فروش اینترنتی سنگ نمک آبی شکری

سنگ نمک آبی

نمک آبی شکری

نمک آبی شکری ایرانی یک نوع نمک بی نظیر در جهان است ، که تنها در ایران یافت می شود.

این نمک معدنی  خوراکی است و کاربرد پزشکی نیز دارد. داشتن پتاسیم ، آهن ، کلسیم و دیگر مواد معدنی ، این نمک را به عنوان نمک گران قیمت در جهان تبدیل می کند. دلیل رنگ آبی این نمک وجود مواد معدنی است که در بالا به آنها اشاره کردیم.

در میان تنوع زیادی از نمک ها شاید نادرترین نمک، نمک آبی  ایرانی باشد.نمک آبی ایرانی برخلاف نمک دریایی که از حوضچه های نمک استخراج می شود ، انباشتی از  نمک است که کریستال های آن 250 میلیون سال پیش در دریاهاشکل گرفته است.این نمک آبی در اثر تبخیر دریاها و دریاچه های تشکیل شده است.
این نمک نادر ایرانی رنگ آبی خود را از ماده معدنی به نام کلرید پتاسیم به دست می آورد ، که به روش کاملا طبیعی در ساختار بلوری های نمک جاسازی شده است . در اینجا هیچ افزودنی مصنوعی وجود ندارد

نمک آبی ایرانی از کوههای استان سمنان در شمال ایران و به طور خاص در رشته کوه این منتطقه استخراج می شود.

نمک آبی

خواص نمک آبی کریستالی

نمک آبی شکری ایرانی کاربردهای زیادی در صنایع غذایی و دارویی دارد. اکثر پزشکان در غرب این نمک را برای بیماری های مختلف تجویز می کنند و جز شگفت انگیزترین نمک های جهان با خواص و فواید بی نظیر است.

خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی ،

تنظیم فشار خون ،

تنظیم تعادل بدن ،

ضد استرس قوی ، تنظیم خواب ،

کمک به هضم راحت تر غذا ،

از بین بردن برخی مشکلات تنفسی ،

افزایش ایمنی ،

جلوگیری از اسپاسم ماهیچه ها ،

مفید برای سلامت دهان و دندان

و همچنین بسیاری از رستوران های معروف این نمک را مخصوصاً با غذاهای دریایی سرو می کنند.

از دیگر کاربردهای سنگ نمک آبی می توان به استفاده از آن در صنایع آرایشی و مراقبت از پوست اشاره کرد. سنگ نمک آبی به دلیل داشتن آنزیم ها به طور گسترده ای در لایه برداری ماسک های پوست استفاده می شود.

نمک آبی

ویژگی نمک آبی ایرانی

منبع و معدن این نوع سنگ نمک فقط در معادن ایران از جمله معادن گرمسار یافت می شود و به دلیل داشتن مواد معدنی غنی مانند روی و کلسیم ، پتاسیم ، آهن  ، دارای خواص بی نظیری است.

پتاسیم: عنصر قالب موجود در نمک آبی پتاسیم است. پتاسیم موجود در نمک آبی گردش خون را بهبود می بخشد و همچنین باعث آرامش ذهن و کاهش استرس می شود.

آهن: همانطور که در بالا ذکر شد ، یکی از عواملی که باعث تغییر رنگ این نمک می شود آهن موجود در آن است. آهن موجود در این نمک باعث افزایش خواص تغذیه ای این نمک شده است.

 

منیزیم: وجود این ماده معدنی در سنگ نمک آبی شکری آن را به عنصری مهم در حفظ دندان ها و همچنین رفع خستگی ماهیچه ها تبدیل کرده است.

نمک آبی ایرانی درجه شوری شدیدتری نسبت به سایر نمک ها موجود دارد. به دلیل محتوای پتاسیم بالا  و دیگر مواد معدنی ،نمک آبی ایرانی برای انواع  غذاهای دریایی مناسب است.

نحوه ی استفاده نمک آبی شکری :

نمک آبی کریستال و پودر هیچ تفاوتی باهم ندارند از لحاظ خواص و کیفیت و یکی هستند. تنها تفاوت این است که شما اگه کریستال آبی تهیه کردید باید آنرا شسته ، سپس خشک کنید . در مرحله بعد آنرا به پودر نمک آبی خرد و تبدیل کنید و مصرف نمایید.

شما عزیزان می توانید برای دیدن سایر مجصولات مجموعه کارخانجات نمک سمنان از جمله نمک های صنعتی شکری، پودری، شیلاتی و صدفی روی فروش عمده نمک شکری صنعتی با قیمت مناسب کیلک کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *