مراکز تولید و پخش نمک رژیمی سودمند


  1. آنچه میخوانید

    نمک کم سدیم سودمند

نمک دریا کم سدیم و یددار  به دلیل داشتن ید و سدیم کم برای عملکرد تیروئید مخصوصا کم کاری تیروئید بسیار مفید است ،زیرا دارای ید طبیعی است .همچنین بدلیل داشتن سدیم کمتر و ید کافی برای بیماران قلبی و با فشار خون بالا مفید است.

این نمک تنها نمک دریایی است که کم سدیم بوده و ۴۵% سدیم کمتری دارد، حدود میزان فلزات سنگین آن طبق استانداردهای اروپا و ایران می باشد.میزان فلزات سنگین نمک دریا OAB بر روی بسته بندی ذکر گشته.

مناسب برای دیابتی‌ها

مطالعات جدید حاکی از آن است که مصرف نمک‌های معمولی خطر به ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد، در حالیکه مصرف نمک کم سدیم،مناسب افراد دیابتی‌ست‏.‏

 

مزایا و معایب نمک رژیمی

همان طور که می‌دانید، نمک عامل افزایش فشارخون است و افزایش فشارخون نیز می‌تواند بر قلب تأثیر منفی بگذارد. به عبارت ساده‌تر، سدیم در مقادیر بالا سبب افزایش یافتن فشارخون می‌شود. وقتی فشارخون بالا می‌رود، عضله قلب نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد و فعالیتش بیشتر می‌شود.

در مبتلایان به نارسایی قلبی و فشارخون معمولاً توصیه می‌شود میزان مصرف سدیم (نمک) محدود شود تا فشارخون بالاتر نرود و در نتیجه قلب آسیب جدی نبیند. اما در مورد افراد مبتلا به نارسایی کلیه مصرف این نوع نمک بی فایده است. در واقع، باید گفت از آنجا که سدیم و پتاسیم هر ۲ از طریق کلیه دفع می‌شوند، مصرف این نوع نمک تأثیری ندارد و به طور کلی، هم سدیم و هم پتاسیم باید محدود شوند. حتی این گروه از بیماران بهتر است که مصرف میوه‌ها و سبزیجات پتاسیم‌دار را نیز محدود کنند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *