بزرگترین کارخانه فروش نمک اپسوم درمانی


کاربردها و موارد مصرف نمک اپسوم (منیزیم سولفات)

کاربرد کشاورزی:
از سولفات منیزیم برای افزایش و جبران کمبود منیزیم و سولفورخاک استفاده می شود. منیزیم یکی از عناصر ضروری در مولکول های کلروفیل موجود در بخش های سبز گیاه که انرژی نورانی خورشید را به انرژی شیمیایی طی فرآیند فتوسنتز تبدیل می کند و عنصر سولفور یکی دیگر از عناصر مهم برای تغذیه گیاه محسوب می شود. این ماده اغلب در گیاهان گلدانی یا محصولات زراعی که به منیزم زیادی احتیاج دارند مثل : سیب زمینی ، گل رز، گوجه فرنگی، درخت لیمو ، هویج و فلفل به عنوان کود استفاده می شود . مزیت سولفات منیزیم نسبت به نمک های دیگر منیزیم مانند دولومیت حلالیت بالای آن است که به کشاورز اجازه می دهد کود را مستقیم روی برگ ها بپاشد وگیاه آن را از طریق برگ ها جذب کند.

خواص دارویی و درمانی

کاهش استرس

منیزیم موجود در این نمک خواص بسیار شگفت انگیزی در کاهش استرس و افزایش آرامش و راحتی در بدن دارد، این نمک را در آب گرم حل کنید تا از طریق پوست، جذب بدنتان شود. یون منیزیم باعث آزاد شدن سروتونین در بدن می‌شود که عامل خوش اخلاقی و شادابی و آرامش است. استراحت در وانی که در آن نمک اپسوم ریخته شده است، باعث می‌شود احساس بهتری در خلق و خو، احساس آرامش بدنی در عضلات و… داشته باشید.

مفید برای دیابتی‌ها

این نمک با تثبیت مناسب سطح منیزیم و سولفات، باعث افزایش تولید انسولین در بدن می‌شود که این مسئله می‌تواند برای بیماران مبتلا به دیابت بسیار ضروری و مناسب باشد.

کاهش درد و التهاب

حمام گرم حاوی نمک اپسوم برای کاهش درد و تسکین التهاب که ریشه بسیاری از بیماری ها شناخته شده است، می باشد. این روش طبیعی برای درمان آسم، درد عضلات و سردرد (از جمله میگرن) مفید است. نمک اپسوم همچنین می تواند زخم ها را کاهش دهد و تورم را که همراه با انقباضات و کبودی ها است، کم کند.

تسکین یبوست

نمک اپسوم یک ملین مورد تأیید FDA است و معمولا برای رفع یبوست استفاده می شود. هنگامی که این نمک به صورت خوراکی استفاده می شود، می تواند با افزایش آب در روده و پاکسازی روده بزرگ، مانند ملین، عمل کند. یک گردآوری از مطالعات منتشر شده در Therapeutic Advances in Gastroenterology می گوید که شواهد قوی وجود دارد که نمک اپسوم”از طریق انتشار هورمون های هضم و انتقال دهنده های عصبی اثر شل کننده ای بر روی مدفوع دارد.”

سلامت استخوان‌

از آنجایی که نمک اپسوم دارای منیزیم است، حمام کردن با آن می‌تواند باعث جذب این عنصر گردد و به استحکام استخوان‌ها و سلامت آن‌ها کمک کند. بیشتر افراد فکر می‌کنند که مصرف کلسیم از طریق لبنیات مهم‌ترین چیز برای سلامت استخوان‌هاست اما این موضوع صحیح نیست. بدن شما به منیزیم هم نیاز دارد تا بتواند استخوان‌های سالمی داشته باشد.

Image result for bones

بهبود عملکرد اعصاب و ماهیچه ها

نمک اپسوم موجب بهبود عملکرد آنزیم های بدن و کمک به تنظیم احتباس مایع در سلول ها و جذب آسانتر کلسیم در بدن میشود، لذا مصرف محدود خوراکی و یا تن شویه این نمک بی نظیر در سنین بالا خطر ابتلا به بیماری های پوکی استخوان ، استئوفیزی ، پارکینسون و رعشه اندام های مختلف را به طور چشمگیری کاهش می دهد. مصرف این نمک بصورت موضعی با افزایش عملکرد نورون های عصبی در سطح زیرین پوست و کاهش سدیم انباشته شده در آنها به فاصله بسیار کمی از مصرف آن موجب تمدد و تسکین عصبی ناشی از ناراحتی های عصبی  ، تنش و استرس و اضطراب های روزمره ، عصبانیت های آنی و درد های عضلانی با منشاء عصبی نظیر بیماری CTS و سردردهای میگرنی می شود.

کاربرد نمک اپسوم در زیبایی

۱- رفع جوش های سرسیاه

برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه، یک قاشق چایخوری نمک اپسوم را با مقداری آب جوشیده ترکیب کنید و با دستمال پارچه‌ای نخی به روی جوش‌های سر سیاه بمالید.

۲-حجیم کردن مو

مقدار مساوی از نرم کننده مو و نمک اپسوم را با یکدیگر مخلوط کنید و ۳۰ دقیقه، موهایتان را به آن آغشته کنید. بعد از شستشو و خشک شدن موها، خواهید دید که چه موهای زیبا و حجیمی دارید.

 ۳-جلا دادن موها

نحوه درست کردن اسپری جلا دهنده موها :

برای اینکه موهای  ابریشم وار و زیبایی داشته باشید، ترکیب زیر را تهیه کنید :

۱ قاشق غذاخوری آب لیمو

کمی آب

یک فنجان نمک اپسوم

مواد را کاملا در یکدیگر مخلوط کنید و در آن را بپوشانید و بگذارید تا ۲۴ ساعت بعد، به همان شکل بماند. سپس آن را به مدت ۲۰ دقیقه به موها اسپری کنید و بعد آن را بشویید و خشک کنید. با استفاده مداوم از این ترکیب، موهای بسیار زیباتری خواهید داشت که حتی باورتان هم نخواهد شد.

۴- لایه‌برداری پوست

یک فنجان نمک اپسوم را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و به روی پوست مرطوب خود (هر قسمت از پوست بدن) بمالید تا کاملا نرم و لطیف شود و پوست خشک و لایه‌های سلولی مرده از روی آن برداشته شود. برای پوست صورت هم می‌توانید یک قاشق چایخوری نمک اپسوم را با کمی کرم پاکسازی پوست، مخلوط کنید و به آرامی روی صورت ماساژ دهید.

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *