تولید عمده سنگ نمک کریستالی


خواص اعجاب آور سنگ نمک!

طبق آخرین تحقیقات علمی، بلورهای درخشنده نمک به عنوان یکی از منابع مولد طبیعی یون (ذرات باردار) شناخته شده‌اند. وقتی خورشید به این سنگ‌ها می‌تابد در آن انرژی خاصی تولید می‌شود. حتی وقتی حرارت خورشید به بلورهای نمک نیمه شفاف هم می‌افتد چنین انرژی طبیعی تولید می‌شود. اگرچه این فرآیند یونیزاسیون به چشم دیده نمی‌شود ولی بدون هیچ تغییری در کیفیت کریستال نمک، میلیون‌ها بار این امر اتفاق می‌افتد. این درست مانند فرآیندی است که توسط برگ‌های به وجود می‌آید چرا که از یک طرف دی‌اکسیدکربن خطرناک جذب گیاه شده و از سوی دیگر اکسیژن حیات بخش تولید می‌شود بدون اینکه صدمه‌ای به حیات درخت یا گیاه بخورد.

کریستال نمک یکی از معدود مواد معدنی یا مینرال‌هایی Minerals است که ساختار اتمی آن الکتریکی است تا مولکولی، به هر جهت همین ویژگی کریستال نمک می‌تواند از حالت بلوری دائماً به شکل مایع و بر عکس تغییر حالت دهد. چنین یونیزاسیون طبیعی شارژ الکتریکی به وجود ‌آورده جذب بدن انسان می‌شود که در نتیجه منجر به آرامش، قدرتمندی سیستم دفاعی بدن، قلب، غدد فوق کلیوی و تیروئید می‌شود. به خاطر همین خاصیت بلور درخشنده نمک است که فضای اتاق با تبادل یونی به وجود آمده خنثی می‌شود.

به علاوه می‌توان گفت که رنگ های مختلف سنگ نمک خواص التیام بخش جالبی از خود بروز می‌دهند.

خواص درمانی
بلورهای سنگ نمک روی پوست اثرات خوبی دارد. آزمایش‌هایی که بر روی کودکان انجام شده نشان می‌دهد کودکانی که با مشکل و حتی بیماری کم تحرکی مواجه هستند پس از آن که یک هفته در معرض بلورهای درخشنده نمک قرار گرفته‌اند اندک‌اندک مشکل‌شان حل شده است و بعد از برداشتن بلورهای درخشان این مرض دوباره به سوی آنان بازگشته است.

چراغ نمکی بر خلاف سنگ نمکی که همیشه دیده‌اید و به خاطر دارید، بافت نیمه بلورینی دارد که می‌تواند نور را منتشر کند. زیرا در مراحل شست و شو، مواد آهکی، گوگردی و ماسه‌ای آن از بین رفته است در غیر این صورت قادر به پرتوافشانی نخواهد بود. البته این چراغ فقط در زمانی که لامپ درونی آن روشن است می‌تواند خواص خود را منتشر کند و به هنگام تاریکی و خاموشی فاقد هرگونه خاصیتی است. “چراغ‌های نمکی زیباتر از آنی هستند که تصورش را می‌کنید.” چراغ‌های بلور نمک SCML(Salt Crystal Medicated Lamp) ساخته شده از همان سنگ نمک طبیعی است که قدمت آن به بیش از ۱۰۰ میلیون سال می‌رسد و در مناطقی از اروپا و آسیا از عمق ۸۰۰ متری زمین استخراج می‌شود.

اشتباه نکنید، نمکی که از آنان صحبت می‌شود همان نمک خوراکی است. همان نمکی که در آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود و طعم دلخواه شما را به غذا هدیه می‌کند و سن‌تان که از … گذشت، پزشک معالجتان، شما را از مصرف این گرانبهاترین ادویه دنیا منع می‌کند. منتها این بار نه در ظرف‌های کوچک و به شکل دانه‌های کریستالی، بلکه به صورت توده‌ای نامنظم که در هیچ ظرف با اندازه‌های استاندارد جا نمی‌گیرد و با زوایا و گوشه و کناری که آن را بی‌نظم و ترتیب جلوه‌گر می‌سازد، در مقابل نگاه شما قرار گرفته است.

راستی … با یک تفاوت ویژه … این توده نمکی، جادویی است. کافی است سیم باریکی را که از دل توده نمکی، گریخته به پریز برق وصل کنید … شما صاحب یک توده نمک جادویی هستید که می‌تواند به دلخواه شما به رنگ‌های سبز، قرمز، سفید، آبی و زرد نور افشانی کند …

 تولد این ایده سنگ نمک دراسترالیا، چین، کشورهای عربی و اروپا با کاربردهای تزئینی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دانشگاه نیوساوت ولز در شهر سیدنی استرالیا هم خواص درمانی سنگ نمک را تأیید کرده است.

مشاهده کاربری متفاوت سنگ نمک با آنچه که سال‌ها در ایران رایج بود و سنگ نمک صرفاً به عنوان یک ماده خوراکی مورد استفاده قرار می‌گرفت، ما را به اندیشه ساخت چراغ‌های نمکی راهنمایی کرد. این که متوجه شدیم خوشبختانه از بابت معادن سنگ نمک در کشور با فراوانی مواجه‌ایم و می‌توانیم در ارومیه، گرمسار، ورامین، آذربایجان‌غربی و سمنان به این معادن دسترسی داشته باشیم، دریافتیم که هزینه حمل و نقل قطعات سنگ حتی از دورترین معدن، بسیار ارزان‌تر از دیگر کشورها خواهد بود. در حال حاضر یک قطعه ۱۲×۱۲×۱۲ سانتی‌متر مکعب سنگ نمک در کانادا به قیمت ۱۵۰ دلار به فروش می‌رسد در حالی که قطعه سنگی با همین ابعاد در ایران می‌تواند قیمتی حدود ۲۰ هزار تومان داشته باشد.

درباره چگونگی ساخت چراغ‌ها سنگ‌های نمک پس از استخراج از معدن به مراکز فروش یا کارخانجات حمل می‌شوند. در مرحله سرند کردن و تفکیک قطعات، قطعاتی که شکل‌های زیباتری داشته و با اندازه‌های مورد نظر همخوانی داشته‌باشند را جدا می‌کنند، سپس توده‌های نمک را کف تراشی کرده تا قابلیت قرار گرفتن بر روی پایه را به دست آورند.
داخل توده نمک حفره‌ای ایجاد می‌کنند تا بتوان لامپی را در دل سنگ جا داد که بسته به ارتفاع و ضخامت سنگ، این سوراخ هم عمیق‌تر خواهد بود. سپس سنگ شسته شده و به مرحله‌ای می‌رسد که بتواند نور را از درون خود منتشر کند.
البته در خارج از کشور، سنگ نمک در مواردی پولیش و پرداخت می‌شود تا نمای زیباتری پیدا کند. عملیات پرداخت سنگ، هزینه بالایی دارد ضمن آن که احتمال خرد شدن سنگ در هنگام پرداخت، بسیار بالا هم وجود دارد.
اعتقاد برخی بر این است که خواص طبیعی سنگ بر اثر پولیش از بین می‌رود. با دانستن چنین مواردی، همه ما حاضر نیستیم تا چنین طبیعت زیبا را به خانه یا به محل کار ببریم. بهر حال اگر روزی تصمیم گرفتید که از نمک استفاده کنید می‌توانید یک چراغ نمکی با نور قرمز، آبی، زرد، سفید و یا سبز داشته باشید، آن وقت به وضوح شاهد انتشار خواص روان شناسانه رنگ‌ها خواهید بود.

دامنه و طیف نورها به ترتیب از نور سفید، زرد، قرمز، سبز و آبی رو به کاهش می‌گذارد.
ضخامت و ارتفاع سنگ‌ها به ما می‌گوید که هر توده سنگ نمک با کدام نور، جلوه بیشتری دارد و کدام نور را بهتر از خود عبور می‌دهد. پس برای توده سنگی با ارتفاع و ضخامت بالا، نور آبی مناسب نیست چون از پایین‌ترین طیف نوری برخوردار است و باید از نور قرمز یا زرد استفاده کرد.

متاسفانه تنوع لامپ‌های رنگی که در ایران وجود دارد از وسعت همین چند رنگ فراتر نمی‌رود ضمن آن که این لامپ‌ها باید هر چند وقت یکبار تعویض شوند زیرا بر اثر استفاده در مدت پنج یا شش ماه، رنگ واقعی خود را از دست می‌دهند. در نهایت، سلیقه مشتری است که کدام رنگ را ترجیح می‌دهد …
از آنجا که جوینده یابنده است با هدف ایجاد فرهنگ آشتی با طبیعت، همه مردم بدانند که سنگ‌ها هم قادر به پرتوافشانی هستند و می‌توانند با همان شکل طبیعی و نامنظم خود در منزل ما جایی پیدا کنند. سنگ‌ها می‌توانند احساسات ما را درک کنند، اضطراب را از ما دور کنند، با ما حرف بزنند و ما را به عالم تخیلات ببرند و انرژی لازم را به ما بدهند ضمن آن که در مجاورت با سنگ‌های نمک، انگار که شما در کنار دریا زندگی می‌کنید انرژی لازم از محیط را به دست خواهید آورد.
اگر صاحب خانه‌ای در نزدیکی دریاچه ارومیه باشید پس از مدتی متوجه می‌شوید که در اثر ساطع شدن نمک از دریاچه پوست شما شورمزه شده است. این ویژگی در مورد این چراغ‌ها هم صادق است. چنانچه تعداد زیادی از این چراغ‌ها در خانه داشته باشید، پس از مدتی دور لب شما شورمزه خواهد شد. در اثر روشنایی چراغ و ایجاد گرما، سنگ تصعید شده و نمک سنگ همچون آب دریا که تبخیر و در فضا منتشر می‌شود، از طریق پوست جذب خواهد شد.

چراغ‌های نمکی که هر کدام بین ۵ تا ۳۰ کیلو وزن دارد، در اثر مجاورت با هوا، سالی یک میلیمتر از عمر خود را از دست می‌دهد. جالب است بدانید برای کسانیکه خوردن نمک بر ایشان زیان‌آور است در صورت قرار دادن چراغ‌های نمکی در محل زندگی نمک مورد نیاز آنان توسط چراغ‌های نمکی تامین می‌شود.

بلورهای درخشنده نمک
 با خاصیت یونیزه کردن خود به بهبود کیفیت هوای اتاق‌ها کمک کرده و هوای تنفسی را از آلودگی جرم و دود سیگار پاک می‌کنند.
وقتی کریستال درخشان نمک نزدیک تلویزیون و یا نمایشگر رایانه است، روی خواص الکترومگنتیکی آن تأثیر می‌گذارد، همچنین بیش از ۸۰ درصد تشعشعات منتشره ناشی از تجهیزات الکتریکی نظیر پارازیت، کامپیوتر، تلویزیون و دستگاه‌های رادیولوژی را کاهش می‌دهد.
مغز ما به صورت عادی امواجی با سرعت هشت هرتز تولید می‌کند. در حالی که امواج تولید شده توسط این وسایل بین ۱۶۰-۱۰۰ هرتز است. می‌بینیم که بدن در معرض امواجی با اندازه‌ای تا ۲۰ برابر معمول قرار می‌گیرد. که نتیجه آن عصبی شدن، بی‌خوابی یا کم‌خوابی و از دست دادن تمرکز یا ضعیف شدن آن است. به علاوه، جریانی از رادیکال‌های آزاد هم به وجود می‌آید که در بدن می‌تواند منجر به ایجاد سرطان شود. بلورهای درخشان نمک، یون‌های منفی را می‌گیرد و یون‌های مثبت تولید می‌کند. وقتی بلور درخشان نمک گرم می‌شود، رطوبت هوا را جذب می‌کند و به همین خاطر سطح روی بلور نمناک می‌شود. به این ترتیب زمینه لازم برای یونیزه شدن ایجاد می‌شود. به خاطر همین خاصیت بلور درخشنده نمک است که فضای اتاق با تبادل یونی به وجود آمده خنثی می‌شود.
به علاوه می‌توان گفت که رنگ‌های مختلف سنگ نمک خواص التیام بخشی جانبی از خود بروز می‌دهند. خواص درمانی سنگ بلورهای نمک روی پوست اثرات خوبی دارد. آزمایش‌هایی که بر روی کودکان انجام شده نشان می‌دهد کودکانی که با مشکل و حتی بیماری کم تحرکی مواجه هستند پس از آن که یک هفته در معرض بلورهای درخشنده نمک قرار گرفته‌اند اندک‌اندک مشکلشان حل شده است و بعد از برداشتن بلورهای درخشان این حالت دوباره به سوی آنان بازگشته است.

برخی از خواص بلورهای رنگی درخشان نمک را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد

بلور نارنجی
: این نوع سنگ نمک احساس امن بودن را در انسان تقویت می‌کند و برای سیستم عصبی بسیار سودمند است. خلق و خو را آرام کرده، مزاج را مرتب و ادرار را آسان می‌کند.
بلور زرد: باعث فعال شدن پانکراس در بدن می‌شود و قوه ادراک عقلانی را افزایش می‌دهد.
بلور قرمز: جریان خون را تسریع می‌بخشد و همچنین باعث افزایش نیروی تحرک می‌شود.
بلور صورتی: حس همکاری و دوست‌داشتن را افزایش می‌دهد و در کل باعث می‌شود افراد احساساتشان را بروز بدهند.
بلور سفید: خاصیت پاک کنندگی و زدودن دی‌اکسیدکربن را در محل‌هایی که به کار برده می‌شود، دارد.
بلور قهوه‌ای: به ایجاد یا تقویت حس تعادل در افراد کمک می‌کند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *