نمک آبی معدنی چیست؟


نمک آبی معدنی :

نمک ابی رنگ یا همان  blue salt ایرانی یکی از انواع نمک های معدنی است ، که به دلیل دارا بودن مواد معدنی زیاد  از جمله کلسیم و پتاسیم و آهن و همچنین به دلیل ظاهر و بافت منحصر بفرد خودش مورد توجه همگان می باشد.  برخلاف نمک دریا که از حوضچه های نمک استخراج می شود ، نمک آبی ایرانی یک فسیل یا گوهر نمکی است که بلورهای آن 100 میلیون سال پیش در دریاهای تشکیل شده است. این نمک ایرانی کبود به صورت تبخیر دریاها و دریاچه های تشکیل شده است. نمک آبی معدنی به طور معمول دارای رگه های صورتی و آبی  هستند که رنگ آبی آنها بسیار نادر است که به عنوان نمک صورتی   و نمک آبی ارائه میگردد. نمک آبی ایرانی از استان سمنان در شمال ایران استخراج می شود. جایی که تقریباً به همان روشی استخراج می شود که معدنچیان برای طلا حفاری می کنند.استخراج نمک آبی معدنی یک کار دشوار است. برای دستیابی به بلورهای آبی گرانبها باید مقادیر زیادی سنگ نمک معدنی خارج شود.

این نمک کمیاب ایرانی رنگ جذاب خود را از ماده معدنی کلرید پتاسیم بدست می آورد ، که به روش طبیعی در ساختار بلوری نمک قرار گرفته است .در اینجا هیچ ماده افزودنی مصنوعی وجود ندارد و بافت ان کاملا طبیعی می باشد.

خواص نمک آبی ایرانی:

نمک آبی سمنان سرشار از مواد مغذی است. مواده معدنی استخراج شده از کوه های ایران سرشار از کلسیم ، منیزیم ، آهن و پتاسیم است. از آنجا که سالانه فقط چند تن استخراج می شود ، این یکی از نادرترین نمک های جهان است. از آنجا که سرشار از پتاسیم است ، نمک آبی ایرانی می تواند منبع اضافی این ماده معدنی حیاتی را تأمین کند. مصرف کافی پتاسیم برای قلب سالم ضروری است. اگرچه باید در نظر داشت که مصرف بیش از حد پتاسیم می تواند زندگی را تهدید کند – بنابراین مکمل های پتاسیم باید با احتیاط مصرف شوند.خواص این نمک عبارتند از:

  • خاصیت ضد عفونی و ضد باکتری بودن
  • تنظیم فشار خون
  • تنظیم تعادل بدن، ضد استرس قوی
  • تنظیم خواب
  • کمک به هضم غذا
  • رفع برخی از مشکلات تنفسی
  • افزایش ایمنی بدن
  • جلوگیری کننده از اسپاسم عضلات
  • مفید برای بهداشت دهان و دندان

نحوه مصرف نمک معدنی :

به دلیل داشتن نت های قوی و تقریباً لیمویی ، اسیدیته غذا را کاهش می دهد. این یک نمک بسیار خشک است بنابراین به راحتی می توان از آن در آسیاب نمک استفاده کرد! از این نمک آبی زیبا ایرانی به عنوان نمک سالاد گوجه فرنگی ، سس گوجه خانگی و طیف وسیعی از غذاهای روزانه استفاده می شود.توجه لازم به ذکر می باشد که نمک را نباید کنار اجاق گاز یا روی اجاق گاز نگه داشت ، زیرا با پخت و پز انجام شده در این منطقه رطوبت زیادی تولید می شود که به سرعت باعث از بین رفتن خواص  نمک می شود. بهترین مکان برای نگهداری نمک معدنی ابی ایرانی  جایی است که دمای هوا خشک و بدون رطوبت می باشد.از کجا نمک آبی  اصل را تامین کنیم؟باید خاطر نشان کنیم که امروزه به دلیل سوء استفاده افراد سودجو در زمینه فروش نمک معدنی تشخیص نمک معدنی اصل از نمک تقلبی کاری دشوار گردیده. پس باید برای تامین نمک آبی به سایت های معتبر مراجعه کنیم. هدف سایت بیوتی سالت ارائه و فروش نمک آبی سمنان اصل به صورت بسته بندی های کاملا بهداشتی و زیبا به شما عزیزان در سراسر ایران می باشد .

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *