استفاده از نمک یددار استاندارد


آیا می دانید استفاده از نمک یددار در برنامه غذایی بهتر است یا نمک بدون ید؟ استفاده از نمک یددار استاندارد، چه فوایدی برای بدن خواهد داشت؟ آیا می دانید فواید نمک یددار چیست؟
یکی از بهترین نمک های خوراکی که این روز ها بیشترین استفاده را دارد، نمک یددار است. نمک یددار تصفیه شده، نمکی است که از سنگ نمک های استخراجی از معادن به دست آمده و درصد خلوص بالایی دارد. میزان درصد خلوص نمک یددار، باید چیزی در حدود 98 الی 99 درصد باشد تا امکان استفاده خوراکی آن وجود داشته باشد.
این روز ها که متخصصان تغذیه استفاده از نمک خوراکی یددار را توصیه می کنند، به خواص آن بسیار تاکید داشته اند و در ادامه بیشتر راجع به خواص و فواید استفاده از نمک خوراکی ید دار صحبت خواهد شد.

دلیل استفاده از نمک یددار

یکی از بیماری هایی که امروزه درصد زیادی از زنان و مردان به آن گرفتار هستند، گواتر است. گواتر در نتیجه کمبود ید در بدن به وجود آمده و اگر کمبود ید در بدن بسیار شدید باشد، مسلما خطرات بسیار دیگری را به همراه خواهد داشت.
متخصصان در پی این هستند تا به روش های مختلف، میزان کمبود ید بدن را از طریق خوراکی برطرف کرده و ید مورد نیاز بدن را که کمبود آن می تواند سبب کند ذهنی، عقب ماندگی، توقف رشد جنسی و … شود را تامین کنند. یکی از روش های تامین ید در بدن، استفاده از نمک ید دار و تصفیه شده است.
نمک یکی از ترکیباتی است که می تواند ید را به خود جذب نماید. البته میزان جذب ید توسط نمک، بسته به میزان خلوص نمک داشته و اگر نمکی درصد خلوص بالایی نداشته باشد، مسلما نمی تواند طولانی مدت، ید را در خود نگه دارد. به همین دلیل است که نمک را ابتدا تصفیه کرده و ید را به آن می افزایند.
سنگ نمک هنگامی که از معدن استخراج می شود، به کارخانه های تولیدی انتقال داده شده و پس از انجام عملیاتی، به نمک خوراکی تصفیه شده تبدیل می شود و تمامی ناخالصی های موجود در آن حذف می گردد. وقتی نمک آماده شد، مرحله اضافه کردن ید به آن انجام می گیرد و یدات پتاسیم به نمک مورد نظر افزوده می شود.
زن و مرد، پیر و جوان، می توانند با استفاده از نمک یددار استاندارد، از بسیاری بیماری ها در امان باشند. اما این مسئله به شرطی است که نمک یددار به اندازه و درست مصرف شود تا مشکلی از نظر فشار خون، چاقی و مسائلی از این قبیل را به همراه نداشته باشد.

نمک ید دار استاندارد

خرید نمک یددار و استفاده از آن

حال که متوجه خواص و فواید نمک یددار استاندارد شدید، پیشنهاد می شود اگر از نمک های دیگری در برنامه غذایی خود استفاده می کردید، هر از گاهی از نمک یددار تصفیه شده و استاندارد هم در پخت و پز استفاده نمایید.
مسائلی که در هنگام خرید و نگهداری نمک یددار باید مد نظر قرار دهید در ادامه توضیح داده شده است:

  • هنگام خرید نمک تصفیه شده، به یددار بودن آن توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا بر روی بسته بندی نمک هایی که تصفیه شده است، کارخانه تولیدی یددار بودن و یا نبودن را متذکر شده است.
  • در خصوص نگهداری نمک یددار، باید گفت که این گونه از نمک ها را نباید در مدت زمان طولانی نگهداری کرد. چون به مرور زمان خاصیت خود را از دست داده و دیگر یدی در آن ها وجود ندارد که بتواند منبع تامین ید برای بدن به شمار رود.

 

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:مدیر فروش: مهندس بهزاد بیوتی
راه های ارتباطی:شماره موبایل: 09120437535شماره موبایل: 09364130149آدرس کانال: businesssalt@

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *