کارخانه نمک اپسوم هفت آبه


نمک اپسوم چیست؟

نمک اپسوم نام خود را از شهر اپسوم در ساری انگلیس گرفته است ، جایی که برای نخستین بار این ماده کشف گردید.

این نمک در صنعت و مصارف خانگی کاربرد زیادی دارد.

در خانه آن را با نام نمک حمام نیز می شناسند. استفاده از نمک حمام علاوه بر کاهش استرس می تواند سبب:

درمان عفونت های قارچی

لایه برداری

مسکن درد

و…

شود.

نمک اپسوم در کشاورزی

خواص نمک اپسوم

درمان عفونت ها:

برای درمان زخم ها و عفونت ها استفاده شده است ، اما ااستفاده از آن باید با احتیاط انجام شود زیرا می تواند زخم را نیز تحریک کند. اگرچه عفونت را درمان نمی کند ، اما می توان از نمک Epsom برای بیرون کشیدن عفونت و نرم کردن پوست برای تقویت اثرات دارویی استفاده کرد.

برای عفونت های قارچی پا یا ناخن پا ، پاهای خود را دو بار در روز و به مدت حدود ۲۰ دقیقه در محلول ساخته شده با آن خیس کنید. اضافه کردن روغن درخت چای یا سایر روغن های درمانی می تواند اثرات آن را بهبود ببخشد.

لایه برداری از پوست و ایجاد نرمی

نمک اپسوم را می توان به عنوان لایه بردار برای نرم کردن پاهای خشک و ترک خورده استفاده کرد.

تسکین درد

نوع خوراکی و مکمل آن می تواند سموم بدن را که باعث تحریک ، التهاب و درد بدن می شوند از بدن خارج کند. اگر در پای خود میخچه دارید، برای کاهش درد مرتباً پاها را در محلول ساخته شده توسط این ماده خیس کنید.

نمک اپسوم برای آرامش ذهن مفید است. این ماده به ایجاد ثبات در خلق و خو و تسکین استرس ، اضطراب و افسردگی کمک می کند. در حقیقت ، برخی از محققان ادعا می کنند که مصرف منیزیم باعث افزایش تولید سروتونین (هورمون شادی یا آرامش) در مغز می شود.

نمک اپسوم در کشاورزی

به دلیل وجود سه عنصر گوگرد منیزیم و اکسیژن در ساختار این ماده، از آن می توان به عنوان یک کود شیمیایی در کشاورزی استفاده نمود.

این نمک یک مکمل باورنکردنی برای گیاهان شماست. PH آن خنثی است و بر روی سطح pH خاک یا سیستم هیدروپونیک گیاهان شما تأثیر نمی گذارد. این ماده می تواند باعث افزایش عملکرد و قدرت گیاهان شود و از کمبود عناصر غذایی متعدد و رایج جلوگیری کند.

کشاورزان معمولاً از نمک Epsom برای تغذیه گیاهانی که کمبود منیزیم دارند استفاده می شود ، از جمله این گیاهان می توان به گوجه فرنگی ، فلفل و بوته های گل رز اشاره نمود.این نمک با آب مخلوط می شود و در اطراف گیاهان ریخته می شود و یا مستقیماً بر روی شاخ و برگ گیاهان پاشیده می شود ، استفاده از آن باعث بهبود گل دهی و میوه دهی بیشتر گشاهان می گردد.

نمک اپسوم از کجا بخریم
بیشتر گیاهان را می توان با محلول ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی لیتر) نمک Epsom در هر گالن آب یک بار در ماه آبیاری نمود. برای آبیاری به صورت مکرر ، این مقدار را هر هفته به یک قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) برسانید. برای گل رز می توانید از محلول پاشی ۱ قاشق غذاخوری در هر گالن آب برای هر فوت از قد گیاه استفاده کنید.

خواص پزشکی

برخی محققان همچنین فکر می کنند که منیزیم برای کاهش التهاب در اندام های داخلی مفید است و به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک کند و هضم یا حرکات روده را بهبود بخشد. متخصصان پزشکی معمولاً نمک Epsom را به بیماران مبتلا به سندرم خستگی مزمن و بیماران دچار عدم تحمل سرما توصیه می کنند.

طریقه ی استفاده

فقط ۱۵ دقیقه طول می کشد تا از مزایای استفاده از آن بهره مند شوید. ۳۰۰ گرم نمک اپسوم را در وان پر از آب گرم قرار دهید. در طی ۱۵ دقیقه ، مزایای روحی و جسمی این نمک را تجربه خواهید کرد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *