قیمت سنگ نمک آبی رنگ


سنگ نمک آبی یکی از کمیاب ترین و نایاب ترین انواع سنگ نمک در جهان می باشد

معرفی کامل سنگ نمک آبی رنگ

همانطور که می دانید، سنگ نمک های معمولی که از معادن استخراج می شوند بر اساس شرایط محیطی، میزان ناخالصی های موجود در آنها متفاوت است.

در حالت کلی، هر چه میزان ناخالصی سنگ نمک کمتر باشد، شفاف تر بوده و متعاقبا، مزه شوری آن هم بیشتر خواهد بود. در معادن سنگ نمک، ممکن است رگه هایی با رنگ های آبی و صورتی مشاهده شود که میزان مواد معدنی ان متفاوت است.

سنگ نمک آبی، میزان پتاسیم بیشتری داشته و گفته می شود که رنگ آبی آن، به دلیل وجود همین پتاسیم زیاد است.

اگر بخواهید در خصوص طعم و مزه سنگ نمک آبی بدانید، باید گفت که این نوع از سنگ نمک، در ابتدا مزه ای قوی وتند داشته و در ادامه این مزه ملایم و متناسبی پیدا می کند

همانطور که از نام این نوع نمک پیداست، کریستال های آن آبی رنگ است. هر رنگ در عرصه رنگ شناسی کدی دارد  و برخی از کد رنگها اسمی دارند که رنگ آبی این نوع نمک را با نام پرشین بلو می‌شناسند. سنگ نمکی با این رنگ البته اگر غل و غشی در کار نباشد و به صورت تقلبی ایجاد نشده باشد هم از نظر ارزش مالی و هم از نظر کاربرد سلامتی به هیچ وجه با اشکال و انواع دیگر سنگ‌نمک قابل مقایسه نیست. این نوع از سنگ نمک در هیچ جای جهان بغیر از فلات ایران و  معادن سنگ نمک گرمسار یافت نمی شود و به همین دلیل و البته به دلیل ارزش کاربردی بالای آن قیمت آن به مراتب بالاتر از سنگهای دیگر است.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *