خرید آنلاین نمک اپسوم صفرا


استفاده از نمک اپسوم (سولفات منیزیم ۷ آبه )برای درمان سنگ کیسه صفرا

نمک اپسوم ( منیزیم سولفات)چیست ؟

نمک اپسوم یک ترکیب معدنی است که ترکیب شیمیایی آن شامل منیزیم، گوگرد و اکسیژن است. فرمول شیمیایی آن MgSO4 است. این ترکیب به راحتی در آب حل می شود. شکل ظاهری آن پودری و  بی رنگ و بی بو است.  منیزیم سولفات عمدتا به شکل های ۷ آبه و ۲ آبه یافت می شود که به شکل ۷ آبه آن معمولا نام نمک اپسوم (EPSOM) گفته می شود.

  • نمک اپسوم اولین بار در اپسوم انگلستان در نواحی اطراف آبشاری که منبع عالی نمک اپسوم محسوب می شود، به دست آمده و علت نامگذاری آن نیز به همین دلیل است.
  • نمک اپسوم بعد از حل شدن در آب به دو ماده سولفات و منیزیم تجزیه می شود.
  • نمک اپسوم مانند نمک معمولی از شکل دانه های سفید رنگ تشکیل شده اما رنگ سفید خالص تر داشته و نرم تر از نمک معمولی است.

روش مصرف نمک اپسوم

  • نمک اپسوم معمولا به دو گونه مختلف در بازار یافت می شود: نمک اپسوم خوراکی و نمک اپسوم کشاورزی. این دو نوع با هم متفاوت هستند و هنگام خرید باید به تفاوت آن ها دقت کرد.
  • نمک اپسوم خوراکی را معمولا از فروشگاه های مواد غذایی و لوازم آرایشی، عطاری یا داروخانه می توان تهیه کرد.
  • قبل از مصرف خوراکی نمک اپسوم لازم است به راهنمایی های روی بسته بندی آن توجه کرده یا با پزشک مشورت شود.
  • نمک اپسوم کشاورزی (سولفات منیزیم دو آبه) به دلیل منیزیم فراوان به عنوان کود و برای بهبود رشد گیاهان استفاده می شود.
  • نمک اپسوم باید در دمای اتاق و به دور از رطوبت و گرما نگهداری شود.

سولفات منیزیم

در این مقاله دو دستورالعمل از نظر طب سنتی  برای درمان سنگ کیسه صفرا با مصرف نمک اپسوم ارائه شده است که در ذیل به شرح این دستورالعمل ها می پردازیم:

دستورالعمل اول:

پنج روز اول:

هر روز ۴ لیوان آب سیب میل شود.

در طول این ۵ روز از آش جو با ترکیبات (جو ۲۵۰ گرم، گشنیز ۲۵۰ گرم، (تخم کاسنی، تخم خرفه، تخم خیار، تخم گشنیز، تخم خربزه، مجموع آن‌ها ۲ قاشق غذاخوری) +زرشک ۵۰ گرم + ماش پوست کنده  ۱۰۰ گرم+ شلغم + هویج + سیب) استفاده شود.

روز ششم:

شام خورده نشود.

در ساعت ۶ بعد از ظهر، یک قاشق چایی خوری نمک اپسوم (سولفات منیزیوم) را با یک لیوان آب ولرم میل شود.

در ساعت ۸ عصر نیز یک قاشق چایی خوری نمک اپسوم (سولفات منیزیوم) را با یک لیوان آب ولرم میل شود.

در ساعت ۱۰ شب نصف فنجان روغن زیتون را با نصف فنجان آب لیموی تازه به ‌خوبی مخلوط کرده و مصرف شود. روغن زیتون در واقع مسیر حرکت سنگ را روغن کاری می‌کند و دفع سنگ را آسان‌تر می‌کند. یک فنجان مساوی ۲۵۰۰ میلی‌لیتر؛ یک فنجان آب لیمو مساوی حدود آب ۳ عدد لیموی آبدار بزرگ است.

صبح روز بعد شما سنگ‌های سبز رنگی را در مدفوع خود مشاهده خواهید کرد.

 

** دستورالعمل دوم برای پاکسازی صفرا و دفع سنگ

به مدت ۱۵ روز، هر روز ۵ تا ۶ عدد تمرهندی تازه را که از  پوست جدا شده داخل آب بیندازید تا حل شود و بعد از صاف کردن، آب آن را قبل از خواب بنوشید.

نوشیدن شربت سکنجبین عسلی روزی یک بار هم توصیه  می شود. برای درست کردن این شربت، یک واحد سرکه سیب یا انگور خانگی را با ۲ واحد عرق نعنا و ۲ واحد عسل ترکیب کرده و ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار داده که بجوشد.

افرادی که یبوست دارند یک واحد نعنا و یک واحد گلاب به جای ۲ واحد نعنا بریزند. همچنین، ۲ واحد آب زرشک، ۲ واحد آب سیب، یک واحد لیموترش و ۲ واحد شکر را ترکیب کنید. این شربت را باید روی حرارت ملایم بجوشاند تا قوام پیدا کند و هر ۶ ساعت یک بار ۴ قاشق از شربت  استفاده شود.

بعد از اینکه طی ۱۵ روز دستورات اول انجام شد، باید به مدت ۵ روز از این روشی که در ادامه ذکر می شود، استفاده کرد.

روزی یک قاشق غذاخوری نمک «اپسوم» (سولفات منیزیم) را در نصف لیوان آب حل کرده و قبل از صبحانه میل کنید و بعد از نوشیدن یک لیوان آب راه بروید و بعد از آن؛ آب هویج، آب چغندر، آب پرتقال یا آب سیب بنوشید. وعده ناهار باید یک غذای  سبک باشد. شب هم قبل از خواب آب تمرهندی بنوشید.

در روز پنجم باید فقط آب هویج و آب پرتقال بخورید و تا ساعت ۶ بعدازظهر هیچ غذای دیگری خورده نشود و از ساعت ۶ و نیم تا ۱۰ شب به تدریج یک لیوان روغن زیتون به همراه آب لیمو و آب گریپ فروت بنوشید. چنانچه فرد یبوست داشته باشد می تواند زیر نظر پزشک داروی ملین مصرف کند. پاکسازی باعث می شود که صفرا رقیق شود و سنگ کیسه صفرا دفع شود.

سولفات منیزیم 7 آبه

در بعضی از بیماران رعایت این رژیم‌ها می‌تواند به دفع سنگ کیسه صفرا کمک کند اما گاهی لازم است که بیمار دچار سنگ کیسه صفرا تحت نظر یک متخصص طب سنتی علاوه بر رژیم غذایی فوق از داروهای گیاهی نیز استفاده کند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *