنید تا بتوانید بدن خود را با آن سم زدایی کنید.

 

سطح نرمالی از منیزیم در بدن برای سلامتی خوب است و کمبود منیزیم در بدن که به عنوان هایپومنیزمی شناخته می شود با اعتیاد به الکل و اسهال شدید، سوء تغذیه یا سطح بالای کلسیم در بدن ایجاد می شود با استفاده از پاشویه این نمک و قراردادن پای خود در آن و یا کل بدن می توانید سطح داخلی منیزیم بدنتان را به طور طبیعی بدون استفاده از مکمل های منیزیم افزایش دهید. منیزیم بیش از ۳۰۰ آنزیم را در بدن تنظیم می کند و نقش مهمی در سازماندهی بسیاری از عملکردهای بدن مانند کنترل عضلات ، تولید انرژی، ضربه های الکتریکی و حذف سموم مضر دارد. کمبود منیزیم به افزایش بیماری های زیر منتهی می شود :

۱– گرفتگی عضلات

۲-مشکلات قلبی-عروقی

۳-دیابت

۴-فشار خون

۵-مشکلات عصبی

۶-میگرن

۷-پوکی استخوان

۸-آنفارکتوس قلبی

و…

 

مهمترین و کاربردی ترین خواص نمک اپسوم برای بدن

با فواید و خواص فوق العاده نمک اپسوم آشنا شوید تا برای رفع مشکلاتی همچون گزش حشرات و آفتاب سوختگی یا حتی پرپشتی مو و جوانسازی پوست از آن استفاده کنید.

 

حمام شادابی با نمک اپسوم:

همانطور که در اول این مطلب بیان کردیم ، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و اگر مشکلی نبود این روش را انجام دهید . شما می توانید با منیزیم و سولفات یک حمام سالم داشته باشید و بدین طریق فواید شگفت انگیزی خواهید دید که می توانند شما را شگفت زده نمایند و با این حمام شما احساس شادابی خواهید کرد .
برای این کار شما به موارد زیر نیاز دارید :
۲فنجان نمک اپسوم
وان آب گرم
فضای آرامش بخش
دستورالعمل :
ابتدا دو فنجان نمک اپسوم را به وان آب گرم اضافه کنید و سپس وارد آن شوید و پس از ۱۲ دقیقه از وان خارج شوید.برای نتیجه بهتر این کار را ۳ بار در هفته انجام دهید .

راه و روش داشتن خواب بهتر با استفاده از نمک اپسوم:

استفاده از نمک اپسوم به تغذیه پوست و آرامش بخشید به عضلات بسیار مناسب است و به همین دلیل باعث می شود که خواب خوبی داشته باشید .کاری که باید انجام دهید مطابق زیر است :
تنها برای این امر شما باید مراحل بالا را طی کنید که باید حمام نمک اپسوم داشته باشید و سپس به تخت خوابتان بروید و خواب راحت و آرامی داشته باشید .

پرپشت شدن و درمان ریزش موهای سر با نمک اپسوم

اگر موهایتان دچار ریزش شده اند و می خواهید آنرا درمان کنید ، توصیه می شود درمانی که در ادامه این مطلب بیان می کنیم را انجام دهید ، تاثیر شگفت انگیز آنرا خواهید دید .
وسایل مورد نیاز :
مقداری نمک اپسوم
مقداری شامپوی نرم کننده
کاسه کوچک
دستورالعمل :
نمک و شامپو را در ظرف بریزید و به خوبی هم بزنید و سپس به حمام بروید و آنرا روی سر خود به مدت ۲۰ دقیقه اعمال کنید و بعد از این مدت کاملا شستشو دهید و برای تاثیر بیشتر از این مخلوط بدست آمده بطور هفتگی استفاده کنید و مراقب باشید که وارد چشمانتان نشود .

فایده نمک اپسوم این بار برای زیبایی صورت :

اگر می خواهید بصورت طبیعی پوست صورتتان زیباتر شود می توانید به طریق راه زیر این کار را عملی کنید .
½ قاشق چای خوری نمک اپسوم
کرم پاکسازی صورت (فقط از محصولات ارگانیک استفاده کنید)
کاسه کوچک
دستورالعمل :
مقداری از کرم را با مقداری کم از نمک اپسوم در ظرف مخلوط کنید . صورتتان را کاملا پاکسازی کنید بطوری که هیچ چربی روی صورتتان وجود نداشته باشد سپس مخلوط بدست آمده را روی پوستتان قرار دهید و ماساژ دهید و بعداز مدتی کوتاه صورتتان را آب سرد بشویید و تاثیر شگفت انگیز آنرا روی پوست صورتتان خواهید دید .

استفاده از نمک اپسوم برای رفع نیش حشرات :

از آنجایی که نمک های اپسوم ضد التهابی قوی دارد ، می تواند سوزش و عفونت ناشی از نیش حشرات را درمان کند .
شما نیاز خواهید داشت به :
۲ قاشق غذا خوری نمک اپسوم
۱فنجان آب
پارچه ی تمیز
کاسه متوسط
دستورالعمل :
ابتدا نمک اپسوم و آب را داخل کاسه بریزید و به خوبی هم بزنید سپس پارچه را با آن مرطوب نمایید و بطور مستقیم بر روی قسمتی که حشرات نیش زده اند قرار دهید و مطمئن باشید که فورا حالتان بهتر خواهد شد .

رفع مشکلات پوستی و درد پا با استفاده از خواص نمک اپسوم:

نمک اپسوم همچنین می تواند در درمان بسیاری از مشکلات در پاها موثر باشد همانند تورم پا ، بوی بد پا ، درد مفاصل و قارچ ها را می تواند به خوبی درمان کند .وسایل مورد نیاز :
ظرفی که پاهایتان در آن به راحتی جایگیرد.
آب گرم
۱ فنجان نمک اپسوم
دستورالعمل :
ابتدا آب گرم را به ظرف اضافه کنید و سپس نمک را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید . سپس پاهایتان را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در ظرف قرار دهید تا خیس شوند . این کار را چندین بار در طی هفته انجام دهید تا زمانیکه مشکل پایتان حل شود .

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *