خرید آنلاین نمک اپسوم خوراکی


نمک اپسوم موثر در زیبایی پوست

منیزیم سولفات یا همان نمک اپسوم دارای مزایای بسیاری برای سلامتی و زیبایی است. شما می توانید از این نمک برای کمک به مبارزه با مشکلات سلامتی و زیبایی خود استفاده کنید.

خواص سولفات منیزیم

فرمول شیمیایی سولفات منیزیم MgSO4 است. نمکی سولفات منیزیم حاوی منیزیم، سولفور و اکسیژن است. این نمک در صورتی که ۷ آبه باشد با نام تجاری نمک اپسوم Epsom salt  شناخته میشود. (MgSO4 · ۷H2O)  سولفات منیزیم بی آب به عنوان عامل خشک کردن استفاده می شود. فرم بی آب این ترکیب جاذب رطوبت است (به راحتی از هوا آب جذب می کند) و به همین دلیل اندازه گیری وزن دقیق آن سخت است.

 

تولید سولفات منیزیم

فرم هپتاهیدرات در اثر خنثی شدن سولفوریک اسید با منیزیم کربنات یا منیزیم اکساید تولید می شود. سولفات منیزیم به شکل ماده معدنی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

منیزیم سولفات به منظور تولید کوپرسولفات نیز طی واکنش زیر کاربرد دارد.

Cu + MgSO4 + 2 H2O → H2 + CuSO4 + Mg(OH)2

 

کاربرد سولفات منیزیم

از جمله کاربردهای این ماده می توان به عنوان کود در کشاورزی؛تسکین درد عضلانی و ملین …اشاره کرد.

 

دارویی

تزریق سولفات منیزیم به صورت وریدی برای کنترل علائم آسم کاربرد دارد. برای جلوگیری از زایمان زودرس نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

 

کشاورزی

منیزیم سولفات برای جبران کمبود منیزیم یا گوگرد به خاک افزوده میشود. این ماده ریز مغذی ضروری برای ساخت کلروفیل است. به علت حلالیت بالا منیزیم سولفات میتواند از طریق برگ هم جذب شود.

 

سایر

سولفات منیزیم به عنوان یک ماده خشک کننده در سنتز آلی مورد استفاده قرار میگیرد.

در حمام های نمک استفاده از این ماده موجب تسکین درد پا میگردد. در آکواریوم های دریایی برای فرآیند کلسیفیکاسیون مورد استفاده قرار می گیرد.

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *