خرید دل نمک خوراکی در انواع اندازه ها

دل نمک

دل نمک یا سنگ نمک شفاف

در میان تنوع نمک های معدنی،دل نمک خالص ترین نوع سنگ نمک هست.دل نمک در واقع نوعی از سنگ نمک معدنی هست که در قلب معادن سنگ نمک یافت میشود.و به همین دلیل هست که به دل نمک نامگذاری گردیده است.اگرچه برداشت انواع سنگ نمک نسبت به دل نمک اسانتر است،اما برداشت دل نمک از معادن کاری است سخت. برای برای برداشت و حفاری دل نمک وقت و هزینه بیشتری لازم می باشد.

دل نمک

از ویژگی های بارز این نمک شفاف بودن و کریستالی بودن آن( شیشه ای)می باشد.از انجا که سنگ نمک ها  اصل دارای مقداری ناخالصی می باشد .کمتر برای مصارف خوراکی استفاده میگردد.اما دل نمک به دلیل خلوص بالاو شفافیت زیاد و همچنین عاری بودن از هرگونه ناخالصی ،بهترین نوع نمک برای پودر شدن و برای مصرف روزانه در پخت و پز می باشد.از مهمترین ویژگی دل نمک که ان را از دیگر نمک ها متمایز میکند،درجه بالای خلوص و نداشتن فلزات سنگین در ترکیبات ان می باشد.

این نوع نمک اکثرا در تمام معادن دنیا یافت می شود.دل نمک طی میلیون ها سال براثر تبخیر اب دریاها روی هم انباشت شده،و به شکل بلورهای شفاف و شیشه ای  به وجود امده است. در ایران معادن جهرم یکی از معادن اصلی برای برداشت دل نمک می باشد.

دل نمک

خواص دل نمک چیست؟

دل نمک یک نمک معدنی طبیعی است که از دو عنصر سدیم و کلرید تشکیل شده است.

دلنمک  خوراکی حدود 40 درصد سدیم و 60 درصد کلرید دارد.

خواص  دل نمک

1.به عملکرد صحیح تیروئید کمک می کند.

تیروئید شما نقش مهمی در متابولیسم دارد. اما برای عملکرد صحیح تیروئید ، بدن شما به ید معدنی نیاز دارد که در بسیاری از غذاها یافت می شود. کمبود ید مانع از تولید کافی هورمون تیروئید در بدن می شود.و این کمبود با مصرف دل نمک برطرف میگردد.

۲.هیدراته(آب رسانی و آب نگهداری در بدن) بدن را حفظ می کند.

نمک همچنین سطح هیدراتاسیون سالمو مناسب و همچنین تعادل الکترولیت ها را افزایش می دهد ، که برای عملکرد صحیح اندام ها ضروری است. سلول ها ، ماهیچه ها و بافت های شما به آب نیاز دارند و نمک به این قسمت های بدن شما کمک می کند تا مقدار مناسب مایعات را حفظ کنند.
هیدراتاسیون ناکافی می تواند باعث کم آبی بدن شود و شما را بیشتر مستعد گرفتگی عضلات ، سرگیجه و خستگی می کند.

3.جلوگیری از فشار خون پایین.

مقدار ناکافی سدیم( عنصر صلی تشکیل دهنده دل نمک) در رژیم غذایی شما نیز می تواند منجر به کاهش فشار خون شود.

4.لاغری با دل نمک.

شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد.اما باید خاطر نشان کرد که متخصصان تغذیه برای افرادی که قصد کاهش وزن را دارند،دل نمک طبیعی راتجویز و آن را جایگزین نمک معمولی می کنند.همانطور که میدانید نمک معمولی به دلیل جذب اب در بدن باعث افزایش وزن کاذب میشود.و از طرفی مصرف کمتر نمک باعث لاغری و جذب کمتر اب در بدن میگردد.حال باید از خودمان بپرسیم که دل نمک چه ربطی به لاغری دارد درجه شوری دل نمک از تمام نمک ها بیشتر است و باعث میگرددکه افراد در مصرف روزانه از مقدار کمتری از دل نمک برای طعم دار کردن غذاها استفاده کنند.و این امر یعنی مصرف کمتر نمک به علت شور بودن دل نمک در دراز مدت روی وزن افراد تاثیر می گذارد.

از دیگر فواید بسیار دل نمک میتوان:

به درمان پرکاری تیرویید،

شست و شوی دهان و لثه،

تثبیت قوای بدن،

کاهش استرس و اضطراب،

از بین بردن جای کبودی های بدن و درد های ناشی از کبودی،

یکی از بهترین پاک کننده طبیعی روده می باشد.

نحوه مصرف دلنمک:

ابتدا کریستال نمک شسته و بعد داخل هاون ، آسیاب ها برقی و یا هرطور که شما موردنظرتون هست خرد کنید و به پودر یا دانه درشتش (اندازه موردنظر) تبدیل کنید و مصرف کنید.در ضمن جنس نمک بسیار ترد هست پس بسیار راحت پودر خواهد شد.

شما عزیزان می توانید برای دیدن سایر نمک های ارگانیک مجموعه کارخانجات نمک سمنان به قیمت سنگ نمک آبی شکری سمنان مراجعه کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *