بازار خرید نمک تصفیه شده طعام در ایران


آیا هر نوع نمک تصفیه شده، مناسب برای خوراکی می باشد؟ آیا می توان با مراجعه به بازار خرید نمک در ایران، نمونه های باکیفیت نمک طعام را که به روش تبلور مجدد تصفیه شده اند خریداری کرد؟
پس از استخراج سنگ نمک از معادن و یا به دست آمدن نمک از تبخیر آب های دریایی، لازم است تا نمک مورد نظر تحت عملیاتی تصفیه شده و مناسب برای مصارف خوراکی شود.
نمک معدنی، نمکی است که از معادن سنگ نمک به دست آمده و دارای املاح و ناخالصی های زیادی است که به منظور استفاده خوراکی و طعام از این نمک، بایستی اول تصفیه شود.
نمک دریایی هم که از تبخیر آب دریا گرفته می شود و دریا املاح و مواد سمی زیادی ممکن است به همراه داشته باشد، بایستی به بهترین نحو ممکن، تصفیه شده و در ادامه، در پخت و پز به کار گرفته شود.
در حالت کلی می توان متوجه شد که دو منبع برای تهیه و تولید نمک طعام وجود دارد که یکی معادن سنگ نمک بوده و دیگری آب های دریا.
ایران در زمینه تولید هر دو نوع نمک، هم دریایی و هم معدنی، سر رشته داشته و نمک های معدنی را از معادن سنگ نمک گرمسار، زنجان، سمنان و … به دست آورده و همچنین نمک دریایی را از دریاچه ارومیه تهیه می کند.

ویژگی های نمک طعام چیست؟

به منظور اینکه نمک نوعی چاشنی پر مصرف در ایران می باشد، بایستی مصرف کننده ها اطلاعات خوب و دقیقی در خصوص ویژگی های یک نمک طعام خوب و مرغوب در دست داشته باشند تا بتوانند در زمان بسیار کم، نمک باکیفیت را از نمک بی کیفیت تشخیص داده و در هنگام خرید دچار مشکل نشوند.
یکی از چیز هایی که در ظاهر نمک می تواند کیفیت و مرغوبیت آن را عیان سازد، بلور های نمک است. بلور های نمک طعام خوب بایستی دارای ویژگی های زیر باشند:

  1. ریز و یکدست
  2. شفاف و براق
  3. شکننده و ظریف
  4. بی رنگ و یا دارای رنگ سفید برفی

شما اگر قصد خرید نمک طعام را داشته باشید که و به مسائلی که گفته شد دقت کنید، مسلما و بدون شک، می توانید نمک خوبی را برای مصرف روزانه خود خریداری کنید.
از طرفی، وجود عبارت کلمه نمک طعام تصفیه شده بر روی بسته بندی نمک، می تواند به شما کمک کند که حتما نمکی را خریداری کنید که به روش های مختلف از قبیل تبلور مجدد، تصفیه شده و مناسب برای استفاده خوراکی می باشد.
اگر نمک طعام را مورد آزمایش قرار دهید، می بایستی به درصد خلوص بالای 99% برسید. زیرا نمک هایی که درصدی کمتر از این مقدار داشته باشند، جزو نمک مرغوب و باکیفیت طعام قرار نخواهند گرفت.

نمک طعام تصفیه شده

بازار خرید نمک در ایران

ایران از جمله کشور هایی است که تناژ تولیدی نمک آن ها بسیار بالا بوده و سالانه علاوه بر نمکی که به بازار داخلی عرضه می کند، بخشی را هم برای صادرات مد نظر قرار داده و از این راه درآمد خوبی کسب می کند.
ایرانی ها هم در زمره افرادی هستند که بیشترین استفاده از نمک را داشته و سرانه مصرف روزانه نمک هر فرد در ایران، به میزان 15 گرم هم می رسد. در صورتیکه میانگین مصرفی نبایستی از 5 درصد تجاوز نماید.این مسئله می تواند بسیار نگران کننده باشد.
جالب است بدانید که نمک به دلیل داشتن عناصر بسیار مفید از قبیل سدیم، پتاسیم و ید، می تواند تا حد زیادی از بیماری هایی که به دلیل کمبود این مواد در بدن به وجود می آید جلوگیری کرده و آن ها را کنترل نماید. به همین دلیل، امکان حذف نمک از برنامه غذایی ممکن نخواهد بود.
از طرفی هم استفاده بی رویه و بیش از اندازه نمک، سبب بالا رفتن فشار خون و در نهایت، آسیب رساندن به قلب می شود. پس سعی کنید پیش از مراجعه به بازار خرید نمک ایران و شهر مورد نظر خود، نمک را به صورت جزئی و با توجه به مصرف روزانه خریداری نمایید.

 

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:مدیر فروش: مهندس بهزاد بیوتی
راه های ارتباطی:شماره موبایل: 09120437535شماره موبایل: 09364130149آدرس کانال: businesssalt@

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *