نمک دریایی چیست چه فوایدی برای پوست دارد؟


نمک دریایی چیست ؛ چه فوایدی برای پوست دارد؟

نمک دریایی از تبخیر آب دریا به وجود می‌آید. امروزه این نمک در تمامی آشپزخانه‌ها یافت می‌شود. علاوه بر کاربرد آن در آشپزی از نمک دریایی برای اسکراب پوست، استحمام، تهیه نوشیدنی و … استفاده می‌شود. از خواص منحصر به فرد این نمک می‌توان برای بهبود سلامت و زیبایی پوست استفاده کرد.

نمک دریایی از تبخیر آب دریا به وجود می‌آید. امروزه این نمک در تمامی آشپزخانه‌ها یافت می‌شود. علاوه بر کاربرد آن در آشپزی، از نمک دریایی برای اسکراب پوست، استحمام، تهیه نوشیدنی و … استفاده می‌شود. نمک دریایی و نمک اپسوم هر دو حاوی انواع مواد معدنی مفید مانند منیزیم و سولفات هستند که در صنعت زیبایی کاربرد فراوانی دارند. به عنوان مثال منیزیم به طور موثری التهابات پوستی را کاهش داده و سولفات نیز سموم را از بدن خارج می‌کند. در این مطلب از زیباشین قصد داریم فواید استفاده از نمک دریایی برای پوست را بازگو کنیم. اگر به دنبال یک ماده طبیعی و منحصر به فرد برای پوست خود هستید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

فواید نمک دریایی برای پوست

  1. سم‌زدایی و اسکراب پوست

نمک دریایی یک ماده سم‌زدای طبیعی به شمار می‌آید. با اسکراب نمک بر روی پوست قبل از حمام می‌توانید سموم روی پوست را از بین ببرید. در اثر تجمع سلول‌های مرده بر روی پوست، احتمال دارد نقاط مختلف مانند سر زانو، آرنج و … ضخیم شود. با اسکراب نمک به روی پوست سلول‌های مرده برداشته می‌شوند. در نتیجه این نمک با برداشتن سلول‌های مرده از روی پوست نقاط ضخیم بدن را نرم کرده و به مرور زمان باعث روشن شدن پوست می‌شود. برای استفاده از این نمک قبل از حمام مقداری از آن را به صورت دایره‌ای روی پوست ماساژ داده اجازه دهید ۱ دقیقه بماند. سپس با آب بشویید.

نمک دریایی از تبخیر آب دریا به وجود می‌آید. امروزه این نمک در تمامی آشپزخانه‌ها یافت می‌شود. علاوه بر کاربرد آن در آشپزی، از نمک دریایی برای اسکراب پوست، استحمام، تهیه نوشیدنی و … استفاده می‌شود. نمک دریایی و نمک اپسوم هر دو حاوی انواع مواد معدنی مفید مانند منیزیم و سولفات هستند که در صنعت زیبایی کاربرد فراوانی دارند.

  1. تمیز کردن پوست با نمک دریایی

نمک خاصیت آنتی باکتریال دارد. بنابراین با استفاده از آن می‌توانید انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها را از روی پوست پاک کنید. استفاده از نمک بر روی پوست باعث افزایش جریان خون مویرگی می‌شود. با بهبود جریان خون پوست شفاف و درخشنده می‌شود. نمک دریایی به کاهش التهابات پوستی و سوزش و خارش ناشی از رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها کمک می‌کند. بنابراین می‌توان گفت نمک دریایی یک ماده طبیعی و کاربردی برای پاکسازی پوست بدون عوارض جانبی است.

 

نمک خاصیت آنتی باکتریال دارد. بنابراین با استفاده از آن می‌توانید انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها را از روی پوست پاک کنید. استفاده از نمک بر روی پوست باعث افزایش جریان خون مویرگی می‌شود

  1. بازسازی و ترمیم پوستی

این نمک علاوه بر پاکسازی پوست و افزایش جریان خون، پوست را به سرعت ترمیم و بازسازی می‌کند. در واقع با از بین رفتن سلول‌های مرده، پوست برای ساخت سلول‌های جدید تحریک می‌شود. این روند به بازسازی و افزایش استحکام پوست کمک کرده و باعث بهبود ظاهری آن خواهد شد. این روند همچنین موجب از بین رفتن لک‌های تیره و یکدست شدن پوست خواهد شد.

در واقع با از بین رفتن سلول‌های مرده، پوست برای ساخت سلول‌های جدید تحریک می‌شود. این روند به بازسازی و افزایش استحکام پوست کمک کرده و باعث بهبود ظاهری آن خواهد شد. این روند همچنین موجب از بین رفتن لک‌های تیره و یکدست شدن پوست خواهد شد.

روش استفاده

  1. ماسک نمک دریایی و عسل

عسل و نمک  هر دو دارای خاصیت آنتی‌ باکتریال هستند که باعث افزایش لطافت پوست و از بین رفتن انواع التهابات و جوش‌های پوستی می‌شوند. همچنین این ماسک باعث حفظ رطوبت در لایه سطحی پوست خواهد شد.

برای تهیه این ماسک روش زیر را دنبال کنید:

  • ۲ قاشق چای‌خوری نمک دریایی را با ۴ قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید تا بافتی نرم ایجاد شود.
  • سپس آن را ری صورت تمیز و خشک خود قرار دهید.
  • اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست بماند.
  • قبل از شستن صورت خود ابتدا یک حوله گرم را به مدت ۳۰ ثانیه روی پوست خود بگذارید.
  • سپس ماسک را به آرامی به صورت دایره‌ای روی صورت خود ماساژ دهید.
  • درنهایت صورت خود را شسته و از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.
  1. اسکراب بدن

با استفاده از این روش می‌توانید سلول‌های مرده روی پوست بدن را پاکسازی کنید. با اسکراب نمک دریایی پوست شما صاف و لطیف خواهد شد.

  • ۴ فنجان نمک دریایی و نصف لیوان روغن زیتون یا روغن نارگیل را با یکدیگر مخلوط کنید.
  • سپس مواد را با استفاده از حوله، لیف یا انگشتان خود روی کل بدن اسکراب کنید.
  • در نهایت بدن خود را شسته و بد از حمام از یک لوسیون مخصوص بدن استفاده کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *