بزرگترین مرکز فروش نمک اپسوم اصل

نمک اپسوم

نمک اپسوم


آیا می خواهید در مورد نمک اپسوم بیشتر بدانید؟ آیا تعجب می کنید که دقیقاً چیست و پیوند استفاده از نمک برای اهداف مرتبط با سلامتی چیست؟

چشم انداز انجام هر کاری با نمک به غیر از استفاده از آن برای افزودن طعم به وعده های غذایی شما ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ، اما فواید زیادی برای سلامتی دارد.

نمک اپسوم

 

نمک اپسوم چیست؟

نمک های اپسوم همان نمکی نیستند که روی میز خود می بینید (کلرید سدیم). نمک های اپسوم در واقع سولفات منیزیم هستند و نامشان از شهر اپسوم در انگلستان گرفته شده است. مردم نمک Epsom را به محلول حمام خود اضافه می کنند و ادعا می شود که مواد معدنی می توانند جذب پوست شما شوند تا مزایای بیشتری برای سلامتی شما داشته باشد. بسیاری از محصولات نمک اپسوم نیز دارای اسانس هستند و برخی نمک های خیس کننده ترکیبی از نمک دریا و نمک های اپسوم هستند.

سولفات منیزیم دارای ۷ مولکول آب تبلور را می توان از واکنش سولفوریک اسید با منیزیم کربنات یا منیزیم اکسید تهیه کرد. هرچند به صورت مستقیم از منابع طبیعی نیز به دست می آید. سولفات منیزیم بدون آب تبلور فقط با دهیدراته کردن (بی آب کردن) سولفات منیزیم آبدار به دست می آید.

 

نمک اپسوم چه کاربردی دارد؟

استفاده در حمام

حمام نمک اپسوم یکی از رایج ترین کاربردهای این نمک است. حمام خود را طبق معمول انجام دهید و سپس حدود یک تا دو فنجان از این نمک را به آن اضافه کنید.

نمک اپسوم

مرطوب سازی پوست پا

یکی دیگر از کارهای رایج در مورد نمک Epsom این است که نمک Epsom را در حمام یا در یک کاسه آب گرم خیس کنید ، که برای درمان ترک پاشنه پا بسیار مفید است.

پای خود را بریزید و سپس نصف فنجان نمک اپسوم را اضافه کنید. پاهای خود را به مدت 30 تا 60 دقیقه خیس کرده و سپس آنها را مرطوب کنید ، زیرا نمک می تواند پوست شما را خشک کند.

استفاده به عنوان لایه بردار

از بلورهای نمک برای از بین بردن سلول های مرده پوست با مخلوط کردن آنها با کمی آب استفاده کنید. اگر قصد لایه برداری از صورت خود را دارید ، یک قاشق غذاخوریاز نمک را با ژل آلوئه ورا ترکیب کرده و با آب گرم بشویید. از طرف دیگر می توانید نمک را با ژله نفت مخلوط کنید تا اسکراب لب ایجاد شود.

استفاده به عنوان دهانشویه

نمک Epsom به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی می تواند به عنوان دهانشویه استفاده شود. دو قاشق غذاخوری نمک بردارید ، آنها را در یک فنجان آب ولرم بریزید و سپس غرغره کنید.

آبیاری گیاهان

بله ، درست است استفاده از نمک اپسوم برای گیاهان یک امر مهم است. گفته می شود که منیزیم به رشد گلها ، رشد گیاهان شاداب تر و رنگهای کلی شاداب تر کمک می کند. سولفات منیزیم هیدراته برای رشد سالم گیاه ضروری است.

 درمان دیابت و قند خون

هر دو ترکیب سازنده ی نمک یعنی منیزیم و سولفات به بهبود توانایی بدن برای تولید و استفاده از انسولین کمک می کنند. مصرف منظم این نمک به صورت خوراکی یا موضعی ممکن است به تنظیم قند خون کمک کند، خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد و میزان کلی انرژی روزانه را بهبود بخشد.

کاهش درد و التهاب

حمام گرم حاوی نمک اپسوم برای کاهش درد و تسکین التهاب که ریشه بسیاری از بیماری ها شناخته شده است، می باشد. این روش طبیعی برای درمان آسم، درد عضلات و سردرد (از جمله میگرن) مفید است. نمک اپسوم همچنین می تواند زخم ها را کاهش دهد. و تورم را که همراه با انقباضات و کبودی ها است، کم کند.

آیا زخم آزار دهنده و دردناک در دست شما وجود دارد؟ کافی است منطقه آسیب دیده را در آب گرم و نمکی اپسوم خیس کنید. و بدون نیاز به شستشو اجازه دهید پوست خشک شود. این نمک حتی می تواند به درد زایمان و درد پس از آن نیز کمک کند. به طور کلی سطوح منیزیم سالم که در نمک اپسوم وجود دارد می تواند به کاهش التهاب کلی بدن کمک کند. زیرا کاهش منیزیم در بدن با پروتئین واکنش پذیر C بالاتر همراه است. این عامل نشانگر التهاب در بدن می باشد.

سلامت استخوان‌

از آنجایی که نمک اپسوم دارای منیزیم است، حمام کردن با آن می‌تواند باعث جذب این عنصر گردد و به استحکام استخوان‌ها و سلامت آن‌ها کمک کند. بیشتر افراد فکر می‌کنند که مصرف کلسیم از طریق لبنیات مهم‌ترین چیز برای سلامت استخوان‌هاست اما این موضوع صحیح نیست. بدن شما به منیزیم هم نیاز دارد تا بتواند استخوان‌های سالمی داشته باشد.

تقویت مو

افزودن نمک اپسوم به محصولات مراقبت از مو می تواند به کاهش چربی بیش از حد کمک کند. به این ترتیب موجب می شود مو صاف تر و سبک تر شود. یکی از راه های آسان برای تهیه یک نرم کنند خانگی، ترکیب کردن نرم کننده با نمک اپسوم به صورت مساوی است.

  • دو قاشق غذا خوری شامپو نرم کننده مو و دو قاشق غذاخوری نمک اپسوم را مخلوط کنید.
  • پس از شامپو کردن موها، مخلوط نرم کننده و حجم دهنده ای که تهیه کرده اید را روی مو ریخته و آن را خوب ماساژ دهید.
  • اجازه دهید این ترکیب ۱۰ الی ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند.

 

نحوه استفاده از نمک اپسوم

نمک اپسوم

استفاده از نمک Epsom نسبتاً ساده است. کیسه یا کارتن نمک را برداشته و در مقداری آب گرم حل کنید. منیزیم و گوگرد سپس از کریستالهای نمک آزاد می شوند و محلول جذب پوست ایجاد می کنند.

 

خرید اینترنتی

برای خرید نمک های اپسوم به صورت اینترنتی می توانید از طریق راه های ارتباطی گفته شده در انتهای مطلب نمک مورد نظر خود را سفارش دهید.

همچنین شما میتوانید برای اطلاع از دیگر محصولات مانندنمک حمام میتوانید به مطلب خرید اینترنی انواع نمک حمام اصل و مرغوب در این سایت مراجعه کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *