خواص سنگ نمک آبی کریستالی گرمسار

سنگ نمک آبی

نمک آبی

نمک آبی همان نمک طعام می باشد که در جهان شناخته شده است. و مواد معدنی بسیاری در آن وجود دارد مانند: آهن، کلسیم، پتاسیم، که تحت شرایط جوی و رطوبت به این شکل در آمده اند. رنگ آبی آن به صورت طبیعی بوده. نمک آبی دارای رگه های آبی در کریستالی می باشد. و به طور کامل آبی رنگ‌نیست و فقط رگه هایی در داخل آن وجود دارد.

ویژگی های نمک آبی

نمک آبی رنگ ایرانی دارای پتاسیم و خواص دارویی بسیاری است که‌یکی از بهترین ‌نمک ها می باشد. و بسیار کمیاب است این نوع نمک اکثرا در سمنان و گرمسار یافت می شود و دارای مواد معدنی غنی است. با استفاده آزمایشات در ایران ‌پی بردند که این‌نمک حاوی مقادیر بسیاری کلرید سدیم است.

سنگ نمک آبی

خواص نمک آبی

همانطور که گفته شد خواص بسیاری دارد که عبارتنداز: ضد عفونی کردن، تنظیم فشار خون، کاهش دهنده ی استرس، کمک به هضم غذا، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به بهداشت دهان و دندان، تنظیم خواب، اما در مصرف آن نباید زیاده روی داشت زیرا سبب نتایج برعکس می شودکه می تواند به بدن آسیب وارد کند.

مصرف نمک آبی

نمک آبی را میتوان آسیاب کرد و در غذا و مواد خوراکی استفاده نمود. زیرا دارای خواص بسیاری است بعداز چند روز مصرف پی در پی آن متوجه تغییرات شگفت انگیز در بدن خود خواهید شد. این ماده خوراکی سبب نشاط و شادابی شده و از آن در صابون های لایه بردار دست و صورت استفاده می شود و میل کردن آن باعث هرچه بهتر شدن ضربان قلب می شود.

نمک آبی چیست؟

نمک آبی به دلیل طعم خاص و فوق العاده اش در مصارف آشپزخانه ای نیز از آن استفاده می شود. و یکی از‌گران قیمت ترین نمک ها می باشد. و در بازار ها نیز یافت می شود که عاری از هرگونه‌مواد شیمیایی بوده. نمک آبی به دلیل خواص کاربردی که به خود اختصاص داده است جزو یکی از ضروریات ها به شمار می رود.

قیمت سنگ نمک آبی کریستالی

یکی از بهترین سنگ نمک های شناخته شده که دارای خواص فوق العاده می باشد نمک آبی گرمسار است این نمک بسیار کمیاب و ارزشمند می باشد و به همین خاطر به کشور های دیگر صادر می شود این محصول را می توانید در بسته بندی ۲۵۰ گرمی خریداری کنید. شایان ذکر است که قیمت نمک آبی به خطر این که هم بسیار ارزشمند است و هم کمیاب می باشد گران است اما به خاطر خواص مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

نمک آبی

 

خواص پتاسیم موجود در نمک آبی گرمسار

ابتدا باید نمک ابی را بشناسیم تا بتوانیم آن را خریداری کنیم نمک آب همان طور که از اسم آن بر می آید دارای بلور های آبی در درون خود می باشد که البته این بلور ها می تواند زیاد و یا کم باشد کم تا آن جا که با دیدن آن حس می کنید که نمک دارای رنگ سفید است اما این طور نیست و فقط تعداد بلور های آبی آن کم تر است حال این نمک آبی رنگ دارای خواص قابل توجهی چون تنظیم ضربان قلب و هم چنین پایین آمدن فشار خون را دارا می باشد.

 

نمک آبی

آشنایی با خواص نمک آبی کریستالی گرمسار

برخلاف نمک دریایی که از دریاچه ها استخراج می شود، نمک آبی ایرانی از فسیل یا جواهر معدن آمده و کریستال های سنگ نمک آبی 100 میلیون سال پیش در اثر دریای پریکامبرین شکل گرفته اند.

نمک آبی یاقوت کبود از تبخیر دریاها و دریاچه های خود کوه به وجود آمده است.

آبی بودن رگ این نمک به دلیل وجود ماده ی معدنی و غنی از پتاسیم می باشد.

نام این ماده ی معدنی سیلوینیت است و در نمک های هالیت تنها می توان آن را یافت.

رنگ معمول آنها صورتی بوده و رنگ آبی بسیار نادر است.

نمک آبی از کوه های سمنان استخراج شده و در رشته کوه ارگوروز به طور اختصاصی استخراج می گردد.

از خواص نمک آبی کریستالی گرمسار چه می دانید؟

بررسی مواد مغذی موجود در این نمک باعث آشنایی با خواص نمک آبی گرمسار می شود.

نمک آبی گرمسار غنی و سرشار از مواد معدنی و مغذی است.

این ماده ی معدنی استخراج شده از کوه های ایران سرشار از کلسیم، منیزیم، آهن و پتاسیم می باشد.

از آنجا که در سال تنها چند تن استخراج می شود، نمک آبی یکی از نادرترین و کمیاب ترین نمک جهان به شمار می رود.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید ...