بزرگترین مرکز تولید نمک اپسوم نیم کیلویی


نمک اپسوم با نام علمی سولفات منیزیم یکی از انواع نمک است که از ماده معدنی سولفات و منیزیم تشکیل شده و با نمک معمولی – که سدیم ماده اصلی تشکیل دهنده آن است – متفاوت است.

نمک اپسوم به دلیل خواص فراوان برای سلامتی، پوست و مو و کاربردهای متعدد در زمینه کشاورزی، از سال ها پیش شناخته و مورد استفاده قرار گرفته است.

از جمله خواص نمک اپسوم می توان به درمان یبوست، سم زدایی بدن و کبد، سلامت قلب، درمان بیماری های التهابی، دیابت، تسکین دردهای عضلانی و میگرن و کاهش استرس اشاره کرد.

خواص و فواید درمانی نمک اپسوم چیست؟

۱٫ هضم و گوارش

نمک اپسوم حاوی سولفات منیزیم است که خاصیت ملین داشته و با تنظیم حرکات روده به درمان یبوست مزمن و حاد کمک می کند.

اضافه کردن نمک اپسوم به رژیم غذایی آنزیم های معده را تقویت کرده و برای پاکسازی روده مفید است.

برای درمان یبوست کافیست ۱ قاشق چایخوری نمک اپسوم را در ۱ فنجان آب گرم حل کرده و یک بار در روز با معده خالی میل کنید.

۲٫ ضد التهاب

مصرف خوراکی و حمام نمک اپسوم به کاهش علائم التهاب کمک می کند و تورم، قرمز و خارش ناشی از آن را برطرف می کند.

۳٫ منبع عالی منیزیم

منیزیم یکی از مهم ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن است که فعالیت حدود ۳۰۰ آنزیم را تنظیم کرده و کمبود آن می تواند به مشکلات سلامتی مختلف از جمله بی خوابی، آشفتگی ذهنی، دردهای عضلانی، تشنج، سندرم پای بی قرار، خلق و خوی بد و بیماری های کلیوی منجر شود.

از آن جا که نمک اپسوم منبع غنی منیزیم محسوب می شود، برای حفظ سلامت روحی و جسمی بسیار مفید است.

۴٫ استرس و اضطراب

منیزیم موجود در نمک اپسوم یک ضد استرس طبیعی است و به بهبود خلق و خو، رفع اضطراب و آرامش روحی روانی کمک می کند.

۵٫ سنگ کیسه صفرا

نمک اپسوم خاصیت ملین دارد و با سم زدایی بدن به دفع سنگ کیسه صفرا کمک می کند.

۶٫ بهبود گردش خون

مصرف نمک اپسوم با افزایش سطح منیزیم بدن باعث بهبود گردش خون شده و فشار خون را کاهش می دهد.

۷٫ سلامت قلب

نمک اپسوم با بهبود گردش خون و حفظ خاصیت ارتجاعی عروق خونی از تشکیل پلاک در رگ ها جلوگیری کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

۸٫ دیابت

نمک اپسوم به دلیل هضم بهتر قند در بدن، تنظیم گلوکز موجود در جریان خون و افزایش حساسیت به انسولین برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.

۹٫ چشم

نمک اپسوم به درمان مشکلات چشم مانند آب مروارید، ورم ملتحمه و گل مژه کمک می کند.

کافیست مقداری نمک اپسوم را در آب گرم خوب حل کنید، سپس پارچه ای را به آن آغشته و به صورت کمپرس گرم روی چشم خود قرار دهید.

۱۰٫ رفع کبودی

برای از بین بردن آثار کبودی کافیست ۲ قاشق غذاخوری نمک اپسوم را با ۱ فنجان آب سرد مخلوط و پارچه ای را به این محلول آغشته کنید، سپس آب اضافی پارچه را گرفته و به صورت کمپرس روی ناحیه مورد نظر قرار دهید.

۱۱٫ درمان بیماری های پوستی

اگر از بیماری های التهابی پوست همچون پسوریازیس، اگزما، آکنه یا روزاسه رنج می برید حمام نمک اپسوم دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

حمام نمک اپسوم باعث افزایش گردش خون در نقاط آسیب دیده شده، از پوست لایه برداری می کند و به درمان سریع تر بیماری های پوستی کمک می کند.

نمک اپسوم ، نمک حمام

۱۲٫ تسکین درد

اگر از دردهای عضلانی و مفصلی از درد پا گرفته تا کمر درد یا گرفتگی عضلانی رنج می برید حمام نمک اپسوم را امتحان کنید.

حمام نمک اپسوم خاصیت آرام بخشی دارد که درد را تا چند ساعت تسکین داده و به درمان آن کمک می کند.

خاصیت ضد التهابی نمک اپسوم نیز برای درمان آسم، دردهای عضلانی و سردردهای میگرنی مفید می باشد.

۱۳٫ آرتریت

استفاده از حمام نمک اپسوم تنش عضلانی و التهاب مفاصل را کاهش داده و به درمان بیماری های التهابی همچون آرتریت و نقرس کمک می کند.

۱۴٫ بهبود خلق و خو

حمام نمک اپسوم سطح الکترولیت بدن را متعادل کرده و با تاثیر مثبت روی هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی به آرامش، بهبود خلق و خو و کاهش استرس و اضطراب کمک می کند.

۱۵٫ درمان بی خوابی

اگر از بیخوابی رنج می برید توصیه می شود ۱ ساعت قبل از خواب از حمام نمک اپسوم استفاده کنید زیرا خاصیت تسکین دهنده منیزیم نقش مهمی در عملکرد انتقال دهنده های عصبی ایفا کرده و با افزایش تولید سروتونین در بدن به تنظیم خواب کمک می کند.

۱۶٫ سم زدایی بدن

حمام نمک اپسوم با ایجاد تعادل در سطح الکترولیت و پردازش کارامد مایعات، به سم زدایی بدن کمک کرده و آلاینده های سمی را دفع می کند.

۱۷٫ سرماخوردگی

حمام نمک اپسوم به بدن کمک می کند تا عفونت های داخلی را راحت تر از بین برده و برای درمان سریع تر سرماخوردگی و آنفلوآنزا مفید است.

۱۸٫ رفع ورم و بوی بد پا

برای برطرف کردن ورم و بوی بد پا، کافیست به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پاهای خود را داخل محلول آب گرم و نمک اپسوم قرار دهید، نمک اپسوم جریان خون در پاها را بهبود بخشیده، التهاب و ورم را درمان می کند و برای رفع خشکی پوست و بوی بد پا مفید است.

۱۹٫ شکم صاف و خوش فرم

حمام نمک اپسوم باعث کاهش احتباس آب و رفع نفخ شکم شده و منیزیم و سولفات موجود در نمک اپسوم با دفع سموم و مایعات اضافی شکمی از طریق پوست، به خوش فرم شدن شکم و تناسب اندام کمک می کند.

کافیست دو یا سه بار در هفته ۲ فنجان نمک اپسوم به آب حمام اضافه کرده و در آن دراز بکشید.

۲۰٫ جوانسازی پوست

نمک اپسوم منبع غنی آنتی اکسیدان ها است که با مبارزه با رادیکال های آزاد از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و به کاهش علائم آن از جمله چین و چروک و خطوط ناخوشایند کمک می کند.

۲۱٫ درمان آفتاب سوختگی

نمک اپسوم به دلیل خاصیت ضد التهابی به درمان علائم آفتاب سوختگی خفیف مانند سوزش، خارش و درد کمک کرده و آن را تسکین می دهد.

برای تسکین آفتاب سوختگی در نواحی دست و پاها، ۲ قاشق غذاخوری نمک اپسوم را داخل ۱ فنجان آب حل کرده و روی مناطق مورد نظر اسپری کنید و بعد از ۱۰ دقیقه حمام کنید.

چند بار در هفته این کار را انجام دهید تا آفتاب سوختگی به طور کامل درمان شود.

۲۲٫ نیش حشرات

برای کاهش درد، خارش و سوزش ناشی از نیش حشرات کافیست ۱/۴ فنجان نمک اپسوم را در ۱ فنجان آب حل کرده و داخل یخچال قرار دهید. بعد از خنک شدن، محلول را با کمک یک توپ پنبه روی نواحی اعمال کنید.

۲۳٫ زبری آرنج و زانو

برای نرم کردن پوست نواحی مختلف بدن از جمله آرنج و زانو کافیست نصف فنجان نمک اپسوم را با ۱/۴ فنجان روغن نارگیل مایع مخلوط کرده و روی نواحی مورد نظر بمالید.

۲۴٫ پاشنه ترک خورده

اگر از ترک خوردگی و خشکی پاشنه پا رنج می برید توصیه می شود مقداری نمک اپسوم را داخل محلول آب و صابون داغ اضافه کرده و پاهای خود را داخل آن قرار دهید سپس از سنگ پا استفاده کنید.

استفاده از حمام نمک اپسوم نیز برای رفع ترک پاشنه مفید است.

۲۵٫ سلولیت

استفاده از نمک اپسوم با کاهش احتباس آب در بدن و تجزیه سلول های چربی قدیمی انباشته به درمان سلولیت کمک می کند.

کافیست ۱ فنجان نمک اپسوم را با نصف فنجان روغن نارگیل مایع مخلوط کرده و چند قطره روغن گریپ فروت و رزماری به آن اضافه کنید. سپس آن را روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید.

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *