اولین و بزرگترین تامین کننده قرص نمک درایران


قرص نمک برای دستگاه های تصفیه آب آزمایشگاهی

سیستم احضار برای کاربردهای پزشکی

از آنجایی که فیلتر ممبران قیمت بالایی دارد بهمین دلیل از همان آغاز، آب را از این طریق تصفیه نمیکنند چرا که با این کار، ممبران آسیب دیده و حداکثر پس از مدت ۶ماه قابلیت استفاده خود را از دست می‌دهد پس در ابتدا با استفاده از چند پیش‌تصفیه(Pre Softener) سختی آب را کاهش می‌دهند. فیلترمیکرونی رنگدانه‌های آب را می‌گیرد، کربن(زغال) کلر آب را حذف می‌کند و رزین از طریق تبادل یونی سختی آب را کاهش می‌دهد. میکرونی قابل تعویض و کربن قابل شست‌شوست و جهت احیاء رزین از آب‌ونمک با غلضت ۱۰% باید استفاده شود. غلضت‌های کمتر یا بیشتر از این مقدار اثر کمتری دارند. میزان حلالیت و خلوص نمک عوامل مهمی در احیاء مناسب رزین می‌باشد. اگر از سنگ‌نمک و یا نمک‌معمولی استفاده گردد، بخوبی احیاء نمی‌شود و عمر مفید آن که بالای ۵سال است کاهش میابد. اگر نمکی که برای احیاء رزین استفاده می‌شود کیفیت مناسبی داشته باشد(خلوص و حلالیت مناسب) احیای بیشتر و بهتری صورت می‌گردد، ممبران استهلاک کمتری خواهد داشت و آب تصفیه شده نهایی حاوی کمترین سختی‌ست که باعث می‌شود دستگاه RO دقیقتر عمل کند و کارایی بیشتری داشته باشد.

خلوص

خلوص این نمک ۷/۹۹ است. این خلوص بالا مترادف این است که بگوییم: نمک املاح کمتری دارد، موجب شوری مناسبی خواهد شد. پس رزین بیشتر و بهتر احیا می‌شود و میزان استهلاک ممبران بشدّت کاهش میابد.

حلالیت

بالابودن میزان حلالیت منجر می‌شود نمک بیشتری در آب حل شود و این به معنای غلضت مناسب آب‌شور است، پس رزین را بیشتر و بهتر احیا می‌کند.

رطوبت

مهمترین عامل تخریب نمک رطوبت است. اگر به هر طریقی رطوبت جذب نمک شود کیفیت آن افت می‌کند و این به معنی کاهش حلالیت و خلوص نمک است. علاوه بر اینکه pp پلاستیک بسته بندی نمک درحدی‌ست که رطوبت به نمک نفوذ نکند، در ساخت خود محصول نیز تکنولوژی بکار رفته که این اتفاق نیفتد. پس حلالیت و خلوص نمک ثابت مانده و در طول زمان کاهش کیفیت نخواهد داشت و این بدان معناست که قابلیت نگهداری این نمک زیاد است.

میکروب

اتاق دیالیز باید کاملا استریل و بدون میکروب باشد، بهمین دلیل اجسام خارجی آلوده‌کننده نباید به آن وارد شوند. از آنجایی که نمک ما بصورت قرص است و بسته‌بندی باکیفیتی داریم احتمال میکروبی و آلوده‌شدن را به حداقل رسانده‌ایم.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *