ویژگی انواع نمک خوب خوراکی


آیا می توانید انواع نمک خوراکی را معرفی کنید؟ آیا می دانید که ویژگی هر یک از این نمک ها چه می باشد؟ در حالت کلی، ویژگی نمک خوب مخصوص طعام و خوراکی چه مواردی را شامل می شود؟
نمک بسته به روش تهیه و تولید، دارای انواع مختلفی خواهد بود. یکی نمک دریا و دیگری نمک استخراج شده از معادن. هر یک از این نمک ها، با قرار گرفتن تحت عملیات تولید، می توانند به نمک خوراکی تبدیل شوند. می دانید که نمک از گذشته تا کنون، یکی از اصلی ترین چاشنی های غذایی بوده که می تواند بخش قابل توجهی از کمبود های بدن فرد مصرف کننده را تامین کند. این کمبود ها مرتبط با عناصری همچون پتاسیم، کلسیم، منیزیم و غیره می باشد که همگی در نمک یافت می شود. نسبت وجود این عناصر در نمک، بسته به اینکه نمک از چه نوعی باشد، متفاوت خواهد بود.

ویژگی انواع نمک خوراکی

در بازار فروش، نمک خوراکی دارای دو گونه مختلف می باشد که یکی نمک دریایی نام گرفته و دیگری نمک تصفیه شده. برای اینکه با این دو نوع نمک آشنایی بیشتری پیدا کنید، یکی یکی از ویژگی هر یک از این نمک ها، اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
ویژگی نمک دریا به شرح زیر است:

  • داشتن حدود 84 عنصر مفید در ساختار نمک دریایی
  • وجود آلودگی های کمتر در این نوع از نمک
  • شوری به اندازه و مناسب برای افراد دارای فشار خون بالا
  • دارا بودن خواص درمانی هم به صورت خوراکی و هم غیر خوراکی
  • به دست آمدن آن از تبخیر کردن آب دریا

ویژگی های نمک تصفیه شده و یا نمک یددار عبارت است از:

  • وجود افزودنی هایی همچون یدات پتاسیم در نمک تصفیه شده
  • وجود مقدار کم و اندک از عناصر مفید در نمک مورد نظر
  • استخراج آن از معادن زیر زمینی سنگ نمک

حال که با ویژگی های هر یک از نمک های موجود در بازار آشنا شدید، می توانید با مطالعه بیشتر پیرامون اینکه مصرف کدام نوع از نمک خوراکی می تواند سلامت انسان را تضمین کند، نمک مصرفی خود را در برنامه غذایی استفاده نمایید.

نمک خوراکی

کدام نمک خوب است؟

نمکی که دارای بلور های شفاف بوده و دانه های ریزی داشته باشد، می تواند در زمره نمک های خوب و مرغوب قرار گیرد.
برای اینکه یک نمک خوب و مرغوب را بتوانید از بازار فروش با قیمت مناسب و کیفیتی عالی تهیه کنید، باید توجه داشته باشید که اگر نمک دریا می باشد، بر روی بسته بندی آن نمک دریایی ذکر شده باشد و یا اگرنمک طعام و خوراکی معمولی باشد، کلماتی از قبیل یددار و تصفیه شده بر روی بسته بندی آن درج شده باشد.
هر چند که نمک خوب می تواند فواید و خواص درمانی بسیاری برای بدن داشته باشد، به هضم غذا کمک کند، دستگاه گوارشی را تقویت نماید، اندام های داخلی را ضد عفونی نماید، اما اگر بیشتر از مقدار 5 گرم در روز به مصرف انسان در آید، می تواند مشکل ساز شده و فشار خون بالا را سبب شود.
پس اگر نگران سلامتی خود هستید، علاوه بر اینکه نمک را کم مصرف کرده و مصرف روزانه نمک خود را به حدی برسانید که متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند، باید نمک خریداری شده خود را در زمان کمتر از یکسان مصرف نمایید. زیرا عناصر مفیدی که در نمک وجود دارد به خصوص ید، با گذشت زمان اثر خود را از دست داده و مصرف نمک مورد نظر تنها به عنوان یک چاشنی برای شوری طعم غذا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مدیر فروش: مهندس بهزاد بیوتی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09120437535
شماره موبایل: 09364130149
آدرس کانال: businesssalt@

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *